דף הבית כללי פורום המרכז הישראלי לשיווק B2B

פורום המרכז הישראלי לשיווק B2B

פורום B2B של המרכז הישראלי לשיווק – מומחים בתהליכי ליווי, ייעוץ שיווקי והדרכות להגדלת המכירות. הפורום מיוחד לבעלי עסקים וחברות העוסקים בשיווק B2B לעסקים אחרים. המטרה – במטרה לשתף פעולה, ידע, פעילות שיווקית ופרסום משותף.

טיפים לחברי הפורום B2B לבצע שיתוף פעולה מוצלח

1. זיהוי שותפים משלימים

יצירת סינרגיה שיווקית באמצעות חיפוש חברות שהמוצרים או השירותים שלהן משלימים את שלכם. זה יוצר מצב של win-win שבו שני הצדדים יכולים להרוויח.
קהל משותף: שותפה לחברות המכוונות לקהל או לפלח שוק דומה.

2. קביעת יעדים ומטרות ברורים

מטרות הדדיות – בתהליכי שיתופי פעולה חשוב להגדיר מטרות הדדיות, ברורות לפעילות המשותפת. זה יכול להיות הגברת המודעות למותג, יצירת לידים משותפים או השקת מוצר חדש. חשוב לקבוע מדדי הצלחה – קבעו כיצד ניתן למדוד את ההצלחה, בין אם זה באמצעות מספרי מכירות או הפניות, מעורבות משתתפים או סיקור משותף במדיה החברתית.

3. תכנן אירועים עסקיים משותפים

ארגן משותף סמינרים מקוונים בנושאים הרלוונטיים לקהלי שתי החברות. שיתוף פעולה בשיווק הסמינר, פרסום משותף ברשתות החברתיות, בחינת אפשרות להשתתפות משותפת בכנסים ותערוכות כדי להגדיל את החשיפה והאמינות. הציעו סדנאות משותפות או מפגשי הדרכה הממנפים את המומחיות של שתי החברות.

4. פיתוח תוכן משותף

התוכן הוא המלך – ניתן לבנות ספרים אלקטרוניים, ליצור תוכן מקצועי משותף ומדריכים אלקטרוניים המספקים ערך לשני הקהלים. כמו כן, ניתן להשתמש בסדרת בלוגים או סדרה של פוסטים בבלוג באתרי האינטרנט זה של זה, תוך הצגת תובנות משתי החברות. ניתן לפתח תיאורי מקרה המדגישים שיתופי פעולה מוצלחים או מקרי שימוש משלימים במוצרים.

5. קידום צולב אחד של השני

מסעות פרסום משותפים במדיה חברתית, הפעילו קמפיינים משותפים כדי למנף את העוקבים אחד של השני ולהגדיל את טווח ההגעה. שיווק בדוא"ל – ניוזלטר משותף,  הציגו זה את זה בניוזלטרים, שיתוף הצעות מיוחדות או אירועים קרובים. שילוב אתרים: כלול קישורים או באנרים באתרים אחד של השני כדי להניע תנועה ולהגביר את הנראות – זה קם מקדם את שני האתרים בגוגל.

6. מינוף מומחיות משולבת

ניתן לצור פאנלים מומחים לאירועים בשוק המשותף בו אתם פועלים, מפגישים מובילי מחשבה משתי החברות. שירותי ייעוץ משותפים המשלבים את החזקות והמומחיות של שתי החברות. פרויקטים בחדשנות, שיתוף פעולה במחקר ופיתוח או חדשנות הנהנים משילוב של ידע ומשאבים.

7. טיפוח תקשורת חזקה

קיים פגישות עבודה כדי להבטיח התאמה ולטפל בכל נושא באופן מידי. הגדירו תפקידים ואחריות ברורים לכל חברה כדי למנוע אי הבנות. שתפו דוחות התקדמות וניתוחים בגלוי ושקיפות מלאה כדי לשמור מערכת אמון נכונה.
9. להעריך ולהתאים

לולאת משוב: אסוף משוב מכל בעלי העניין, כולל עובדים, שותפים ולקוחות.
שיפור מתמיד: השתמש במשוב כדי לבצע שיפורים מתמידים בשותפות ובפעילויות המשותפות.
לחגוג הצלחה: להכיר ולחגוג הצלחות משותפות כדי לחזק את השותפות ולהניע צוותים.
10. שיקולים משפטיים ופיננסיים

הסכמים פורמליים: טיוטת הסכמים פורמליים המתארים את תנאי שיתוף הפעולה, כולל חלוקת הכנסות, זכויות קניין רוחני ואסטרטגיות יציאה.
חלוקת עלויות: הסכמו כיצד העלויות יחולקו או יחולקו כדי להבטיח הוגנות ובהירות.
על ידי ביצוע טיפים אלו, תוכלו ליצור פעילויות B2B משותפות מוצלחות הממנפות את החוזקות של שתי החברות, מספקות ערך רב יותר ללקוחות ולהשיג יעדים עסקיים משותפים.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם