דף הבית כללי עשרת העקרונות למיתוג מעולה

עשרת העקרונות למיתוג מעולה

אדם כותב על לוח - מתג את העסק שלך.
מיתוג עסקי

מיתוג הוא משהו שאתה צריך להתמקד גם כשיש לך עסק שרק הוקם. זה קל וחסכוני יותר לעצב את המותג שלך נכון בפעם הראשונה ולא לתקן את זה מאוחר יותר. עם זאת ,לעיתים קשה להתמקד כאשר אתה רק מתחיל, אבל כל יועץ שיווק יספר לכם שהצעד הראשון בשיווק עסק מתחיל במיתוג. במאמר זה, אספתי לכם את עשרת העקרונות למיתוג מעולה שכדאי לאמץ כדי לעשות מהלכי מיתוג נכונים, ולהבטיח שהעסק שלכם ייראה טוב כבר מהיום הראשון.

מהם עשרת העקרונות למיתוג מעולה ?

התאם את המיתוג לחברה

זה נראה מובן מאליו, אבל כולנו רואים מדי פעם לוגו שפשוט לא מסתדר עם מה שהחברה עושה. המשימה שלך להוביל את הדרך ולהבהיר ליועץ השיווקי, למעצב הגרפי מה המסר של החברה, במה היא עוסקת ואיך היא רוצה להיתפש בעיני הקהל. לדוגמא – אם העסק שלך הוא מכירת חבילות נופש וגלישה בחופי הוואי, כדאי לוודא שההתרגשות והיופי עוברים ונראים דרך המיתוג.

שלא יבלבלו בינך לבין עסקים אחרים

לפעמים זה לא מכוון, ועסקים מנסים "לרכב" על זנב הצלחה של חברות אחרות. שאל/י מכרים, קולגות וקבל/י חוות דעת מרובות כדי להיות בטוח שלא יתבלבלו בקלות בין המותג שלך ובין עסק של מישהו אחר.

הישאר קלאסי

קלאסי זה לא אומר משעמם או כבד. זה אומר שזה עיצוב ומיתוג שמתעלה מעל טרנדים ועושה שימוש בגופנים מסורתיים, בצבעים עם כוח עמידה במבחן הזמן (כגון ניטרליים או צבעי יסוד) ,והופך את המיתוג לכזה שנראה טוב במשך שנים רבות. זו המטרה, נכון?

 פחות זה יותר

זה נכון לגבי בחירת גופן, צבע או מספר הצורות והאלמנטים. אם טרם שוכנעת – אפשר להסתכל על המיתוג של כמה מהחברות הגדולות כגון פלאפון, נייקי, מקדונלד'ס – הם מינימאליים, קלים לזיהוי ונקיים.

 פלטפורמות מרובות

המיתוג והלוגו שלך הולכים לעבוד בדפוס, בטלפונים חכמים, בשלטי חוצות ובעיתונים שמודפסים באיכות נמוכה? לכן על המיתוג להיות נקי וברור מספיק כדי לא "ללכת לאיבוד" ,גם כשהוא מתפרסם באיכות נמוכה וללא קשר לפלטפורמה בה הוא מתפרסם.

"האני" שלך

אם זו החברה שלך, מגיע לך לשים מעט מעצמך במיתוג .אולי אהוב עליך גופן מסוים, או צבע ספציפי, או בעל חיים מסוים – יש לאפשר לייחודיות שלך לדלוף לתוך המותג שלך.

בחירת שם לעסק

אחד הדברים המרגשים ביותר ,ועם זאת מתסכלים בזמן הקמת עסק הוא בחירה שם. רצוי לא להיסחף במגמות וטרנדים, במקום זאת מומלץ לבחור שם שקל להגיד אותו ,לאיית, ולזכור.

סיסמאות – עד שבע מילים

אם אתה כולל מוטו / סלוגן במיתוג שלך, עיקרון "פחות הוא יותר" – חל גם כאן. לפעמים זה הכרחי על מנת להבהיר מה החברה שלך עושה ,או פשוט כדי להתקבע בראשיהם של צרכנים .סלוגן קצר – ייקלט ויזכרו אותו. חשבו לזקק את המסר שרוצים להעביר במשפט קצר – רצוי לא יותר משבע מילים.

שטח לבן

החלל לבן הוא שטח פנוי כאשר מדובר בהדפסה, ועל אף שזה נראה כאילו שטח מבוזבז – הוא מאפשר למיתוג שלך "לנשום". הנטייה למלא את כל שטח הפרסום במלל ותמונות היא לא אטרקטיבית ולא אפקטיבית. הצפיפות מורידה את הסיכוי שיסתקרנו ויקראו את מה שיש לך להציע.

גוונים חמים או קרים

בעת בחירת ערכת צבעים, מומלץ לחשוב איזה רגש אתה רוצה שהמיתוג שלך יעורר. אם נרצה שהקהל שלך ירגיש נרגש, מלא תשוקה ונלהב – כדאי להשתמש בצבעים חמים כמו אדום וכתום. אם נרצה שהקהל שלנו יחוש רגוע ושלו –  כדאי להשתמש בצבעים קרים .הצבעים מכתיבים את התחושות וגם את רמת האימון שהקהל חש כלפי המיתוג שלך.

בכל מקרה ,ממליצה להיעזר באנשי מקצוע מתחום המיתוג והעיצוב או יועץ שיווק לקבל סיוע כיצד העסק שלכם יכול להיראות טוב יותר ולעשות רושם שיווקי נכון ומתאים למה שאתם מעוניינים לשדר.

שלכם הכותבת – יעל וייס.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם