מהי הנוסחה להצלחה?

לאחרונה אני מקבל פניות רבות בנושא "הדרך להצלחה", מה צריך לעשות כדי להצליח, כל אחד בעשקו. למענה איכותי לשאלה זו פניתי למומחה בתחום, בני ישראלי – כותב הספר "איך להצליח בחיים" המספק טיפים להחדרת מוטיבציה והשראה להצלחה .

אדם מטפס על הר באמצעות חבל
קביעת מטרה בדרך להצלחה

לטענת בני, מלת המפתח היא "היחס", הכולל את המערכת התפיסתית שלנו לגבי מציאות ההווה והעתיד . תהליך השינוי של האנושות מתחיל בתוכנו. לכולנו יש את הפוטנציאל האדיר לעשות שינוי וכולם שואפים להגיע להישגים טובים כתוצאה ממאמצי עבודה קשה ולשלם את מחיר הגשמת ההצלחה והאושר הדרושים .

הדבר היחיד שקובע את רמת הפוטנציאל שלנו, שמביא את העוצמה של פעילויותינו, ושמנבא את איכות התוצאה שנקבל, הוא היחס שלנו לחיים. היחס קובע כמה אנו מרשים לעצמנו לראות בעתידנו, הוא מחליט כמה גדולים יהיו חלומותינו ומשפיע על החלטתנו כשאנו ניצבים מול אתגרים חדשים .

לסביבה השפעה חזקה על היחס שלנו, הסביבה מלמדת אותנו הרגלי חשיבה, מעבירה לנו מקורות השפעה ומידע שליליים, אך בסופו של דבר, הבחירה היא שלנו ולפעמים אנו נכנעים לסביבה ומעבדים את שליטתנו ביחס. אם אנו בוחרים בגישה שלילית של התנגדות, כעס, קנאה או חשד ובכך אנו מובלים לאומללות, ליחסים עכורים, קשיים בעבודה ובמקרים קיצוניים לדיכאון ולמחלות הנגרמות ממתח ומלחץ .

אם רצוננו במענקים שהעתיד שומר בקרן עבורנו, עלינו להפעיל את הבחירה החשובה ביותר הניתנת לנו כחברי המין האנושי, בקיימנו שליטה מלאה על היחס שלנו . היחס שלנו הוא נכס, אוצר בעל ערך עצום, שזקוק להגנה בהתאם . הישמרו מוונדלים וגנבים שעלולים לפגוע ביחס ובחשיבה החיובית שלנו או שיגנבו אותו מאתנו. הצרוף של פילוסופיה אישית חזקה ויחס חיובי לגבי עצמנו והעולם שסביבנו נותן לנו כוח פנימי והחלטה מוצקה המשפעים בכל שטחי פעילותנו וקיומנו .

בני מוסיף וממליץ על ספר עתיק, שהשפעתו בתחום החשיבה החיובית רבה גם היום, הספר נכתב על ידי נפוליון היל ושמו "Think and Grow Rich" (חשוב ותתעשר). לפי ספר זה העושר מתחיל בפיתוח מחשבה הכרתית של שגשוג. אתה צריך להיות הצלחה פיננסית במחשבה הרבה לפני שתגשים זאת בפועל . גם עוני וגם עושר הם תוצאה של "מצב מחשבתי" והצעד החשוב ביותר שאתה נוקט בדרך לעושר ולעצמאות כלכלית הוא בהחלט שינוי החשיבה שלך ולהכניס למוחך את האמונה ללא עוררין שאתה יכול ואתה תשיג את מטרותיך הכספיות. זה הדבר הראשון שצריך לקרות לך .

בספר מצוינים שני עקרונות בסיסיים לגילוי סודות הבריאות, האושר וההצלחה הפיננסית:

העיקרון הראשון הוא "מה שגורים לדברים לקרות הוא מנטאלי". כלומר, כל מה שאתה היום, או שתהיה בעתיד הוא תוצאה של הדרך בה אתה משתמש במוחך. כל העשייה בעולמנו שאתה רואה היא תוצאה של מחשבה . כל חייך הם ביטוי של החשיבה שלך. איכות החשיבה שלך קובעת את איכות חייך ולכן כאשר אתה משפר את איכות החשיבה שלך, בהכרח אתה משפר את איכות חייך .

העיקרון השני הינו "חוק הציפיות". עיקרון זה מדבר על כך שכל מה שאנו מאמינים ומצפים שיקרה, חיובי או שלילי, הופך למציאות. אם אתה בוודאות מצפה להצלחה, אם אתה בוודאות מצפה להיות עשיר כתוצאה מיישום כישרונותיך ויכולתך על הזדמנויות שניצבות לפניך ואתה מקיים גישת ציפיות עקשנית מספיק זמן, אתה תגשים מציאות זו. אתה מאמץ גישה חיובית, מעודדת ואופטימית שגורמת לאנשים לעזור לך ומביאה למצב שהדברים קורים בדיוק כפי שאתה רוצה שיקרו .

לסיכום ממליץ בני ישראלי, התחילו לאמץ קו מחשבה חיובי, אופטימיסטי לגבי הצלחתכם. השתמשו בדמיון מודרך של שגשוג כלכלי, הצלחה ועצמאות לגבי עתידכם. פתחו לעצמכם יחס של ציפיות חיוביות ומצאו את הטוב בכל מצב – גם ללמידה מניסיון שלילי או קשיים בדרך ישנו ערך חיובי. היו חיוביים ומעודדים לגבי כל דבר שקורה בחייכם ותופתעו מהשינויים שהדבר יעשה בחייכם .

בהצלחה לכולם .

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם