דף הבית מאמרים בנושא הגדלת המכירות יועץ שיווק – האם אתה עושה את הטעויות האלו ?

יועץ שיווק – האם אתה עושה את הטעויות האלו ?

יועץ שיווק מהווה את המצפן העסקי והשיווקי בנופים העסקיים המשתנים ומתווה את המסלול להצלחה. אבל בדיוק כפי שלמצפן יכולות להיות סטיות קלות, כך גם הגישה של יועץ שיווק יכולה לסטות מהצפון האמתי. תהיתם פעם האם לאסטרטגיות ולטקטיקות שלכם יש מקום לשיפור ?

שני יועצי שיווק מכינים אסטרטגיה שיווקית
אסטרטגיה שיווקית תמונה מאת javi_indy ב- Freepik

טעויות בפעילות ייעוץ שיווקי – כמרצה מוביל בתחום ייעוץ שיווקי וייעוץ עסקי בבית הספר ליועצים של האוניברסיטה וכבעלים של חברת מומחים להגדלת המכירות למעלה מ 20 שנים, אני מרשה לעצמי לכתוב מאמר זה ולספק תובנות לכל יועץ שיווק שמעוניין לבדוק את הגישה האסטרטגית והשיווקית שלו.

יועץ שיווק מהווה את המצפן העסקי והשיווקי בנופים העסקיים המשתנים ומתווה את המסלול להצלחה. אבל בדיוק כפי שלמצפן יכולות להיות סטיות קלות, כך גם הגישה של יועץ שיווק יכולה לסטות מהצפון האמתי. תהיתם פעם האם לאסטרטגיות ולטקטיקות שלכם יש מקום לשיפור ?

יועץ שיווק יצא לך לבצע את הטעויות האלו ?

ספקי שירותי ייעוץ שיווקי מבינים עד כמה אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית היא קריטית. התפקיד של יועץ שיווק סובב סביב מתן ייעוץ מקצועי והעברת קמפיינים שמדברים לקהל היעד הרלוונטי ביותר. עם זאת, גם יועצי שיווק מנוסים יכולים לפעמים ליפול קורבן לטעויות נפוצות שיכולות לעכב את הצלחתם. מהם הטעויות הקריטיות ונפוצות שנופלים בהן יועצי שיווק.

הזנחת מחקר שוק

הטעות הנפוצה הראשונה, היא הזנחת מחקר השוק. מכיוון שאסטרטגיות שיווק צריכות להיות מותאמות לקהל היעד הטוב ביותר עבור הארגון אותו אתם מלווים, הבנת ההתנהגויות, ההעדפות ונקודות הכאב של פלח השוק הרלוונטי בעלת חשיבות עליונה. אי ביצוע מחקר שוק מעמיק עלול להוביל יועץ שיווק להעביר את המסר הלא נכון לאנשים הלא נכונים וליצר כישלון עבור הקמפיינים של הלקוחות שלכם.

לצערנו יועצים רבים ממעיטים בערך המשמעות של מחקר שוק, מחדל שיכול להוביל לאסטרטגיות מוטעות והזדמנויות שהוחמצו. מחקר שוק מספק גם תובנות חשובות לגבי התנהגות הצרכנים במצבים שונים ומגמות השוק.

ההמלצה – יועץ שיווק צריך לחפור עמוק יותר לתוך ההתנהגות הצרכנים הפוטנציאליים או לבלות יותר זמן בקרבתם, לדבר איתם פנים אל פנים או לעשות סקר שוק. האסטרטגיה של ייעוץ שיווקי צריכה להתפתח בהתאם לתובנות ולמחקרים שנעשו בשוק היעד. תיעדוף מחקר וניתוח כבסיס האסטרטגיה השיווקית ושימוש בתובנות מונחות נתונים כבסיס לתהליך קבלת החלטות שלכם.

התמקדות בתוצאות לטווח קצר

הטעות הנפוצה השנייה, היא התמקדות בתוצאות לטווח קצר. יועץ שיווק מתמודד לעתים קרובות עם לחץ לספק תוצאות מהירות ללקוחותיו. בעוד ששיווק והכנסות מידיות לטווח קצר הם חיוניים, חשוב לא לאבד את המטרות ארוכות הטווח. הדגשת יתר של תוצאות מידיות עלולה להוביל לאסטרטגיות חסרות קיימות ואינן מצליחות לבנות נוכחות חזקה של המותג לאורך זמן.

ההמלצה – מצאו איזון בין יעדים קצרי טווח לטווח ארוך. פתחו אסטרטגיות המספקות ניצחונות מידיים תוך כדי עבודה על צמיחת מותג ארוכת טווח ונאמנות לקוחות. תהליכי ייעוץ שיווקי לטווח ארוך מחזקים את המותג ומיצרים יציבות לטווח ארוך (במקום "פיקים" שיווקיים).

התעלמות מכוחו של שיווק תוכן

הטעות הנפוצה השלישית, התעלמות מכוחו של שיווק תוכן. שיווק תוכן הפך לאבן יסוד באסטרטגיות שיווק מוצלחות. עם זאת, תהליכי ייעוץ שיווקי מסוימים עשויים להתעלם מהפוטנציאל שלו ולתעדף במקום זאת פרסום בתשלום או טקטיקות אחרות. אי מינוף שיווק באמצעות תוכן על ידי יועץ שיווק עלול להגביל את יכולתו של המותג להתחבר לקהל המטרה שלו ולבסס סמכות בשוק.

ההמלצה – שלבו שיווק תוכן באסטרטגיה שלכם. צרו תוכן איכותי ורלוונטי המתייחס לצרכים ולנקודות הכאב של קהל היעד שלכם. אסטרטגיית תוכן מבוצעת היטב יכולה להניע תנועה אורגנית, לבנות אמון ולטפח פניות נכנסות לאורך זמן.

התעלמות מכוחו של סיפור

הטעות הרביעית נעוצה בהתעלמות מכוחו של הסיפור. קמפיין שיווקי הוא לא רק לספק מידע אודות המוצר או השירות, לא לספר סיפור שהקהל מטרה שלכם יכול להתחבר אליו ברמה הרגשית. סטוריטלינג מושך אנשים פנימה, גורם להם להרגיש חלק מהמסע של המותג אותו יועץ שיווק מייצג, מה שמוביל למעורבות ונאמנות טובות יותר. הערכת חסר של כוח הסיפור עלולה לגרום לקמפיינים שאינם מצליחים להשפיע לאורך זמן. שילוב סיפורים באסטרטגיות שיווק יכול לשנות את כללי המשחק, וקמפיינים מוצלחים רבים של המותג יכולים להעיד על כוחו של סיפור מסופר היטב.

ההמלצה – טכניקות מתקדמות של סיפור סיפורים בתהליך ייעוץ שיווקי יכולים לכלול נרטיבים אישיים, אנקדוטות או אפילו סיפורים מבוססי מדע יכולות להיות בעלות השפעה. המשיכו לדחוף גבולות לגבי האופן שבו אתם יכולים להתחבר רגשית לקהל שלכם באמצעות התוכן.

אי עמידה בקצב מגמות השוק

הטעות החמישית הינה אי עמידה בקצב מגמות השוק המתפתח כל הזמן, במיוחד שטכנולוגיות חדשות ומגמות שיווק צצות להן באופן קבוע. יועץ שיווק שבוחר להישאר בסטגנציה ולא להסתגל לשינויים הללו חייב לדעת שהפגיעה ביכולות השיווקיות שלו יכולה להיות קריטית. יועצים המסתמכים על טקטיקות מיושנות מסתכנים באיבוד רלוונטיות ואפקטיביות באסטרטגיות שלהם.

ההמלצה – התחייבו ללמידה מתמשכת והישארו מעודכנים במגמות השווקים השונים. השתתפו בכנסים וימי עיון מקצועיים, קראו פרסומים בתעשייה והשקיע בהדרכה כדי להבטיח שאתם מצוידים היטב לספק את פתרונות השיווק העדכניים ביותר.

התמקדות אך ורק בכמות במקום באיכות

המלכודת השישית היא התמקדות אך ורק בכמות על פני איכות. במרחב הדיגיטלי הצפוף יותר ויותר, הפיתוי לדחוף החוצה תוכן בכמויות גדולות יכול להיות גדול. אבל בעוד יותר תוכן עשוי להגדיל את החשיפה, האפקטיביות שלו טמונה באיכות שלו. יועץ שיווק חייב לזכור כי הקוראים מחפשים תוכן בעל ערך העונה על הצרכים שלהם ופותר את הבעיות שלהם. העדפת כמות על פני איכות עשויה להוביל אתכם לייצר פחות תוכן רלוונטי ולהפחית את יעילות הקמפיינים שלכם באופן דרמטי. עולם ייעוץ שיווקי מתמקד במתן ערך ללקוח הפוטנציאלי במסע שלהם עד לקבלת פניות נכנסות ללקוחות שלכם.

ההמלצה – יועץ שיווק צריך למצוא איזון ולהימנע מלהיכנס למלכודות נפוצות אלה. מחקר שוק טוב, סיפור סיפורים יעיל ואספקת תוכן איכותי הם מרכיבים חיוניים שיש לקחת בחשבון באסטרטגיות השיווק והפרסום שלכם.

חוסר תקשורת ושיתוף פעולה

המלכודת השביעית, חוסר תקשורת ושיתופי פעולה. תקשורת אפקטיבית חיונית ליחסים מוצלחים של לקוח עם יועץ שיווק. יועצים מסוימים עשויים להיכשל בשמירה על קווי תקשורת פתוחים עם לקוחותיהם, מה שמוביל לאי הבנות, החמצת הזדמנויות ותוצאות לא מספקות. בנוסף, אי שיתוף פעולה עם הצוות הפנימי של הלקוח עלול להפריע ליישום אסטרטגיות שיווק.

ההמלצה – תהליך ייעוץ שיווקי חייב לתעדף תקשורת ברורה וקבועה עם הלקוחות ושיתוף פעולה הדוק עם הצוות שלו, כדי לתאם יעדים, לשתף תובנות ולהבטיח שכולם נמצאים באותה אג'נדה.

חוסר שימוש בכלי מדידה

הטעות השמינית הינה חוסר שימוש בכלי מדידה, הצלחה שיווקית מסתמכת על היכולת למדוד ולנתח את ביצועי הפעילות השיווקית, פעילות צוות המכירות ויעילות הקמפיינים. יועץ שיווק שמזניח הגדרת מדדים וניתוחים נאותים ולא מתאים את האסטרטגיות שלו על סמך התוצאות יכול לפגוע ביכולת שלו לבנות אסטרטגיה שיווקית מותאמת לצורכי לקוחותיו והשווקים בהם הם פועלים. תהליך ייעוץ שיווקי ללא תובנות מונעות נתונים, מאתגר את ייעול את מאמצי השיווק.

ההמלצה – הטמעת כלי ניתוח חזקים, קביעת מדדי ביצועים מרכזיים (KPIs), והערכה באופן קבוע את התוצאות צוותי השיווק והמחכירות, מסעות הפרסום ותהליכים השיווקיים שלכם. השתמשו בתובנות אלה כדי לבצע התאמות מושכלות ושיפורים שוטפים באסטרטגיות.

הכותב דרור כהן, מנכ"ל חברת המומחים המרכז הישראלי לשיווק, מלווים ארגונים וחברות להגדלת המכירות.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם