לעתים קרובות אנשים חושבים ש"כישורי אנשים" הם טבעיים ויש אותם לאנשים מסוימים ולאחרים אין. זה לא נכון. "כישורי אנשים" זה בעצם התנהגות נלמדת של דפוסים ברורים שניתן ליישם בקלות, כאשר אתה יודע איך. בעזרת טכניקות NLP מתקדמות ניתן לראות ולהבין סגנונות תקשורת של כל אדם. במרכז הישראלי לשיווק משתמשים בשיטת NLP – להעצמת אנשי עסקים וגם אנשי מכירות כאשר יש בעיות בתוצאות העסקיות של הארגון.
כיצד נעשה שימוש של NLP – להעצמת אנשי עסקים
ניתן להשתמש בשפה שמשפיעה על ההיבט החזק ביותר של אדם באופן ישיר; התת המודע שלהם.
יש אנשים שיש להם "כישורי אנשים" יוצאי דופן והם יכולים לקרוא אחרים באופן אוטומטי ולהשתמש באסטרטגיות אלה מבלי לחשוב. אבל גם הם אינם יכולים להגיע לאנשים מסוימים והם לא יודעים למה? זו הסיבה שNLP לעסקים היא תכנית מיוחדת שמאפשרת לך לזהות את כל סגנונות התקשורת, בדרכים פשוטות, מעשיות ועמוקות ולאחר מכן מראה לך איך ליישם את אלה למכירות, שיווק וניהול שישפרו בצורה מסיבית את התוצאות.
NLP פותח בארצות הברית בשנות ה-70 של המאה ה-20 על ידי ד"ר ריצ'רד בנדלר, פסיכותרפיסט ופרופסור ג'ון גרינדר, פרופסור לבלשנות, שניסו לפצח את חידת המצוינות האנושית, ולבחון מדוע מטפלים ואשפי תקשורת מסוימים מצטיינים בתחומם.
למה עורכי דין מסוימים זוכים במקרה אחרי מקרה, מדוע מטפלים מסויימים מסוגלים למצוא באופן עקבי מרפא בפגישה אחת . הם ראיינו טובי האנשים בתחום המשפט, העסקים, הרפואה, הפסיכיאטריה ועוד. הם מצאו להפתעתם שלאף אחד מהאנשים האלה אין תשובה לשאלה "מדוע הם מצליחים?". כולם אמרו: 'אני לא יודע איך אני עושה את זה '.
בנדלר וגרינדר מצאו הרבה יותר ממה שהם ציפו…
בנדלר וגרינדר המשיכו להיפגש איתם וגם החלו להסריט אותם. הם גילו להפתעתם, שכל האנשים האלה עושים בדיוק את אותו הדבר . הם מצאו כי אנשים אלה יכולים ליצור כימיה מיידית עם אחרים, לתקשר עם אחרים ולהשפיע עליהם, להדריך ולהניע את האדם בכיוון שהם רצו. 40 שנה מאוחר יותר, ממצאי המחקר נלמדים ומיושמים כדרך להפחית לחץ , לשפר מערכות יחסים, , לסייע בחינוך, בעסקים ואפילו בגידול ילדים – להשפיע על כל אחד לעשות כמעט כל דבר! התיאוריה שלהם זכתה לכינוי Neuro-Linguistic Programming.
תעשיית ה – NLP, מגלגלת מיליארדי דולרים והיא משפיעה על הדרך שאנשים מבינים את הפסיכולוגיה והפסיכותרפיה (CBT טיפול התנהגותי קוגניטיבי) בכלל ותקשורת בין אישית בפרט.
למה NLP
- אם אתה רוצה למצוא טכניקה שעושה את המכירה קלה ועוצרת דחיינות
- אם אתה רוצה ללמוד איך לכתוב תוכן שיווקי או פרסומית בצורה ברורה, מאורגנת היטב, ושגם תניב לך כסף
- אם אתה רוצה להבין סגנונות תקשורת של אנשים, כך שתוכל לדבר בשפתם ולבנות יחסי קרבה איתם במכירות ובניהול
- תארו לעצמכם אם היו לך את הכישורים כדי להשפיע על אחרים, תוך שמירה על אמון ויושרה.
- אתם יכולים להעביר כל מסר ולגרום לאחרים לקבל אותו בלי להתנגדות
מה זה NLP ?
NLP חוקר את מערכות היחסים בין איך שאנחנו חושבים Neuro)) , איך אנו מתקשרים (לשוני Linguistic -) ודפוסי התנהגות ורגשות ( Pprograming ) שלנו. הרעיון הוא, שעל ידי לימוד מערכות יחסים אלה, אנשים יכולים לאמץ דרכים מוצלחות יותר של חשיבה , תקשורת, רגש והתנהגות. במילים אחרות, NLP הוא חוברת ההפעלה של המח שלנו ונותן לנו כלים כיצד להשתמש בשפה של המוח כדי להשיג באופן עקבי תוצאות ספציפיות.
כיצד משתמשים ב NLP ?
ה- NLP הוא כלי יעיל ומוצלח להשגת שינויים בזמן קצר. זהו למעשה אוסף של מודלים וטכניקות מדויקות ויישומיות, לשם "כיוון" ושינוי הליכי החשיבה במוח ולשם עיצוב ההתנהגות. הנחת היסוד ב- NLP קובעת כי "אם אדם אחד מסוגל להגיע להישג יוצא דופן, אדם אחר יוכל ללמוד כיצד לעשות זאת" . ארגונים רבים בארצות הברית וברחבי העולם משתמשים בטכנולוגית ה-NLP כדי להשיג את היעדים העסקיים שלהם. פרויקטים אלה נעים בין אימון מנהלים בודדים לשיפור ביצועים ותקשורת בין אישית למעורבות מלאה עם כלל העובדים לשיפור שירות לקוחות, שווק ומכירות.
דוגמאות של פרויקטים בהם נעשה שימוש ב – NLP
דיינרס קלאב מאמנת כל מנהל ונציג בתחום שירות לקוחות בכישורי NLP לטיפול בלקוחות ותקשורת פנימית. התוצאה הייתה עליית של 254 אחוז בהוצאות הלקוח ,וירידה של 67 אחוז באובדן לקוחות. מחלקת שירות הלקוחות שבעבר תרמה רק להוצאות לחברה, הפכה לחלק שמניב רווחים לארגון.
ב.מ. וו באנגליה נתחה את דפוסי התקשורת של אנשי המכירות הטובים ביותר שלה (האחוזון העליון). לאחר שהבינה את הכשורים המוצלחים של אנשי מכירות אלה, נלמדו מיומנויות אלה על ידי כל אנשי המכירות בארגון. כתוצאה מכף המכירות גדלו באופן משמעותי מהתחזיות.
אמריקן אקספרס למדה עשרים וארבעה מנהלים בכירים מכל רחבי אסיה להפוך למאמנים ומומחי NLP. ללא ניסיון אימון קודם, עובדים אלה הפכו ללב לבו של " אמריקן אקספרס המנהיגות האיכותית " ,יוזמה שמעודדת כל עובד לקחת אחריות אישית על איכות שירות לקוחות.
בתחילת שנות השמונים חברות כמו צ'ייס, מנהטן בנק , Avon , קוקה קולה ו-IBM השתמשו ב-NLP. היום לא רק חברות ענק משתמשים בטכנולוגיה זו אלא גם ספורטאים ואתלטים מצליחים כמו אנדריי אגסי ופוליטיקאים כגון ביל קלינטון וטוני בלייר.
בשנת 2012 אלפי מורים ומורות ברחבי אנגליה עברו סמינר שלימד אותם להשתמש ב – .NLP הם למדו לקרוא את שפת הגוף של ואיך להתבונן ולהבין את היציבה של התלמידים , מחוות, גינונים , הבעות פנים , דיבור וטון, על מנת לבסס את המצב הרגשי שלהם ולעזור לבנות אמון ויחסי קרבה .
מה עושה את הקורס שלנו לכל כך ייחודי:
- תוכלו לחוות כל טכניקה שאתם לומדים
- החומר הנלמד יוטמעו גם בצורה הכרתית וגם בצורה תת הכרתית.מה שהופך את הלמידה כמעט לחסרת מאמץ
- תהיו מסוגלים ליישם את המיומנויות והטכניקות באופן מיידי לעסקים ובחיים האישיים שלכם
כותב המאמר NLP – להעצמת אנשי עסקים – שחר בורוקובסקי הוא המנחה בקורס עם למעלה מ 9 שנים של אימון עיסקי ואישי, חונכות ייעוץ והדרכה. שחר למד אצל טובי המנחים בעולם – ד"ר טד ג'יימס מפתח תאורית קו הזמן, גורדון יאנג יו"ר איגוד ה-NLP באוסטרליה ונשיא אגודת ההיפנוזה האוסטרלית ופיליפה מקאי מפתחת שיטת תרפית המטריקס. שחר הוא יועץ מאמן וחבר בפדרציה הבינלאומית למאמנים ((ICF, כמו כן הוא רב אומן ומנחה NLP מוסמך. הוא שהה 12 שנים באוסטרליה שם הוא עשה תואר שני(MBA) והחזיק בעמדות ניהול שאפשרו לו להשפיע בצורה יעילה על פני ארגונים וחברות.