הגדלת המכירות או השגת הצלחה במכירות דורשת שילוב של מיומנויות, אסטרטגיה והבנה עמוקה של צרכי הלקוחות. הדרכה במכירות במכללה העסקית של לשכת המסחר תל אביב תספק לכם כלים מעשיים לשיפור התוצאות העסקיות בדיוק כפי שניתן לקבל בתהליך של ייעוץ מכירות בארגונים וחברות.
ייעוץ מכירות – כיצד לבצע הגדלת המכירות
בניית בסיס חזק
בתהליך ייעוץ מכירות וגם בקורס המכירות ידוע שכדי לבצע הגדלת המכירות מול לקוחות פוטנציאליים נדרשת בניית בסיס חזק ותקשורת יעילה. בסיס חזק ותקשורת חזקה יוצרת כימיה ואמון שמקדמים את הסתברות המכירה. מומחי ייעוץ מכירות ומרצים יספקו לכם את הטיפים הבאים :
- הבנו את המוצר או שירות שלכם לעומק – ידע מקיף על מה שאתם מוכרים לרבות יתרונות ופתרונות, חיוני כדי להעביר ביעילות את ערכו.
- הכירו את קהל היעד שלכם – הגדירו את פרופיל הלקוחות האידיאליים שלכם, לקוחות המטרה והבינו את נקודות הכאב והמניעים שלהם.
- צרו הצעת ערך משכנעת – נסחו בבירור את היתרונות הייחודיים והערך של המוצר או השירות שלכם ללקוחות הפוטנציאליים.
- הגדירו יעדים ברורים – קבעו יעדים ספציפיים הניתנים למדידה כדי להנחות את מאמצי המכירות שלכם ולעקוב אחר ההתקדמות, במידת הצורך השתמשו במומחי ייעוץ מכירות לקביעת מערכת יעדים איכותית עבורכם.
- הקשיבו באופן פעיל – תרגלו הקשבה אקטיבית כדי להבין באמת את צרכי הלקוחות הפוטנציאליים ולהתאים את הגישה שלכם בהתאימו.
- שאלו שאלות עוצמתיות – שאלות מתחשבות ובוחנות עוזרות לחשוף נקודות כאב וליצרו קשר עם לקוחות פוטנציאליים. ניתן להשתמש בטקטיקות Spin מכירות.
- פיתוח מיומנויות תקשורת מעולות בכתב ובעל פה – פתחו מיומנויות תקשורת, היו תמציתיים, רהוטים ומשכנעים בתקשורת שלכם כדי להעביר את הבידול ולהשפיע על הלקוחות.
- שילטו באמנות הסיפור – השתמשו בסיפורים מרתקים כדי להמחיש כיצד המוצר או השירות שלכם פותרים בעיות של לקוחות ויוצרים ערך.
- התמקדו בבניית מערכות יחסים – העדיפו בניית אמון, אמינות ומערכות יחסים ארוכות טווח עם הלקוחות במקום להתמקד רק במכירה.
- התאמת הגישה שלכם באופן אישי ללקוחות – התאמת האינטראקציות שלכם לכל לקוח, תוך גילוי עניין אמתי בצרכים ובאתגרים הספציפיים שלו.
- היו קשובים ואמינים – מענה בזמן, תגובות מידיות ועמידה בהתחייבויות בונים אמון ומחזקים מערכות יחסים ארוכות טווח.
- ספקו שירות לקוחות יוצא דופן – עשו מעל ומעבר כדי לעלות על ציפיות הלקוחות ולהפוך לקוחות מרוצים לתומכי המותג שלכם.
- הגדירו את שוק היעד – זהו בבירור את התעשיות, הענפים או הפלחים המתאימים ביותר למוצר או שירות שלכם, ניתן להיעזר בסקר שוק ובסיוע של ייעוץ מכירות, בחירה נכונה של שוק היעד חשובה לאסטרטגיית המכירה ולתוצאות העסקיות.
- מנפו הפניות – היכנסו לרשת החברתית שלכם וללקוחות קיימים לקבלת הפניות, מכיוון שלעתים קרובות הן מניבים לידים באיכות גבוהה.
- אמצו מכירה חברתית – השתמשו בפלטפורמות של מדיה חברתית כדי לבסס את המותג המקצועי שלכם, לתקשר עם לקוחות פוטנציאליים וליצור לידים.
- השתתפו באירועים וכנסים בשוק היעד – התחברו עם לקוחות פוטנציאליים, הישארו מעודכנים לגבי מגמות בתעשייה וצרו קשרים בעלי ערך.
- היו אותנטיים – בנו אמון על ידי היותכם אמתיים, כנים ושקופים באינטראקציות שלכם עם לקוחות.
- ספקו הוכחה חברתית – שתפו המלצות, מקרי וסיפורי הצלחה כדי להדגים את ההשפעה החיובית של המוצר או השירות שלכם על אחרים.
- הפגינו מומחיות בשוק – למדו את עצמכם באופן רציף על מגמות בתעשייה בה אתם פועלים ושתפו תובנות חשובות עם לקוחות כדי לבסס אמינות.
- כבדו התחייבויות – קיימו את כל ההבטחות, עמדו בלוחות זמנים והבטחו אספקת שירות יוצאת דופן כדי לחזק את האמון ולבנות מערכות יחסים ארוכות טווח.
התאמה לצרכי הלקוח המשתנים
לאחר איתור הלקוחות הפוטנציאליים, יצירת כימיה וחיבור, לא פחות חשוב להתאים את תהליך המכירה לצורכי הלקוחות המשתנים. מומחי ייעוץ מכירות ומרצים ימקדו אתכם בלקוחות, שימוש בשאלות, הבנת הלקוח, העמקת צרכים והעצמת יתרונות כפי שמפורט בהמשך הטיפים.
21. הישארו ממוקדים בלקוח – בחנו מחדש את הגישה שלכם והתאימו אותה באופן קבוע על סמך משוב לקוחות ודינמיקת השוק המשתנה.
22. היו זריזים וגמישים – אמצו את השינוי והיו פתוחים להתאמת האסטרטגיות והטקטיקות שלכם כנדרש כדי לענות על צרכי הלקוחות המתפתחים. היעזרו בתהליכי ייעוץ מכירות במידת הצורך.
23. צפו צרכים עתידיים – פתחו פתרונות לפני דרישות הלקוחות על ידי זיהוי יזום של מגמות מתפתחות ופיתוח פתרונות כדי לענות עליהן. גם כאן ניתן להיעזר בשירותי ייעוץ מכירות חיצוני שמכיר לעומק את השוק בו אתם פועלים ויכול לספק התראות על מגמות עתידיות מראש.
24. טיפוח תרבות ממוקדת לקוח – עודדו את הארגון שלכם לתעדף את שביעות רצון הלקוחות וליישר את כל המחלקות לקראת כדי לייצר חוויות יוצאות דופן.
הצגת הפתרונות וסגירת עסקה
הצגת הפתרונות חייבת להיות מותאמת לצרכים ולמצוקות שאיתנו בשלבים הקודמים ולכן מומחי ייעוץ מכירות ומרצים ימליצו לכם להתמקד בלקוח, ביתרונות ובפתרונות של המוצר במקום בנתונים יבשים של מקדמים לנו את המכירה. במידה והצגת הפתרונות הינה מדויקת לצורכי הלקוח, שלבי הסגירה קלים ופשוטים יותר. בקורס מכירות הסטודנטים לומדים גם את מודל השכנוע של neuro-marketing וטקטיקות סגירה שונות.
25. הבנו את נקודות הכאב של הלקוחות הפוטנציאליים – התאימו את הצגת הפתרונות שלכם כדי להתמודד עם אתגרים ספציפיים ומצוקות של הלקוחות והדגימו כיצד הפתרון שלכם פותר אותם.
26. הדגישו בעיקר יתרונות ולא רק תכונות – התמקדו באופן שבו המוצר או השירות שלכם מועיל ישירות ללקוח (מה המוצר יעשה עבור הלקוח), במקום רק לרשום את התכונות שלו (נתוני המוצר).
27. השתמשו בעזרים ויזואליים ביעילות – השימוש בעזרים וויזואליים מושכים או הדגמות של מוצרים משפרים את חווית הלקוח, החיבור שלו למוצר או לשירות שלכם ויוצרים את המצגת המושלמת.
28. תרגלו טיפול בהתנגדויות – צפו בהתנגדויות נפוצות שחוזרות על עצמן והכינו תגובות מוכנות היטב העוסקות בחששות ובונות אמון. ניתן לבצע אימון מכירות בטיפול בהתנגדויות באמצעות ייעוץ מכירות או הדרכה במכירות.
29. התמקדו בתוצאות של win-win – חפשו פתרונות מועילים הדדיים במהלך תהליך משא ומתן כדי לבנות מערכות יחסים חזקות יותר ולהבטיח את שביעות רצון הלקוחות.
30. צרו תחושת דחיפות – השתמש בהצעות לזמן מוגבל או בתמריצים בלעדיים כדי לעודד לקוחות פוטנציאליים לקבל החלטות רכישה באופן מידי.
31. היו בטוחים ומתמידים – הראו ביטחון ואמונה במוצר או בשירות שלכם ואל תתייאשו מדחיות ראשוניות.
32. דעו מתי להתרחק – לא בכל העסקאות כדאיות להמשיך. היו מוכנים להתרחק מהעסקה אם ההתאמה אינה נכונה או לא כלכלית או אם היא מתפשרת על הערכים שלכם.
ניהול תהליכי המכירה, למידה ושיפור מתמשכים
מומחי ייעוץ מכירות ומרצים ילמדו אתכם שלא מספיק לבצע טקטיקות מכירה מתקדמות אלא לפעול גם על תהליך המכירה, שלבים, ניהול נתונים, ניהול פניות וניהול לקוחות. מומחי ייעוץ מכירות מפרקים את תהליך המכירה לגורמים, מקבלת הפניה הנכנסת "ליד" ועד הסגירה הסופית ומנסים לייעל כל שלב בנפרד לצורך שיפור התוצאות העסקיות.
33. נהלו את הצינור הלידים שלכם ביעילות – נתחו ותעדיפו הזדמנויות עסקיות (פניות נכנסות) באופן קבוע על סמך הערך הפוטנציאלי והסבירות שלהן להיסגר.
34. תיעוד וניתוח נתוני מכירות – עקבו אחר מדדי מפתח ונתחו את ביצועי המכירות שלכם כדי לזהות אזורים לשיפור. ניתן לקבל טיפים ממומחי ייעוץ מכירות על פלטפורמות וכלי ניתוח מכירות מומלצים לצרכים שלכם.
35. מעקב עקבי – שימרו על קשר עם לקוחות פוטנציאליים ולקוחות קיימים, מתן מידע רלוונטי וטיפוח מערכות יחסים לאורך זמן.
36. מינוף טכנולוגיה – השתמשו בתוכנת CRM ובכלי אוטומציה של מכירות כדי לייעל את תהליך המכירה שלכם, לעקוב אחר אינטראקציות ולנהל לידים ביעילות.
37. אמצו חשיבה של צמיחה – הישארו פתוחים ללמידה מתמשכת, הסתגלות ורכישת מיומנויות חדשות כדי להישאר קדימה בנוף המכירות המתפתח במהירות.
38. חפשו משוב – חפשו באופן פעיל משוב מלקוחות, עמיתים ומומחי ייעוץ מכירות, כדי לזהות אזורים לשיפור ולחדד את הגישה שלכם.
39. השקיעו בפיתוח אישי – השתתפו בהכשרת מכירות, קראו ספרות מקצועית (הסודות הכמוסים של אנשי המכירות הטובים בעולם – מומלץ) והשתתפו בסמינרים מקוונים או בכנסים כדי להרחיב את הידע שלכם.
40. הישארו מעודכנים במגמות בשוק היעד – חקרו ולימדו באופן שוטף על מגמות שוק, מתחרים וטכנולוגיות מתפתחות כדי למקם את עצמכם כאנשי מכירות מובילים.
41. לימדו מהצלחות – נתחו את ההצלחות והתכוננו לשכפל אותם. ניתוח מה עשיתם במכירות הקודמות כדי להצליח יכול לעזור לכם לשכפל ולשפר תהליכי מכירה עתידיים.
42. תעדוף פעילויות בעלות ערך גבוה – התמקדו במשימות ובפעילויות שמניבות הכנסות שמתאימות למטרות שלכם, הימנעות מפעילויות מבזבזות זמן.
43. פתחו תכנית יומית – צרו לוח זמנים מובנה המאפשר פעילויות מכירות פרואקטיביות, חיפוש פוטנציאלי, מעקבים ומשימות אדמיניסטרטיביות.
44. האצלת משימות שאינן מכירות – ניתן להעביר משימות שאינן מכירות למערכות אוטומטיות או לטיפול מערך אחורי או למיקור חוץ, כדי לפנות זמן למכירה.
45. נצלו כלי פרודוקטיביות – השתמש באפליקציות פרודוקטיביות, טכניקות ניהול זמן ותוכנות לניהול פרויקטים כדי לייעל את היעילות שלכם.
חוגגים הצלחה ולומדים מניצחונות
חשוב מאוד לחזק את ההצלחה בתת המודע. מומחי ייעוץ מכירות ומרצים יחייבו אתכם לחגוג הצלחות וללמוד מהם מה עשיתם טוב שגרם לכם להצליח. המטרה לשכפל את ההצלחה.
46. להכיר בהישגים – לחגוג את ההצלחות האישיות ושל כל הצוות, טפחו תרבות מכירות חיובית המניעה ומעוררת השראה.
47. למדו ממעורבות מכירה מוצלחת – נתחו את הניצחונות שלכם כדי להבין מה עבד טוב ושכפלו את האסטרטגיות הללו במאמצי מכירות עתידיים.
48. שתפו סיפורי הצלחה – שתפו סיפורי הצלחה בתוך הארגון שלכם כדי לעורר השראה ולחנך אחרים, להניע תרבות של שיפור מתמיד.
49. טיפוח רוח תחרותית – טפחו תחרות בריאה בתוך צוות המכירות, עודדו כל איש מכירות לשאוף למצוינות וללמוד אחד מהשני. במידה ואין לכם צוות מכירות והנכם פועלים לבד, תתחרו עם עצמכם להגיע בכל חודש לשיאים חדשים בתוצאות המכירות שלכם.
ייעוץ מכירות – טיפים נוספים להגדלת מכירות
50. פיתחו מותג אישי חזק – קבעו את עצמכם כסמכות מהימנה בתעשייה שלכם על ידי מתן ערך עקבי, שיתוף תובנות והצגת המומחיות שלכם. העזרות במומחי ייעוץ מכירות כדי שיתאים את מיצוב השירות או המוצר שלכם למיתוג החדש שאתם רוצים לפתח.
51. צמצמו באופן רציף את הצגת המכירות שלכם – בחנו באופן שוטף את דרך הצגת המכירות שלכם, היו ממוקדים והבטיחו שהוא יישאר רלוונטי, משפיע ומתאים לצרכי הלקוחות.
52. חפשו חונכות – מצאו אנשי מכירות מנוסים שיכולים לספק עבורכם הדרכה במכירות, אימון מכירות, ייעוץ מכירות, עצות ותמיכה בזמן שאתם מנווטים בקריירת המכירות שלכם.
53. טפחו חשיבה חיובית – טפחו גישה חיובית ושמרו על אופטימיות, גם מול אתגרים או דחיות. חשיבה חיובית יכולה להיות מדבקת ולעזור לכם להתגבר על מכשולים.
54. השתמשו בהוכחה חברתית – שתפו המלצות, מקרי וסיפורי הצלחה כדי להדגים את התוצאות החיוביות שהלקוחות שלכם השיגו עם המוצר או השירות שלכם.
55. נצלו את כוח המחסור – צרו תחושת דחיפות על ידי הצעת מבצעים לזמן מוגבל, מבצעים בלעדיים או זמינות מוגבלת במלאי כדי לעודד לקוחות פוטנציאליים לפעול.
56. פתחו מומחיות בתעשייה שלכם – הישארו מעודכנים במגמות חדשות והתקדמות בשוק. הצבו את עצמכם כמומחים למשאבים ומומחי שטק כדי לבנות אמינות מול הלקוחות.
57. השתמשו בתובנות מונעות נתונים – נתחו נתוני מכירות, התנהגות לקוחות ומגמות שוק כדי לזהות דפוסים, לקבל החלטות מושכלות ולכוון את אסטרטגיות המכירה שלכם. ניתן להיעזר במומחי ייעוץ מכירות כדי ללמוד כיצד עושים זאת.
58. שיתוף פעולה עם השיווק – עבדו בשיתוף פעולה הדוק עם צוות השיווק כדי ליישר את מאמצי המכירות והשיווק, למנף חומרים שיווקיים ולספק משוב על איכות הלידים (הפניות הנכנסות).
59. הדגישו את הערך של שותפויות ארוכות טווח – העבירו את המיקוד שלכם מעסקאות קצרות טווח לטיפוח קשרים ארוכי טווח, בעלי תועלת הדדית עם לקוחות.
60. היו מתאימים לסגנונות תקשורת שונים – הכירו שלכל לקוח עשוי להיות סגנון תקשורת מועדף, התאימו את הגישה שלכם כך שתתאים לשלו לצרוך מעורבות יעילה.
61. הישארו מאורגנים – שימרו על מערכת מאורגנת היטב לניהול לידים, מעקבים ופרטי לקוחות כדי למנוע הזדמנויות שהוחמצו ובלבול.
62. לפתח אינטליגנציה רגשית – להבין ולנהל את הרגשות שלכם ביעילות, תוך זיהוי והזדהות עם רגשות הלקוחות שלכם.
63. תרגול חסימת זמן – הקצאת חסימות זמן ספציפיות לפעילויות מכירה שונות, כגון חיפוש פוטנציאליים, פגישות, מעקבים ומשימות אדמיניסטרטיביות, כדי למקסם את הפרודוקטיביות.
64. היו פרואקטיביים בשירות לקוחות – צפו וענו על צרכי הלקוחות לפני שהם צצים, הבטחו חווית לקוח חלקה וחיובית.
65. השתתפו בכנסים ותערוכות בתעשייה – השתתפו באירועים כדי ליצרו קשר, ללמוד על מגמות בשווקים שלכם ולהתחבר ללקוחות פוטנציאליים.
66. הציגו הערכה – הביעו תודה ללקוחות ולשותפים על התמיכה, הנאמנות והעסקים שלהם. תודה פשוטה יכולה לעשות הרבה בבניית מערכות יחסים.
67. הרחיבו ברציפות את הרשת שלכם – חפשו באופן פעיל הזדמנויות להרחיב את הרשת המקצועית שלכם באמצעות אירועים בתעשייה, פלטפורמות מדיה חברתית וקבוצות נטוורקינג.
68. פתחו חתימת דוא"ל משכנעת – צרו חתימת דוא"ל מקצועית הכוללת את פרטי הקשר שלכם, פרופיל מדיה חברתית והצעת ערך תמציתית.
69. שיתוף פעולה עם עמיתים – טפחו תרבות שיתופית בתוך צוות המכירות שלכם, שיתוף ידע, שיטות עבודה מומלצות ותובנות כדי להניע ביחד הצלחה.
70. נצלו הזדמנויות של מכירה נוספת ומכירה צולבת – זהו מוצרים או שירותים נוספים המשלימים את מה שהלקוחות שלכם כבר רוכשים והציעו אותם כתוספות חשובות.
71. הפגינו עניין אמתי בלקוחות שלכם – הפגינו סקרנות לגבי העסקים, האתגרים והיעדים שלהם. ככל שתבינו אותם יותר, כך תוכלו להתאים את הפתרונות שלכם טוב יותר.
72. חפשו משוב רציף מלקוחות – בקשו משוב קבוע מלקוחות כדי לחשוף תחומים לשיפור ולשפר את חווית הלקוח הכוללת.
73. תרגול ניהול זמן אקטיבי – תעדוף משימות והקצאת זמן אסטרטגית כדי להבטיח שהפעילויות החשובות ביותר יקבלו תשומת לב ראויה.
74. פתחו מוסר עבודה חזק – התחייבו לעבודה קשה, למשמעת ולמאמץ עקבי בפעילויות המכירות שלכם. מוסר עבודה חזק יבדל אותכם מהמתחרים ויתרום להצלחתכם בטווח הארוך.
75. אמצו דחייה כהזדמנות למידה – במקום להיות מיואשים מדחיות ראו בהן הזדמנויות ללמוד, לחדד את הגישה שלכם ולצמוח כאנשי מכירות.
76. נצלו את כוחן של המלצות – בקשו המלצות מלקוחות מרוצים והשתמשו בהן כהוכחה חברתית לבניית אמון ואמינות עם לקוחות פוטנציאליים.
77. תרגלו רפלקציה עצמית אקטיבית – העריכו באופן קבוע את הביצועים שלכם, זהו אזורים לשיפור, ונקטו בצעדים מעשיים כדי לשפר את כישורי המכירה שלכם.
78. השתמשו בהקשבה חברתית – עקבו אחר פלטפורמות מדיה חברתית וקהילות מקוונות כדי לאסוף תובנות, לתקשר עם לקוחות פוטנציאליים ולזהות הזדמנויות מכירה חדשות.
79. הפגינו הערכה להפניות – הכירו והביעו תודה ללקוחות ועמיתים המפנים אליכם לידים פוטנציאליים, וטפחו תרבות של הדדיות.
80. הסתגלו בגישת המכירות שלכם – התאימו את סגנון הפרסום, המצגת וסגנון התקשורת שלכם לסוגי אישיות וסגנונות קבלת החלטות שונים. במידה והנכם מרגישים חלשים בבניית גישת המכירות, מומלץ להיעזר ולהתאים את הגישה באמצעות ייעוץ מכירות ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.
81. שלבו סיפורים בשיחות המכירה שלכם – השתמשו בסיפורים מרתקים ורלוונטיים כדי להתחבר רגשית עם לקוחות פוטנציאליים, פעילות שהופכת את מסרי המכירה שלכם לבלתי נשכחים יותר.
82. תרגלו חיפוש פעיל – חפשו ברציפות לידים ולקוחות פוטנציאליים חדשים תוך שימוש בערוצים שונים כגון מדיה חברתית, אירועי רשת ואיגודים מקצועיים.
83. מנפו שיווק תוכן – צרו תוכן איכותי בעל ערך ואינפורמציה (למשל, פוסטים בבלוג, סרטונים, פודקאסטים וכד'), חומרים הממצבים אתכם כמובילי שוק ומושכים אליכם לקוחות פוטנציאליים.
84. טיפוח קשרים פנימיים חזקים – שיתוף פעולה הדוק עם עמיתים ממחלקות אחרות, כגון שירות לקוחות או פיתוח מוצר, כדי להבטיח חווית לקוח חלקה.
85. שפרו ללא הרף את כישורי הטיפול בהתנגדויות – צפו בהתנגדויות נפוצות ותרגלו תגובות יעילות כדי לטפל בחששות של לקוחות ולהצעיד את תהליך המכירה קדימה.
86. השתתפו בהדרכות מכירות ובסדנאות – השקיעו בפיתוח המקצועי שלכם על ידי השתתפות בתוכניות הכשרה ממוקדות מכירות כדי לרכוש מיומנויות חדשות ולהישאר מעודכנים בשיטות העבודה המומלצות בשוק.
87. השתמשו בכלי ועידת וידאו – נצל פלטפורמות וידאו לפגישות מכירה וירטואליות ומצגות כדי ליצרו קשר אישי יותר עם לקוחות פוטנציאליים, ללא מגבלה של מיקומם.
88. פתחו חשיבה ממוקדת בלקוחות – התמקד במתן ערך ובפתרון בעיות של לקוחות במקום להתמקד אך ורק בביצוע מכירה. שימו את צרכי הלקוחות במרכז הגישה שלכם.
89. טפחו חוסן – מכירות יכולות להיות מאתגרות, אבל פיתוח חוסן יעזור לכם להתאושש מכישלונות, חשוב להתמיד בתקופות קשות ולשמור על מוטיבציה.
90. מנפו שותפויות – שתפו פעולה עם שותפים אסטרטגיים או עסקים משלימים כדי להרחיב את טווח ההגעה שלכם ללקוחות פוטנציאליים, התחברו לבסיסי לקוחות חדשים וצרו הפניות.
91. טפחו נוכחות מקוונת מקצועית – בצעו אופטימיזציה של פרופיל המדיה החברתית שלכם והשתתפו באופן פעיל בשיחות הקשורות לשוק היעד כדי להרחיב את הרשת שלכם ולבסס אמינות.
92. היו פרואקטיביים בחיפוש אחר משוב מלקוחות – פנו באופן קבוע ללקוחות כדי לאסוף תובנות על חוויותיהם, רמות שביעות הרצון שלהם ותחומים לשיפור.
93. פתחו הבנה עמוקה של המתחרים שלכם – הישארו מעודכנים לגבי הצעות מתחרים, חוזקות וחולשות כדי למקם ביעילות את המוצר או השירות שלכם בשוק.
94. הבנו את המסע של הקונה – מפו את השלבים שעובר הלקוח הפוטנציאלי מהמודעות לרכישה ועד לסגירת העסקה והתאימו את גישת המכירה שלכם בהתאם.
95. טפחו תחושת דחיפות בהודעות שלכם – שדרו את היתרונות הפוטנציאליים ואת האופי הרגיש לזמן של ההצעה שלכם כדי להניע לפעולה מצד לקוחות פוטנציאליים.
96. למדו את עצמכם ברציפות על טכניקות מכירה – קראו ספרים, האזינו לפודקאסטים והשתתפו בסמינרים מקוונים או בכנסים כדי להישאר מעודכנים באסטרטגיות ובטקטיקות המכירה העדכניות ביותר.
97. תרגלו ניהול זמן יעיל – חלקו את המטרות שלכם למשימות קטנות יותר, תיעדוף המשימות החשובות והקצת משבצות זמן ייעודיות לכל אחת מהן כדי להבטיח פרודוקטיביות.
98. נצלו את כוחן של המלצות – בקשו המלצות מלקוחות מרוצים והשתמש בהן כהוכחה חברתית לבניית אמון ואמינות עם לקוחות פוטנציאליים.
99. לפתח חוסן רגשי: מכירות יכולות להיות מאתגרות מבחינה רגשית. כדאי לפתח את היכולת להתמודד ביעילות עם דחייה, כישלונות ולחץ. טיפוח חוסן רגשי מסייע לחזור במהירות לאנרגיות חיוביות ולשמור על מוטיבציה במכירות.
100.טפחו איזון חיובי בין עבודה לחיים – אל תזניחו את הטיפול העצמי והבטיחו שיש לכם איזון בריא בין העבודה לחיים האישיים. זה יעזור לכם למנוע שחיקה ולקדם הצלחה ארוכת טווח.
101. לעולם אל תפסיקו ללמוד – נוף המכירות מתפתח כל הזמן, אז התחייבו ללמידה מתמשכת. הישארו סקרנים, חקרו טרנדים, טכנולוגיות ואסטרטגיות חדשות כדי להקדים את המתחרים.
זכרו, הצלחה במכירות היא מסע מתמשך הדורש מסירות, יכולת הסתגלות וגישה ממוקדת לקוח. יישום 101 העצות והטכניקות החיוניות הללו הנלמדות בתהליכי הדרכה במכירות או ייעוץ מכירות יציידו אתכם בידע ובמיומנויות להצטיין בקריירת המכירות שלכם. אמצו אותם, התאימו אותם אישית לנסיבות הייחודיות שלכם ולהתחייבות לצמיחה ושיפור מתמשכים.
אמצו את האתגר, שמרו על מוטיבציה והמשכו לדחוף את עצמכם קדימה להשגת רמות חדשות של הצלחה בתוצאות המכירות שלכם.
בהצלחה במסע שלכם להפוך לאנשי מכירות בעל ביצועים מובילים!
הכותב דרור כהן, מנכ"ל חברת המרכז הישראלי לשיווק, מומחים בהגדלת המכירות, מרכז אקדמי ומרצה בקורס אומנות המכירה והשיווק במכללה העסקית של לשכת המסחר תל אביב.
למרכז למעלה מ 20 שנים בליווי חברות וארגונים לשיפור התוצאות העסקיות – מוזמנים ליצור איתנו קשר.