דף הבית ניהול עסקי פרסום מבוסס תוצאות

פרסום מבוסס תוצאות

שלט ועליו כתוב פתרונות עסקיים.
פתרונות עסקיים

פרסום מבוסס תוצאות – הכיצד ?

הפרסום באינטרנט תופס תאוצה גדולה מאוד בשנים האחרונות. יותר ויותר לקוחות רואים באינטרנט כלי משמעותי וחשוב במינוף הכנסות החברה, ובהתאם לכך גם גודל ההשקעה. תרבות צריכת המדיה באינטרנט עוברת שינוי לאחרונה ויותר לקוחות רוכשים מדיה מבוססת תוצאה – כלומר, רכישת לידים.

המודלים העיקריים של פרסום באינטרנט- חשיפות והקלקות, הינם מודלים שכיחים למפרסם. תשלום לפי תוצאות הוא פועל יוצא של איזון מושלם בין הוצאות פרסום באינטרנט לבין הרווחים ממנו. האבולוציה באונליין יצרה מציאת חדשה בה המפרסם משלם רק על תוצאות שהוגדרו מראש:  ליד, מכירה, הרשמה, שיחת טלפון, הדפסת קופון…

מומחי ייעוץ שיווקי ממליצים ללקוחותיהם לרכוש לידים במקום לשלם על קמפיינים המבוססים חשיפה. ישנן מדיות שמאפשרות קמפיינים מבוססים לידים וישנן שאינן מאפשרות, כך גם פרוייקטים של שוטפים "אפיליאייט" ופלטפורמות נוספות. רוב הפלטפורמות מעוניינות לקיים עסקה על בסיס לידים בעיקר לעסקים הפועלים בסביבת B2C  ולא B2B היות ושיווק לעסקים יקר יותר ומניב פחות תוצאות.

הגדרה מראש של פלח השוק הרלוונטי, כמות הלידים הרצויה, תקציב השקעה פר ליד ומהו המוצר או השירות הנמכר, מאפשר למפרסמים בעלי נכסים דיגיטאלים איכותיים, שימוש בטראפיק האינטרנטי שלהם כערוץ מכירה אמיתי. זהו הפתרון היעיל, החסכוני והאפקטיבי ביותר לפרסום באון-ליין, שבו ההוצאה השיווקית הופכת להכנסה אמיתית.

לפי מומחי ייעוץ שיווקי, מקור מודל השיטה  הקרוי Affiliate Network  הינו בארה"ב ושכיח בענף הפרסום הדיגיטלי, כחלק מהרגלי הצריכה באינטרנט. יש המכנים את המודל – מודל performance ,מודל תוצאתי המהווה כלי חשוב להגדלת מכירות העסק , בפעילות אסטרטגית ארוכת טווח.

קיימים מס' מודלים בפרסום מבוסס תוצאה:

CPL  = תשלום על פי לידים (הפנית פרטים של לקוח פוטנציאלי)

CPS  = תשלום על פי מכירה בפועל על אתר סחר אלקטרוני

CPT  = תשלום על פי שיחת טלפון

CPA  = תשלום על פי פעולה כגון הרשמה לאתר/הדפסת קופון, או כל פעולה מדידה אחרת

המודל השכיח הינו תשלום לפי ליד, לקוח פוטנציאלי, שהתעניין במוצר/שירות והשאיר פרטים מלאים לצורך קבלת הצעה/תאום פגישה.

ישנם 2 סוגי לידים:

ליד בלעדי  – פנייה של לקוח מתעניין, שהגיע רק לאותו מפרסם שרכש את הליד, אחוז הסגירה מליד זה גבוה יותר משמעותית.

ליד מחולק – פנייה של לקוח מתעניין, המגיע גם למפרסמים מתחרים באותו תחום , מחיר ליד זה  נמוך משמעותי ממחיר ליד בלעדי.

המפרסם צריך להגדיר מראש את סוג הליד אותו הוא מעוניין לקבל , ולשם כך קיימת חשיבות רבה לניהול התהליך אל מול המדיות והבקרה על איכות ותקינות.

גם במודל זה חל שיפור ניכר, למפרסם הזכות לתגמל על ליד תקין בלבד, אפשרות לקבלת לידים מסוננים אשר בהכרח איכותיים יותר.

תמחור ליד מושפע ממספר פרמטרים:

–          רווחיות המוצר/השרות

–          הצעה השיווקית ללקוח

–          יחסי ההמרה בין ליד למכירה בענף

–          מחיר ליד מקובל בענף בקרב מתחרים

–          רמת הקושי להשגת הליד באותו תחום

במציאות הפרסום החדשה לכל מפרסם יש סוכני מכירות אינטרנטים האחראיים לייצר לו לקוחות פוטנציאליים. הואיל ואנו נמצאים בזירה אינטרטנטית און ליין הכל מדיד ונגיש, ומבחינתו של הלקוח ישנה אפשרות לקבל בכל זמן נתון מדידת החזר על ההשקעה , (ROI)

מקורות הלידים מגוונים :רשתות שותפים/ אפיליאט, רשתות נטוורק, אתרים מובילים, חברות מובייל, חברות טלמרקטינג בעלי מאגר לקוחות מפולח חכם, דיילי מכירות, אתרי תוכן, פורומים, בלוגים.

בהצלחה !

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם