דף הבית ניהול עסקי כתבות בנושא: ניהול עסקים בתקופת משבר הקורונה

כתבות בנושא: ניהול עסקים בתקופת משבר הקורונה

תקופת מגפת הקורונה יוצרת מצוקה ברוב העסקים הפעילים שנדרשים לבצע התאמות בהתאם למצב הקיים. מצ"ב לעיונכם כמה המלצות להתאמות כדי לעבור את התקופה הקשה ואף לצאת ממנה מחוזקים.

אנשים עם מסכות נגד קורונה
אנשים עם מסכות נגד קורונה

תקופת מגפת הקורונה יוצרת מצוקה ברוב העסקים הפעילים שנדרשים לבצע התאמות בהתאם למצב הקיים. מצ"ב לעיונכם כמה המלצות להתאמות כדי לעבור את התקופה הקשה ואף לצאת ממנה מחוזקים.

המלצות ליישום מידי בתקופת הקורונה

  1. הישארו מעודכנים לגבי ההנחיות השוטפות המוצגות במדיה השונה. ארגוני הבריאות והרשויות הממשלתיות מעדכנות באופן שוטף ומספקות הנחיות ברורות. בהתאם להנחיות קבלו החלטות מושכלות להתנהלות בעסק ולהבטחת בטיחותם של העובדים והלקוחות.
  2. כחלק מהפעילות העסקית, יש לתת דגש משמעותי על יישום אמצעי בטיחות של הלקוחות והעובדים, כגון: ניקוי וחיטוי תכופים של אזורי העבודה, מתן ג'ל לחיטוי עבור הידיים (במידת האפשר להציב בקבוקון בכניסה לחברתכם לשירות הלקוחות והעובדים), אכיפת ריחוק חברתי ועידוד השימוש במסכות פנים ויצירת סביבה בטוחה.
  3. אפשרו לעובדים סידורי עבודה גמישים, שלבו עבודה במשרד יחד עם עבודה מרחוק, העובדים מצפים לגמישות מצד מנהלי החברות והדבר יכול לסייע למזעור הסיכון לחשיפה של הנגיף ולשמור על רמת פרודוקטיביות. חשוב לספק לעובדים את הכלים והטכנולוגיה הדרושה לעבודה מהבית מרחוק.
  4. שימרו על קווי תקשורת פתוחה עם העובדים והלקוחות. איכות התקשורת חשובה במיוחד בתקופה זו שנלחמים על כל לקוח. חשוב לעדכן את כולם על שינויים בשיטות העבודה, בתפעול, באמצעי הבטיחות ובאסטרטגיות העסקיות של הארגון שלכם.
  5. התאימו את המודל העסקי שלכם לתקופה הקשה הזו, חקרו את תזרים המזומנים הנוכחי והעתידי, בחנו אפשרויות הכנסה חלופיות, התאימו את המודל העסקי שלכם לתנאי השוק המשתנים ואולי תאפשרו לעצמכם להכניס יחידות רווח נוספות לעסק.
  6. בחנו את מצבכם הפיננסי ותכננו את הצעדים הבאים. בהתאם לצורך חפשו סיוע כספי, הלוואות בערבות מדינה, מענקים ממשלתיים או תכניות סיוע המיועדות לעסקים שנפגעו במגפה. העריכו את רמת ההוצאות שלכם וזהו אזורים בהם תוכלו להפחית עלויות.
  7. ספקו תמיכה בעובדים שלכם. היו אמפתיים, מכילים ותומכים בזמנים מאתגרים אלו. הציעו אפשרויות של שיחות אישיות, לוח זמנים גמיש והכוונה ברורה לגבי הציפיות של מקום העבודה.
  8. צרו מעורבות לקוחות, התמקדו בבניה ותחזוקה של קשרים עם הלקוחות שלכם. השתמשו בפלטפורמות מקוונות ובמדיה החברתית כדי לעסוק בהן, לספק עדכונים ולהציע תוכן בעל ערך מוסף, תכניות נאמנות, הנחות או מבצעים מיוחדים כדי לעודד נאמנות לקוחות.
  9. פתחו אסטרטגיית ארוכת טווח עבור העסק שלכם, צפו שינויים פוטנציאליים בהתנהגות הצרכנים ובמגמות בתעשייה. אמצו טכנולוגיות חדשות ואוטומציה שיווקיות דיגיטאלית כדי לשפר את הפעילות השיווקית ולהגיע לבסיס לקוחות רחב יותר. 
  10. מומלץ להיעזר ביועץ שיווק מקצועי או יועצים עסקיים נוספים בהתאם לצורך. יועצים יכולים לעזור לכם לנווט את האתגרים שמציבה התקופה ולפתח אסטרטגיות בהתאם.

חשוב מאוד, המצב משתנה ומתפתח כל הזמן, לכן חיוני להישאר גמיש ולהתאים את הגישה העסקית שלכם בהתאם לשינויים בשוק. מאחל הצלחה לכולם.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם