דף הבית כללי ייעוץ שיווקי – קידום השיווק וגביית הכספים

ייעוץ שיווקי – קידום השיווק וגביית הכספים

כל בעל עסק ומנהל, הן בעסקים גדולים והן בעסקים קטנים, יודע לומר כי שתי הבעיות העיקריות שלו הן השיווק וגביית הכספים. הדבר נכון כמעט תמיד, אם כי ייתכנו סיבות נוספות לכך שעסק נמצא בקשיים. יועץ שיווקי איכותי יזהה את החולשות של העסק בתחום וייעץ בכל הקשור בשיפור השיווק, שיפור גביית הכספים ושיפור ההתנהלות הכספית של העסק.

יועץ שיווקי כותב על לוח דיגיטלי

ייעוץ שיווקי וקביעת מחירי יעד ריאליים

מקובל כיום להאשים עסקים כאלה ואחרים ביוקר המחיה ובהעלאה לא מוצדקת של מחירים, ואולם מה שאיננו ידוע הוא שמספר לא קטן של עסקים פושטים את הרגל או נכנסים לקשיים, רק בגלל קביעת מחירים לא ריאליים למוצרים שלהם. תמחור לא נכון של המוצר מפחית את הרווחים במקרה הטוב וגורם להפסדים כואבים במקרה הרע. ייעוץ שיווקי נכון יכלול לפיכך, בדרך כלל, סיוע לעסק בקביעת המחיר הריאלי עבור מוצרים שונים.

קביעת המחיר מתבצעת ביחס למחירים של מוצרים מקבילים בשוק, כאשר יש לקחת בחשבון שהמחיר משתנה בין אזור אחד בארץ למשנהו, בעיקר בהשפעת הוצאות ההובלה. הפרמטר השני שכל יועץ שיווקי חייב להתייחס אליו הוא חישוב העלות של המוצר בתוספת ההובלה, האחסנה וכמות המוצרים שמתקלקלים / מושמדים. במקרים רבים מתגלה שהמחיר שקבע העסק עבור המוצר הוא נמוך מדיי, מתוך שאיפה לתחרות. בלא מעט מקרים מתגלה כי שיווק המוצר פשוט לא כלכלי. הורדת המוצר מהמדפים חוסכת לעיתים כסף רב לעסק.

ייעוץ שיווקי לשיפור הגבייה והסכמים עם לקוחות

בעיה נוספת שישנה בדרך כלל היא גביית כספים. למרות הרצון למכור יש למצוא דרך להבטיח את התשלום עבור הסחורה שנמכרה. המרכז הישראלי לשיווק מעניק ללקוחותיו כלים יעילים המאפשרים לו לעמוד על אמינותם של הלקוחות הפוטנציאליים שלו. בדרך כלל ימליץ כל יועץ שיווק על הגדלת המכירות ללקוחות קיימים שכבר הוכיחו את האמינות שלהם אם באמצעות מבצעים שונים ואם באמצעות הטבות שונות המתלוות לרכישה. בסופו של דבר הגדלת מספר הלקוחות היא מחויבת המציאות אבל ייעוץ שיווקי חייב לכלול גם את גיבוש האמצעים לבחינת האמינות של הלקוח, תוך נטילת סיכון מחושב.

לסיכום

יועץ שיווק שנכנס לארגונים וחברות כדי לבצע ליווי ויעוץ להגדלת המכירות חייב לטפל בנושא התמחור כחלק מתמהיל השיווק, מהבנת השוק בו הארגון פועל וכחלק מהתחרות עם חברות אחרות על כיסו של הלקוחות הפוטנציאליים.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם