דף הבית ניהול עסקי יועץ עסקי – למה צריך אותו ?

יועץ עסקי – למה צריך אותו ?

בשנים שהשוק הישראלי נכנס למיתון ולמצוקות עסקיות, הפך הצורך ביועץ עסקי לטרנד של חברות ועסקים רבים. המון מנהלים משתמשים במשפט "דבר עם היועץ שלי" או "אני חייב לשתף את היועץ שלי" ובכך להעביר את האחריות העסקית לגורם אחר.

יועץ עסקי מכין מדדים עסקיים של עסק
ייעוץ עסקי שיווקי
בעולם של ריבוי מטלות ניהוליות, כשבעלי החברה הינו גם המנכ"ל ולעיתים גם מנהל השיווק והכספים של הארגון, יד מכוונת הינה צורך בסיסי של כל מנהל המעוניין לשתף אדם מקצועי בתהליך קבלת ההחלטות, באחריות הניהולית והעסקית ואף לספק לו יעדים עסקיים כאילו הוא זה שמנהל את העסק.

כיצד בוחרים יועץ עסקי טוב

המושג יועץ עסקי הינו מורחב, בעולם הייעוץ העסקי ישנם התמחויות שונות של יעוץ, כגון יעוץ שיווקי, יעוץ ארגוני, יעוץ פיננסי, יעוץ פנסיוני, יועץ השקעות וכד' וגם בכל קטגוריה יש התמחויות, כך למשל : ביעוץ שיווקי ישנם יועצים המתמקדים בעולם המכירות, יועצים לשיווק באינטרנט, מומחים בהפקת אירועים, קידום מכירות וכנסים, אנשי תקשורת שיווקית ויחסי ציבור, יועצי פרסום וכד'. בעל העסק חייב לנתח מהם הנקודות הרלוונטיות בהן הוא נדרש לעזרה.
בשלב הראשוני חייב בעל העסק לראיין את היועץ המתאים ולבחון ניסיון קודם לפי נושאים וחברות שבהן טיפל. ניסיון חובה בתחומי הייעוץ העסקי.  חשוב לא פחות, הכימיה שלנו עם אותו היועץ, מנהלי הארגון חייבים להיות שותפים מלאים לתהליך השינוי וכן בבניית תכניות עבודה לארגון או למחלקה ספציפית. נושא נוסף שעלנו לברר בפגישה הראשונית עם היועץ העסקי, מהו הזמן המשוער לקבלת התוצאות העסקיות להן הוא נדרש. אנחנו לא מתחתנים, חתונה קתולית עם היועץ וחשוב לחבר את הפעילות למערכת יעדים.

יועץ פרטי או חברת יעוץ

יועצים עסקיים רבים עובדים מהבית באופן פרטי כאשר פגישות העבודה העסקיות נעשות בבית הלקוח (בעסק), היות וליועץ כזה אין הוצאות רבות, הוא יכול להתפרנס יפה גם בטיפול של שני חברות בלבד והעלות הייעוץ לשעה שלו נמוכה מעלות יעוץ של חברת יועצים. לעומת זאת, חברת יועצים עובדת בווליום גבוהה יותר, מספר לקוחות רב, מה שמבטיח לנו ניסיון עסקי ושעות יעוץ רבות, מאחורי כל יועץ עומד צוות שלם התומך בו להצלחת הפרויקט ולרוב הפעילויות העסקיות שנעשות עם לקוחותיו, כבר בוצעו מספר פעמים עם אלו שקבלו יעוץ קודם לכן, אין שליפות של פתרונות – גם ליועץ יש עם מי להתייעץ בארגונו וסגנון העבודה לרוב יותר מקצועי.

תהליך הייעוץ העסקי

תהליך הייעוץ העסקי כולל את השלבים הבאים : אפיון ראשוני של המצב הקיים, ניתוח נקודות לשיפור במהלך תקופת הליווי ובניית תכנית עבודה מפורטת ואופרטיבית לביצוע לפי שלבים.  שאר תהליך הליווי יהיה בהתאם לתוכנית עבודה מפורטת ומסודרת מראש ולא בצורה אקראית.
בהצלחה לכולם – כדאי להיעזר ביועץ
הכותב : דרור כהן, מנכ"ל חברת המומחים המרכז הישראלי לשיווק, המתמקדת בהקמה, ניהול והדרכת מערכי מכירות בארגונים וחברות להגדלת המכירות  , ניתן לקבל מהחברה שירותי ניהול חיצוני של צוות המכירות – Outsourcing.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם