דף הבית ניהול עסקי הדרך להצלחה היא במיקוד – האם את/ה ממוקד/ת?

הדרך להצלחה היא במיקוד – האם את/ה ממוקד/ת?

השנה מתקרבת לסיום וזו השעה שהמצליחנים מתחילים לעשות חשבון נפש על הישגים הצלחות/כישלונות אליהם הגיעו בתחום העסקי, משפחתי וחברתי. אנשים אלו יכולים לבדוק את מצבם, מאחר ולקראת תחילת שנה הציבו לעצמם מטרות ויעדים אליהם הם שאפו להגיע, המוצלחים מבניהם אף התוו תוכנית אסטרטגית הבנויה לפרטי פרטים עם יעדים חודשים רבעוניים ושנתיים.

אדם קופץ מפסגה לפסגה בדרך להצלחה
לעבור שלבים בדרך להצלחה

שלושת השלבים לקראת שנת העסקים החדשה

א. הציבו מטרות ותאריכי יעד ריאלים בכל אחד מהתחומים הבאים:עבודה, משפחה, חברה.

הצעות חלקיות בתחום העבודה -הגדלת המכירות, הגדלת הרווחיות, זכייה במכרזים, השתלמויות וסדנאות, גיוס /קיצוץ כ"א, האצלת סמכויות, מיזמים ושותפויות חדשות, זכייה בתחרויות.

בתחום המשפחה -קביעת זמן איכות עם האישה/ הילדים, חופשות שנתיות, טיולים, אירועים ושמחות,חסכונות, חיסול חובות , רכב /דירה, הורים, בילויים.

בתחום החברה -תרומה לקהילה, לצדקה, התנדבות אישית ועוד.

ב. תכנון פרטני ככל האפשר שבועי, חודשי, רבעוני של הפעולות אותן אני אבצע בכדי להגיע ליעד.

ג. מציאת מלווה / מדריך אישי / חברה / שותף שיקבלו עליהם מחויבות שבועית לעזור לך להיות ממוקד ביעדים ועמידה בתוכנית .

מומלץ להקדיש לנושא יום שלם שבו תתנתקו מכל הפעילויות הרגילות ותנו למוח/דמיון שלכם דרור. הכינו רשימה גדולה של מטרות ושאיפות אותם ברצונכם להשיג ולהגשים בכל אחד מהתחומים שסקרנו (מומלץ מעל מאה).

לאחר שהרשימה מוכנה יש לעבור לבניית אסטרטגיה להשגת המטרה. בחנו את המטרות והעניקו להם עדיפויות ומספרו אותם בהתאם לחשיבותם, עבורכם ועבור ארגונכם ויכולתכם ליישמם, התמקדו במספר מטרות קטן וממוקד מתוך הרשימה אותם הגדרתם כחשובות ביותר לשנה הבאה.

הכינו תוכנית מסודרת לפרטי פרטים של יעדים יומיים שבועיים וחודשים הניתנים לבקרה, לדוגמא כאשר רוצים לבנות בית מבקשים מהמהנדס לתכנן תוכנית מפורטת ביותר הכוללת כל פרט בבית , סוג החומר ממנו יהיה עשוי תאריך יעד לבניה, צפי עלויות ואפילו מיקום נקודת החשמל בחדר וכו'. כך עליכם להכין תוכנית מציאותית מפורטת ביותר עם אבני דרך הניתנים לבקרה, יש צורך לכתוב את האמצעים אותם תצטרכו להקדיש בכדי להשיג את המטרה. ידועה האמרה ש"מלחמה גדולה מנצחים במערכות קטנות" לכן את המטרות שלכם יש לפצל ליעדים שבועיים, חודשיים, שנתיים כאשר ישנם נקודות ביקורת שנקבעו כבקרה על עמידה ביעדים.

לנקודות זמן אלה ישנה השפעה רבה על הצלחתכם לכן יש להיעזר במדריך האישי /מלווה שתפקידו לסייע לכם לעמוד במשימות ע"י בקרה שבועית ודחיפה ודרבון לפעולה במידת הצורך. בתוכנית חייבת להיות גמישות לשינויים במידה ואתם רואים בנקודות הבקרה כי אינכם עומדים ביעדים שהצבתם, עליכם לעשות בחינה מחודשת האם היעדים חשובים? האם היעדים שהצבתם מציאותיים? מה צריך לשנות בכדי לעמוד בהם? יש לזכור שכל ההתחלות קשות ובמיוחד שינוי הרגלים רעים אבל המחקרים מראים שניתן לשנות הרגלים במידה ומתמידים לבצע פעולה רצויה כחודש באופן עקבי הפעולה נהפכת להרגל חיובי שכבר אין צורך להתאמץ בעשייתה .

פעמים רבות, מרוב משימות ריצות והתחייבויות שאנחנו לוקחים על עצמנו, אנחנו פשוט לא משאירים זמן ומקום למטרות הגדולות שלנו, לכן אם תתמקדו במשימות החשובות שאותם אתם יכולים לבצע בצורה הטובה ביותר ואת שאר המשימות תעבירו לאחרים או תטפלו בהם בהמשך בעדיפות נמוכה יותר תוכלו לייצר הצלחה גבוהה יותר אשר תהיה מלווה בסיפוק עצמי רב ועליה בהכנסות.

*הכותב שמעון שמיר, מומחה בליווי מנהלים להצלחה.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם