דף הבית שיווק ואסטרטגיה השיווק לעסק הקטן

השיווק לעסק הקטן

כל כך הרבה מדברים בנושא, כל כך הרבה לומדים ועושים ועדין לאיש אין את המתכון שתמיד מנצח. כי אין דבר כזה....
השיווק הוא אוסף של כל כך הרבה גורמים וכן לפעמים גם מזל...אבל על זה אין לנו שליטה. או שכן בעצם...כי  את "המזל" צריך להביא!
והדרך לכך היא עשייה! כבר נאמר:
"הסוד להצלחה – זה לא מה שאתה יודע אלא זה מה שאתה מיישם" !

משהו קורא דואר אלקטרוני מהטלפון הנייד שלו
שיווק לעסק הקטן

 

בואו נתחיל במטרה. מהי מטרת השיווק?

המטרה היא ליצור רצון ! רצון אצל קהל היעד, כדי שיקנה את מה שאתה מציע.

הוברט אמר: "שיווק הוא פיתוח רעיונות בנוגע למוצר מסוים, אריזתו וההובלה שלו לידי הציבור".

השלב הראשוני איפה הוא המוצר! מה אתה מוכר? מה התועלת לקונה? מה המחיר הנכון, כמה אני יכול להרוויח עליו? למי הוא מיועד?

רבים נחשלים כבר בשלב זה, וזה לא שלב השיווק! זה הבסיס לשיווק. אם אין לך מוצר נכון, אם אין הגדרה מדויקת שלו, אם אתה לא יודע מי יכול ליהנות מהמוצר ולהפיק ממנו ערך כלשהו, אזי אין לך מוצר.

אז לפני שתתחיל במאמצי שיווק, תשקיע כספים וזמן, חשוב באמת להבין מה אתה מוכר, למי, באיזה מחיר ומה ערכו לצרכן.

כאשר אתה יודע מה אתה רוצה למכור, אזי קל יותר להביא רעיונות כיצד לשווק אותו. קל יותר לבדל אותו, למתג אותו, לפרסם אותו ולמכור אותו.

האריזה של המוצר גם היא קריטית לעיתים לשלמות המוצר. יכולה גם להיות אריזה שונה לאותו מוצר וגם זו אסטרטגיה שצריך לבדוק אותה.

גורם חשוב בתהליך השיווק הוא היכן המוצר פוגש את הלקוח, איך הוא מגיע אליו, למי הוא מיועד. לזה אנו מתכוונים כאשר אומרים הובלה. יכולים אנו לייצר מוצר איכותי מאוד ורווחי מאוד, ארוז למשעי, אך ערוצי ההפצה שלו אינם טובים, והוא אינו מגיע בזמן ובצורה נכונה ללקוח, יוצר כשל שעלול לגרום לחוסר הצלחה.

כאשר אנו מגובשים בשלושת מרכיבי המוצר: המוצר עצמו וכל הרעיונות סביבו, אריזתו והובלתו – הגיע הזמן לייצר אסטרטגיה שיווקית.

האסטרטגיה השיווקית מושתת כאמור על הבסיס –המוצר.

אפשר גם למכור קרח לאסקימוסים, אבל זה לא מחזיק הרבה זמן.

מוצר צריך להביא ערך ותועלת ואת הגורמים האלה אנחנו צריכים להבליט, כי יש ויהיו תמיד מתחרים כי אנחנו לא חיים בעולם אידילי.

האסטרטגיה השיווקית מושתת על – 5 מרכיבים:

בידול –  במה אתה שונה? איזה גורם במוצר אפשר להבליט כדי שיבדיל אותך מהאחרים. לא בטוח שתהיה באמת שונה, אך אתה תבליט את הגורם שאחרים לא עשו זאת. נדרשת פה מחשבה והרבה יצירתיות.

מיתוג – איך "מתקשרים" את אותו בידול עליו החלטת. השם, הלוגו הסלוגן….

יח"צ – יחסי ציבור עושים בדרכים שונות. הכוונה להביא את המוצר לידיעת הציבור. אפשר לעשות זאת על ידי אירוע (השקה לדוגמא) אך גם בעזרת האינטרנט דרך גוגל ופייסבוק למשל.

קידום – אלה הם הפעולות שתעשה עבור קהל היעד שלך, כמו הרצאות, מוצרים חינמיים כדי להביא למודעות ולגרום לעניין ולרצון…

פרסום – זהו השלב היקר והאחרון בשרשרת השיווק. הפרסום מיועד כדי למכור. פרסום היא הדרך להגיע לקהל הרחב יותר במטרה ברורה- למכור!

בכל נושא ונושא כאן אפשר להרחיב ולדבר רבות.

רציתי רק לסקור בפניכם את התהליך הנכון. אין קפצות דרך, אין קסמים.

הדרך להצלחה צריכה להיעשות בשלבים, ונכון!

הכותב : יובל אלפן, יועץ עסקי בכיר בחברת היועצים המרכז הישראלי לשיווק,

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם