"בצע מיתוג עצמי בפייסבוק ולקוחות יחפשו אותך בגוגל"
מנהל יקר, רוצה להיות רלוונטי ומעניין, חשוב להזין את הדף שלך פעם ביום לפחות. לא חייבים לכתוב מאמר גדול ומרתק, מספיק לשתף, להכניס תמונה עדכנית ומעניינת, להתייחס לנושא "חם", או אפילו לספר משהו אישי (לא לשכוח שמדובר ברשת חברתית בסופו של יום). כדאי שתדע שדף הפייסבוק שלך הוא "הפנים שלך" בדיוק כמו אתר אינטרנט. כמומחית ייעוץ שיווקי במדיה, חשוב לי להציג את המשמעות של מיתוג עצמי כחלק בלתי נפרד מתהליכי השיווק הסטנדרטיים.
המשפט: "תגיד לי מי החברים שלך ואני אגיד לך מי אתה?" משקף לחלוטין את מה שקורה היום בפייסבוק. דרך הפייסבוק אתה משדר לאנשים: מי אתה? או יותר נכון, כיצד אתה רוצה להצטייר כלפי אנשים? ולא תמיד הדבר תואם את המציאות במאת האחוזים. לכן, במציאות הזאת (המקבילה, שנוצרת בפייסבוק), שיווק של עצמך או של העסק שלך הוא מאוד אפקטיבי. ככל שאתה מצטייר כאמין יותר, כך אתה משיג יותר הצלחה! (לידים, מכירות, חברים וכו'). כל אחד צריך להיות בסופו של דבר גם קצת איש מכירות. ברגע שרכשת את אמונם של כמה שיותר אנשים, אתה יכול למכור כמעט כל דבר!
כיצד תוכל למתג את עצמך בצורה הטובה ביותר?
זה תלוי בהרבה גורמים אישיים כגון: במקצוע, בגיל, במצב המשפחתי, בתכונות, בהשכלה, במקום המגורים, והדבר החשוב ביותר, זה תלוי במה אתה רוצה להשיג? מהי המטרה שלך בסופו של דבר? ומי קהל המטרה שאליו אתה פונה.
כיצד לשדר אמינות?
- מסור פרטים עדכניים: שם העסק/החברה, כתובת, טלפון, דוא"ל, הצג את העובדים בעסק שלך (אם ישנם).
- שתף תמונות , מידע "אישי", ספר על המשפחה שלך, על הילדים.
- שלב הומור מידי פעם. למשל סרטונים מצחיקים, בדיחה, חידה וכו'
- המלץ לחברים על ספר טוב שקראת או סרט שראית.
- שתף על פעילות שלך מחוץ לעסק כמו פעילות התנדבותית או תחביב כלשהו.
- שאל לעצתם של החברים: מה הם חושבים על…. ?
בפייסבוק, שלא כמו בחיים האישיים, ניתן לצבור הרבה חברים ובמהרה וזהו יתרון נוסף למה כדאי לכל עסק למתג עצמו ברשת?
בהצלחה!
הכותבת: נטלי לביא מומחית ייעוץ שיווקי דיגיטלי מנהלת תחום המדיה בחברת המרכז הישראלי לשיווק.