דף הבית סרטוני הדרכה וטיפים תוכנית בנושא הלוואות בערבות מדינה – ראיון אישי עם אסנת ברק

תוכנית בנושא הלוואות בערבות מדינה – ראיון אישי עם אסנת ברק

הלוואה בערבות מדינה – חשוב לדעת

אם אתה בעל עסק בישראל (עוסק מורשה, שותפות או חברה בע"מ) המעוניין להבטיח קבלת הלוואה בערבות מדינה, ישנם מספר שלבים וטיפים מרכזיים שיש לקחת בחשבון. הלוואה בערבויות מדינה מתקבלת ישרות מהבנקים אבל עם ערבות מדינה, ללקוחות שהבנקים לא מוכנים לתת הלוואות באופן ישיר וללא ערבות כלשהי. הלוואה בערבות מדינה מספקת ביטחון נוסף לשיפור הסיכויים לקבל מימון. להלן מדריך שיעזור לכם לנווט בתהליך זה:

הבנת תכניות ערבות המדינה

בצעו מחקר והבנה של התכניות. הלוואה בערבות מדינה יוצרת מגבלות ללווים. מגבלה של משיכת דיבידנדים, החזר הלוואת בעלים, רך שכר בעלים מוגבל ועוד. מהם הקריטריונים לקבלת ההלוואות, דרישות זכאות ותנאים ספציפיים. ישנם כמה מסלולים של הלוואה : לעסק חדש, הון חוזר, השקעות וכד'. חשוב להבין את התוכנית מראש ולבדוק האם היא מתאימה לצורכי הארגון.

הידעתם ? 25% מהסכום שתקבלו בהלוואה בערבות מדינה תצטרכו כנראה להפקיד כבטוחה בבנק, בטוחה כמעט ללא ריבית לעומת ריביות שתשלמו על הסכום שאינכם משתמשים בו כחלק מההלוואה בערבות מדינה – מה שמעלה את עלות הכסף שאתם משתמשים בו.

הבנת הזכאות

לפני הגשת בקשה להלוואה בערבות מדינה, הערך את זכאות העסק שלך לתוכנית. קריטריונים לקבלת ההלוואה שכוללים : אורות אדומים, הלוואות שנלקחו עד כה, דו"ח יתרות בחשבונות בבנק, מצ"ב הדו"חות הכספיים, גרעון בהון, מדד האשראי של הארגון, גודל העסק שלך, הענף בו אתם פועלים ומטרת ההלוואה.

חסכון עלויות

חברות יעוץ רבות מספקות שירותי הגשת בקשה להלוואה בערבות מדינה, העלויות מגוונות – לפני שסוגים עסקה חשוב לדעת :

  • האם בכלל אתם זכאים לקבל ? האם ההיסטוריה הבנקאית שלכם מאפשרת קבלת הלוואה ? האם הדו"חות הכספיים שלכם מאפשרים קבלת הלוואה ? בחינת הנתונים מראש לפני הגשת הבקשה תחסוך לכם את עלות ההגשה באם מראש הסיכוי לקבל הלוואה נמוך. אנחנו נשמח לבצע עבורכם בדיקה ראשונית האם כדאי לכם להגיש את הבקשה – ללא עלות וללא התחייבות – חינם.
  • במידה והוחלט להגיש בקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה, כדאי לבחון את העלות מול חברות הייעוץ השונות ושאין עוד עלויות לאחר קבלת ההלוואה.

הכנת תכנית עסקית

פורמט התוכנית העסקית להגשת בקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה נועד לאפשר לכל בעל עסק להגיש את הבקשה באופן עצמאי וללא סיוע של חברת יועצים. אבל, במידה ואין לכם את הזמן או את המיומנות או את ההבנה בדו"חות כספיים, רק אז כדאי להיעזר בחברה חיצונית של יועצים שתכין עבורכם את הבקשה. פורמט התוכנית נמצא באתר הגוף המתאם.

בדיקת נאותות

לאחר הגשת בקשה לקבלת הלוואה בערבות מדינה, חשוב להיות מוכנים לתהליך בדיקת נאותות על ידי סוקר של הגוף המתאם (מי שמאשר את ערבות המדינה), אם לקחתם יועץ עסקי, כדאי שהוא יהיה נוכח בפגישה לספק מענה לשאלות פיננסיות אודות מצב העסק ושאלות שקשורות לתוכנית עצמה. יועצים עסקיים יודעים לספק תשובות כפי שהסוקרים אוהבים לקבל.

הצלחה לכולם.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם