דף הבית סרטוני הדרכה וטיפים תוכנית אירוח "המומחים" – בנושא ניהול פיננסי של עסקים

תוכנית אירוח "המומחים" – בנושא ניהול פיננסי של עסקים

ניהול פיננסי של עסקים – פנל מומחים

פנל מומחים בתחום ניהול פיננסי של עסקים שנעשה במסגרת לשכת היועצים העסקיים ויועצים מומחים. מנהלים את הפנל חיים אייזנפל נשיא לשכת היועצים העסקיים ודרור כהן, מנכ"ל חברת המרכז הישראלי לשיווק מומחים בתחום ייעוץ שיווקי להגדלת המכירות ויור' ועדת שיווק של לשכת היועצים.

בנוסף מצאתי לנכון לצרף לסרטון הפנל טיפים נוספים בניהול פיננסי של עסקים כהיבט קריטי בהצלחתו של כל עסק.

כיצד לבצע התנהלות פיננסית נכונה ?

  1. בנו תקציב פיננסי מפורט – בנו תקציב מקיף שמתאר את ההכנסות, ההוצאות והרווחים הצפויים שלך. בדקו ועדכנו את התקציב באופן שוטף כאשר הנסיבות משתנות.
  2. מעקב אחר תזרים מזומנים – נדרש לעקוב מקרוב אחר תזרים המזומנים (כספים נכנסים ויוצאים). ניהול תזרים מזומנים יעיל הוא חיוני לתפעול השוטף של העסק.
  3. כלכלה אישית ועסקית נפרדת – שמרו על חשבונות בנק נפרדים ורישומים פיננסיים עבור ההוצאות העסקיות והאישיות שלך. הפרדה זו חיונית לניהול פיננסי של העסק ולדיווח חשבונאי ומס מדויק.
  4. השקיעו בתוכנת ניהול פיננסי – השתמשו בטכנולוגיה כדי לייעל תהליכים פיננסיים, לעקוב אחר עסקאות ולהפיק דוחות כספיים. זה יכול לחסוך זמן ולהפחית את הסיכון לשגיאות.
  5. התאמת חשבונות באופן קבוע – התאימו את דפי הבנק, דפי כרטיסי האשראי וחשבונות פיננסיים אחרים באופן קבוע כדי להבטיח דיוק ולזהות אי התאמות כלשהן.
  6. נתחו ועקבו אחר יחסים פיננסיים מרכזיים – הכירו את יחסי הפיננסיים המרכזיים של ארגונכם, כגון: יחסים שוטפים, יחסי נזילות, יחסי רווחיות ויחסי יעילות. מעקב באופן קבוע אחר יחסים אלו יאפשר לכם להעריך את הבריאות הפיננסית של העסק.
  7. עלויות בקרה – זהו אזורים שבהם ניתן לשלוט בעלויות מבלי לפגוע באיכות. בדקו בקביעות את ההוצאות ונהלו משא ומתן עם ספקים כדי לקבל את העסקאות הטובות ביותר.
  8. הגדרת יעדים פיננסיים ריאליים – קבעו יעדים פיננסיים לטווח קצר ולטווח ארוך עבור העסק. מטרות אלו צריכות להיות ספציפיות, ניתנות למדידה, ניתנות להשגה, רלוונטיות ומוגדרות בזמן (SMART).
  9. הישארו מעודכנים בחוקי המס והתקנות המשפיעים על העסק שלכם. ודאו שאתם עומדים בחובות המס ונצלו את הניכויים והזיכויים הזמינים.
  10. צמצום התלות במקור הכנסה אחד – גיוון זרמי ההכנסה יכול לעזור לכם בהפחתת הסיכונים הקשורים לתנודות בשוק או במוצר מסוים אחד.

הצלחה לכולם.

דרור כהן, מנכ"ל חברת המרכז הישראלי לשיווק, מומחים בתהליכי ייעוץ שיווקי להגדלת המכירות.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם