דף הבית שיווק ואסטרטגיה להוביל במקום לשרוד – שיווק בזמן מיתון

להוביל במקום לשרוד – שיווק בזמן מיתון

המצב הקיים במשק הישראלי מאפשר לעסקים וחברות, לנצל מחירי השוק שירדו משמעותית ולעשות השקעות בשיווק, מיתוג ומו"פ. שכר עבודה הממוצע של מנהלי השיווק ירד בכ-20%, אתר אינטרנט חדש הכולל פלטפורמת מסחר אלקטרוני עולה היום פחות מ-40% מלפני שנה, שכר טירחה של משרד יחסי ציבור הצטמק ב-40% בממוצע, עלויות הדפוס הכתיבה והעיצוב ירדו, וכשכל המחירים הללו נמוכים זה הזמן להשקיע בשיווק לפני שאלו יעלו חזרה .

אדם עומד בשמיים על גרף עם מגמת עליה
גרף במגמת עליה

זאת בדיוק ההזדמנות שלך! בתקופת מיתון! טוען איש העסקים והסופר המפורסם רוברט קיוסאקי, שמטיף להשקעות דווקא בעיתות משבר. "אנשים שחוסכים עושים טעות, בכדי להרוויח יותר – אל תחתכו בהוצאות", הוא כותב בספריו. ואכן, מומחים לשיווק ויועצים עסקיים בישראל שמזדהים עם דבריו של קיואסקי נוקטים באותה גישה.

לדברי צינר, דווקא בתקופה זו רצוי להשקיע בשיווק ובפיתוח עסקי במטרה למצוא מנועי צמיחה יצירתיים לעסק והדרך היא בהשקעה במחקרים, תוכניות שיווק, מיתוג, הסקת מסקנות, קבלת החלטות נכונות והשקעה מיידית.

קצב השינוי בשווקים, בהם כולנו פועלים הולך וגובר. מה שהיום רלוונטי מחר היסטוריה עתיקה והפוך. חשוב לזכור שתקופות מיתון לא נותרות לעולם. הצפי של האנליסטים שהיציאה מהמיתון תהיה ברבעון השני של 2010 ואז תהיה תקופת פריחה, צמיחה ושגשוג כלכלי. אלא שתקופות מיתון הן התקופות הטובות ביותר לתכנן ולבצע .

החזר השקעה היא סיסמא טובה אבל סבלנות עם ההחזר שיכול לחכות עוד 3 רבעונים, הכסף זול והריביות נמוכות מאי פעם. הרבה מתחרים בספורט החסכנות, מי חוסך יותר, או מי מבזבז פחות. שמעתי ממכרים שלי שהם מוכנים לנסוע לסופר מרקט רחוק, במכונית הליסינג המשפחתית ולא לקנות במכולת השכונתית, זאת שנמצאת ממש ליד הבית וכל זה בשביל 60 שקלים שבסופו של דבר יושקעו בציפורניים של האישה. זה עושה לכם שכל? מה עם הזמן האבוד, הדלק והעלות האלטרנטיבית? אז כיצד שורדים נכון את התקופה? איך עוברים את הסערה מבלי לפשוט עור ורגל? איך מנצלים את המצב?

חוקרים את השוק ואת הזירה העסקית. בודקים מה רוצים הלקוחות. מייצרים בידול לטווח ארוך ומתחילים לעשות עם אמונה, עקביות ונחישות. זכרו כי הפעילות השיווקית חוזרת לתפוס את מקומו של החלוץ המרכזי והכוח המוביל.

*חברת בוסטר מתמחה בניהול פרויקטים שיווקים על בסיס אאוטסורסינג בין לקוחותיה בעבר ובהווה : סיסקו סיסטמס, סטודיו בי, קופ"ח כללית, אספיר, ריקארו גרמניה, רשת שייקספרי, רשת אבנט, מרפאות פרוקטוטק ועוד. www.booster.co.il

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם