לאן עולם השיווק באינטרנט מתקדם ?
עולם השיווק באינטרנט נמצא במגמת שינוי מהירה, מונע על ידי טכנולוגיות חדשות ושינויים בהרגלי הצריכה של המשתמשים. המגמות האלו מעצבות מחדש את הדרך שבה עסקים פועלים, מנהלים קמפיינים ומתקשרים עם לקוחות החברה וכדאי שכל יועץ שיווקי ידע את מה שכתוב במאמר.
שיווק בשירות עצמי
בעתיד הקרוב, עסקים ינהלו קמפיינים פרסומיים באופן עצמאי לחלוטין. מגמה זו כבר ניכרת בפלטפורמה של פייסבוק, שהופכת יותר מכל מדיה חברתית לפלטפורמת פרסום ממוקד עסקים. כיום, ניהול דפים זה הופך להיות חלק בלתי נפרד משגרת הפעילות של עסקים קטנים ובינוניים.
גם ב-Google Ads אנו רואים שינויים, אם כי מדובר בהתקדמות לאנשי מקצוע יותר בשל מורכבות המערכת. עם זאת, ככל שהפלטפורמה תתקדם, נמצא כלים מתקדמים ונגישים יותר.
למידה עצמאית ובעלי עסקים כמקדמים
במכללות ללימודי מקצועות הדיגיטליים ניתן להבחין בשינוי של המשתתפים בקורסים – עוד ועוד בעלי עסקים לומדים את סודות השיווק כמו PPC או SEO כדי לנהל את השיווק שלהם בעצמם. מגמה זו משקפת רצון לעצמאות ושליטה מלאה בפרסומי.
אנשי מקצוע לא ייעלמו
למרות האוטומציה והעצמאות השיווקית של אנשי העסקים, אנשי המקצוע לא צפויים להיעלם. בעלי עסקים ימשיכו להיעזר ביועצים שיווקיים ובאנליסטים, שיעזרו להם לקבל החלטות מבוססות נתונים – היכן, כמה ומתי להשקיע, כדי למקסם את החזר ההשקעה (ROI).
תפקידים כמו אנליסט שיווקי יקבלו משנה תוקף, בדומה לחשיבות של מנהל פיתוח עסקי כיום. יכולתם לנתח נתונים, לזהות מגמות ולבנות אסטרטגיות תמשיך להיות חיונית. לבחירת האסטרטגיה השיווקית, המסרים, פילוחי קהל היעד ויצירת הנעה לפעולה עדיין יהיה שימוש באנשי מקצוע כמו יועץ שיווקי.
מסחר אלקטרוני: העתיד כבר כאן
קניות אונליין הופכות לנורמה. צרכנים מבקרים במחירים פחות בחנויות פיזיות, ובמקום זה לקנות מוצרים ושירותים אונליין. אם אתה בעל חנות, השקעה באתר מסחר אלקטרוני היא בגדר חובה. עלויות ההקמה והאחזקה נמוכות יחסית, והפוטנציאל לרווח גבוה וניתן לשלב בין שני העולמות יחד – שהחנות הקמעונאית תספק הטבות לרכישות ואינטרנט והאינטרנט יחזיר לחנות.
מותגים ושירותים ברשת
לעסקים המספקים שירותים, בניית נוכחות דיגיטלית חזקה היא קריטית. המיתוג ברשת, כולל עסקי מקצועי ופרסום תכנים רלוונטיים, מסייע בבניית אמון ומשיכת לקוחות חדשים.
חשיבות התוכן הוויזואלי
הפרסום באינטרנט יוצר ליותר ויזואלי. סרטוני וידאו ותמונות קליטות הם המפתח לתפיסת תשומת הלב של הקהל. כמו כן, תוכן איכותי הופך להיות מצרך חשוב – גולשים מחפשים מידע מקצועי, תוכן כזה שמושך יותר קוראים ותורם למיתוג חיובי.
מובייל ואפליקציות
המובייל הוא המלך. עם הגידול המתמשך בכמות הגולשים בנייד, התאמת האתר למובייל ודפי נחיתה מותאמים הם כבר לא אופציה – אלא חובה. אפליקציות הופכות לכלי שיווקי מרכזית, המספקת משתמש יעילה ומהירה. הן יכולות לבצע פעולות אינטואיטיבית, מה שמגדיל את שביעות הרצון ושימור סיוע.
לסיכום
עולם השיווק הדיגיטלי מתקדם לעבר עצמאות טכנולוגית מצד אחד, אך גם מגביר את הצורך באנשי מקצוע שיספקו הכוונה אסטרטגית. עסקים שלא יסתגלו לשינויים – בין אם בתחום המסחר האלקטרוני, התוכן הוויזואלי, או חוויית המובייל – העסקים להישאר מאחור.
הכותבת: נטלי לביא מנהלת תחום השיווק באינטרנט במרכז הישראלי לשיווק.