השינויים צפויים בשיווק ובמכירות
השינויים צפויים בשיווק ובמכירות – כחלק מבניית תכנית עבודה שיווקית לשנת 2025, הכנו עבורכם רשימת שינויים צפויים לעולם השיווק והמכירות. אנחנו חברת היועצים המרכז הישראלי לשיווק, פועלים למעלה מ 20 שנים בשוק מול ארגונים בינוניים וגדולים והחל משנת 2020, שנת הקורונה, אנו מוצאים שינויים משמעותיים בגישה השיווקית, בהתנהגות הצרכנים ובאינטראקציה של ארגונים עם לקוחותיהם. מאמר זה הוא חלק משיעור משמעותי של מר דרור כהן, בקורס להכשרת יועצים עסקיים באוניברסיטה בהכנת תכניות עבודה שיווקיות לארגונים וחברות. להלן סקירה של השינויים הצפויים שכל יועץ שיווק או בעל עסק חייב להכיר.
1. אינטגרציה טובה יותר של AI ואוטומציה
אינטראקציות אישיות עם לקוחות – אוטומציה של מכירות – כלים אוטומטיים יטפלו במשימות שחוזרות על עצמן כמו סינון "לידים", מעקבים והזנת נתונים, מה שיאפשר לצוותי מכירות להתמקד באינטראקציות בעלות ערך גבוה. צ'טבוטים של AI צפויים גם להיות מתוחכמים יותר, ולאפשר שירות לקוחות ותמיכה חלקים 24/7. עולם השיווק הופך יותר ויותר להיות ממוקד לקוח וכדי לאפשר לכל לקוח ליהנות מאינטראקציה המותאמת ישירות עבורו, חייבת כל חברה להשתמש בכל AI ואוטומציה שידעו לנתח את צורכי הלקוחות באופן אינדיבידואלי.
2. הרחבת ה- Metaverse ו-Immersive Marketing
חוויות וירטואליות : ככל שה-metaverse ממשיך להתפתח, מותגים ייצרו חוויות וירטואליות סוחפות, כגון חנויות וירטואליות, הדגמות מוצרים אינטראקטיביות ואירועים ממותגים. זה רלוונטי במיוחד לתעשיות כמו אופנה, נדל"ן ובידור.
מציאות רבודה (AR) במכירות : AR יאפשר ללקוחות להמחיש מוצרים בסביבות שלהם, ולשפר את חווית הקנייה המקוונת. צרכנים רבים כבר משתמשים ב-AR כדי "לנסות" מוצרים כמו איפור או עיצוב הבית, טרנד שצפוי לגדול.
3. עלייתם של אסטרטגיות שיווקיות לטווח ארוך
מיתוג ידידותי לסביבה : קיימות הופכת להיבט בלתי ניתן למשא ומתן של זהות המותג. חברות יציגו יותר ויותר את מחויבותן לפרקטיקה ידידותית לסביבה, משקיפות בשרשרת האספקה ועד לאריזה נוחה וממותגת.
אחריות חברתית : הצרכנים מצפים שהמותגים יעמדו למען מטרות חברתיות, וחברות יצפו לפעול בנושאים כמו שינויי אקלים, שוויון ובריאות נפשית. מותגים שיכולים להתיישר באופן אותנטי עם הערכים הללו יבנו קשרים עמוקים יותר עם הצרכנים.
4. פרטיות נתונים ושימוש בנתונים אתיים
תקנות מחמירות : עם הגדלת תקנות פרטיות הנתונים ברחבי העולם, כולל GDPR ו-CCPA, חברות יצטרכו לתעדף שימוש אתי בנתונים. שקיפות סביב איסוף נתונים, אחסון ושימוש יהיו חיוניים לשמירה על אמון הלקוחות.
מעבר לנתונים של צד אפס : במקום להסתמך על נתונים של צד שלישי, חברות צפויות לעבור לנתונים של צד אפס – מידע שמשותף לצרכנים מרצון. זה עשוי לכלול העדפות, כוונות רכישה ופרטים אישיים שצרכנים מציעים ברצון בתמורה לאינטראקציות מונחות ערך.
5. חשיבות מוגברת של חווית לקוח (CX)
אסטרטגיות CX הוליסטיות : חווית לקוח תהווה מבחנה מרכזי. מותגים יצטרכו להבטיח עקביות בכל נקודות המגע – בין אם באינטרנט, בחנות או במדיה חברתית. CX חיובי מוביל לשימור גבוה יותר ולשיווק מפה לאוזן, שניהם חיוניים לצמיחה.
שיווק מרתק ורגשי : האינטליגנציה הרגשית בשיווק תעלה, כאשר מותגים ממנפים סיפורים, בניית קהילה ויוזמות מונעות מטרה כדי ליצור קשרים רגשיים מתמשכים עם הלקוחות.
6. שיווק ויזואלי באמצעות וידאו ומסחר חי
צמיחה של שיווק וידאו : סרטונים קצרים ישלטו בפלטפורמות כמו TikTok, Instagram Reels ו-YouTube Shorts, ויציעו דרך רבת עוצמה למותגים למשוך קהל במהירות. צפו לראות מותגים נוספים המשתמשים בתוכן וידאו עבור הדרכות, דגשים למוצרים ועדויות לקוחות.
סטרימינג בשידור חי ומסחר חברתי : קניות בשידור חי ימשיכו לשגשג, קמעונאים ויצרנים יארחו אירועים חיים שבהם לקוחות יוכלו לצפות במוצרים בזמן אמת, ליצור אינטראקציה עם פרזנטורים ולבצע רכישות באופן מידי.
7. שימוש משופר בחיפוש קולי
אופטימיזציה של חיפוש קולי : עם הפיכת החיפוש הקולי לנפוץ יותר, מותגים יצטרכו לבצע אופטימיזציה של תוכן עבור שאילתות קוליות. זה כולל התמקדות בשפה טבעית ובמילות מפתח מבוססות שאלות.
AI לשיחה : צ'אטבוטים ועוזרים וירטואליים ישחקו תפקיד גדול יותר במסע הלקוח, החל מבירורים ראשוניים ועד לתמיכה לאחר הרכישה. כלים אלו יהפכו לשיחיים יותר ויוכלו להבין בקשות מורכבות, ויציעו חווית משתמש משופרת.
8. צמיחה של משפיענים ושיווק ממוקד בקהילה
נישה ומיקרו- משפיענים : במקום לשתף פעולה עם משפיענים בעלי פרופיל גבוה, מותגים יעבדו עם נישה או מיקרו-משפיענים שיש להם קהלים מסורים ומעורבים מאוד. משפיענים אלה מביאים לעתים קרובות גישה אותנטית יותר, ניתנת לקשר, אשר מהדהדת היטב עם דמוגרפיה צעירה יותר.
בניית קהילה : מותגים יעברו משיווק פשוט ללקוחות ליצירת קהילות שבהן לקוחות יכולים להתחבר, לחלוק חוויות ולבנות נאמנות. קהילות אלו, בין אם הן בפלטפורמות של מדיה חברתית, בפורומים או באפליקציות ממותגות, מטפחות אמון ומעורבות ארוכת טווח.
9. מכירות ריבוי ערוצים וחוויות קניות חלקות
מסע לקוח מאוחד : מותגים ידגישו אינטגרציה חלקה בכל ערוצי המכירה, ויאפשרו ללקוחות להתחיל מסע בפלטפורמה אחת ולהשלים אותו בפלטפורמה אחרת. משמעות הדבר עשויה להיות גלישה במוצרים בנייד, בדיקתם על שולחן העבודה וקבלת תמיכה בחנות.
התרחבות ישירה לצרכן (DTC) : מותגים רבים מאמצים יותר ויותר מודלים של DTC, ומאפשרים להם להיות הבעלים של קשרי הלקוחות וליצור חוויות מותאמות אישית יותר. מגמה זו צפויה לגדול ככל שצרכנים מחפשים מעורבות ישירה עם המותגים האהובים עליהם.
10. ניתוח חזוי וקבלת החלטות בזמן אמת
חיזוי מכירות מבוסס נתונים : ניתוח חיזוי מתקדם יהפוך חיוני לחיזוי מכירות וניהול מלאי, ויעזור לחברות להגיב לתנודות הביקוש בצורה מדויקת יותר.
התאמות מסע פרסום בזמן אמת : משווקים יוכלו לשנות מסעות פרסום בזמן אמת על סמך הביצועים הנוכחיים, אופטימיזציה של הוצאות פרסום ושיפור מיקוד לקוחות תוך כדי תנועה. היענות זו מאפשרת זריזות רבה יותר ואסטרטגיות שיווק יעילות יותר.
לסיכום
נוף השיווק והמכירות בשנת 2025 יעוצב על ידי התקדמות טכנולוגית, ציפיות צרכנים משתנות והתמקדות גוברת בתהליכי מכירה ממוקדי לקוחות. צוות היועצים של המרכז הישראלי לשיווק מאחל הצלחה לכולם. מומלץ להיעזר ביועץ שיווק שיסייע עבורכם לתכנן את שנת 2025 להצלחה ולהתייחס השינויים צפויים בשיווק ובמכירות.