דף הבית ניהול מכירות הנעת העובדים כחלק מאסטרטגיית החברה – חלק א'

הנעת העובדים כחלק מאסטרטגיית החברה – חלק א'

ניהול ושמירה על מוטיבציה גבוהה של עובדים היא חלק מהאסטרטגיה העסקית מתוך הנחה שאיכות העבודה, שירות הלקוחות וכמות המכירות תלויים באופן ישיר לרמת המוטיבציה של הצוות.

אדם מרים ידיים בתחושת ניצחון.
NLP - Neuro Linguistic Programming .

הנעת עובדים לצורך הגדלת המכירות

הנעת עובדים להגדלת המכירות – ובמילים אחרות מוטיבציה (הנעה) – כוח או דחף, הנוצר כאשר צרכים גופניים, נפשיים או חברתיים תובעים את סיפוקם. ביסוד תורת ההנעה עומדת ההנחה שהעובד מונע להשקיע מאמץ, מפני שהוא פועל על פי שיקולי כדאיות ותועלת גלויים והגיוניים שלו.

מחקרים רבים הראו כי היעדר מוטיבציה פוגעת באופן ישיר באיכות ובתפוקת העבודה בכלל ובעובד בפרט. כך לדוגמא ניתן למצוא ריבוי ימי מחלה, מצב רוח לא טוב, תקשורת בינאישית ירודה, אחוז נטישת עובדים גבוה ותלונות לקוחות . חברות המעוניינות לבצע תהליכים של הגדלת המכירות, מטפלות בראש ובראשונה במוטיבציה – הנעת עובדים.

אחריות השמירה על רמת מוטיבציה גבוהה מוטלת על ההנהלה או על המנהל הבודד וככל שעוברות השנים כך שמירה על רמת מוטיבציה גבוהה חייבת להיות יצירתית יותר. להלן כמה טיפים שיעזרו לכם המנהלים לשמור על הנעת עובדים חיובית שתסייע לכם בתהליכי הגדלת המכירות :

10 טיפים לשיפור הנעת עובדים

  1. בנו מערכת תגמולים מוטיבציונית המתגמלת על תוצאות טובות (מכירות, מספר שיחות שירות, על פי פרוייקט וכד') ואל תהססו לצ'פר עובדים מצטיינים .
  2.  זכרו לא כל העובדים שווים בתרומתם לעסק, לכן אין סיבה שרמת השכר תהיה שווה. קבעו מדד כמה העובד שווה לכם ותגמלו אותו בהתאם .
  3. השקיעו בהכשרות עובדים ותנו להם תחושה זהם חשובים לכם .
  4. קבעו מטלות ויעדים פורמליים אישיים וכן יעדים קבוצתיים – עובדים מרגישים טוב יותר כשיש להם מסגרת לעבודה. וודאו שהיעדים והמטלות הגיוניים וניתנים להשגה ומאידך מאתגרים ומצריכים מאמץ .
  5. העניקו תשומת לב לזרימת המידע, עודדו יוזמה והיו שותפים בפעילות הצוות .
  6. הערכה ומשוב חשובים בהחלט, הם נותנים את הסיבה לשאלה "למה להתאמץ?" .
  7. התייחסו לעובדים שלכם בדיוק כפי שהייתם מעוניינים שיתייחסו אליכם. מעט מאוד אנשים יהיו נאמנים למנהל מעליב ופוגע. יחס טוב והוגן יוצר אוירה טובה בסביבת העבודה .
  8. יש לגרום לעובדים להרגיש חשובים. "גאוות יחידה" – הדגישו את חוזקו ותרומתו של העובד ופחות את שלכם. החלטות ומטרות הסובבות את המנהל גורמות לעובדים לאבד התלהבות ועניין .
  9. ההולכים בעקבות המנהל חייבים לדעת בבירור מהי המטרה שאליה המנהל מוביל אותם ולהבין שמטרה זו בעלת ערך וחשיבות גם להתקדמותם .
  10. תחרותיות – אלמנט התחרותיות המניע עובדים עשוי להיות מועיל אם המנהל יידע להשתמש בו כהלכה .

הכותב : דרור כהן, מנכ"ל חברת המומחים המרכז הישראלי לשיווק, המתמקדת בהקמה, ניהול והדרכת מערכי מכירות בארגונים וחברות, ליווי תהליכי הנעת עובדים לצורך הגדלת המכירות. החברה מספקת לעסקים קטנים ובינוניים שירותי ניהול חיצוני של צוות המכירות – Outsourcing.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם