דף הבית כללי ארבעת הסיבות מדוע הדירוג בגוגל יכול להשתנות

ארבעת הסיבות מדוע הדירוג בגוגל יכול להשתנות

יכול להיות שתרגישו נוח כשאתם רואים את האתר שלכם ראשון בגוגל, אבל שום דבר אינו מובטח, הדירוג ישתנה – בזאת אתם יכולים להיות בטוחים.

ארבע סיבות עיקריות לכך שהדירוג אינו קבוע:

1. האתר נענש על ידי גוגל

היכנסו לגוגל, הקלידו בתיבת החיפוש "site:www.yoursite.com", לחצו Enter. במקום yoursite.com רשמו את שם האתר שלכם. אם גוגל מחזיר תשובה אחת או יותר, סימן שהאתר לא הוחרם.

מה ניתן לעשות כדי לפתור את הבעיה?

גוגל לא מגלה הרבה דברים, ובמיוחד לא מגלה שיטות הקשורות לאופן פעולתו. אבל, יש נושא אחד אותו הוא מפרט ודובריו בעולם אומרים אותו באופן גלוי והוא "מה לא לעשות באתר". הרשימה כוללת: טקסט או קישורים מוסתרים, מילים מטעות או חוזרות, הדף אינו תואם את התיאור המופיע ב-Google, דף מוסווה, הפניות-מחדש מטעות, דפי שער, אתר או דפים זהים. זה הזמן לתפוס את התוכניתן לשיחה. לעבור איתו על הרשימה ו"לנקות" את האתר. אחר כך, יש להגיש בקשה להיכלל מחדש בתוצאות החיפוש.

2. השרת דוחה את גוגל

שרת האיחסון עשוי לדחות את העכביש (spider) של גוגל. זו יכולה להיות סיבה טכנית הנובעת מהגדרות לא נכונות של השרת. ההגדרות לא מפריעות לגולשים, אבל מפריעות לגוגל מלהגיע אל האתר. האינטרנט בנויה על בקשה ותגובה או באנגלית Request & Response. גוגל שולח בקשה לקבלת מידע מהאתר שלך. אם התשובה שהוא מקבל, איננה מה שהוא מצפה לקבל, הוא לא סורק את האתר.

האם נערכו שינויים בקובץ robots.txt? האם קובץ robots.txt מאפשר לגוגל לסרוק את כל דפי האתר? האם נערכו לאחרונה שינויים בקובץ access ? האם החברה בה מאוחסן האתר התקינה תוכנה או ערכה שינוים בשרת?

מה ניתן לעשות כדי לפתור את הבעיה?
יש לבדוק את הקבצים robots.txt ו- access.

היכנסו לאתר www.selfseo.com ובחרו באפשרות HTTP headers check. הקלידו את שם האתר בתיבת החיפוש ולחצו Enter. התשובה שצריכה להראות היא: HTTP/1.1 200 OK. אם מופיעה תשובה אחרת, צריך לבדוק למה.

3. גוגל שינה את האלגוריתם שלו

מאז פרסם גוגל לראשונה את האלגוריתם שלו לפני כעשר שנים, הוא השתנה הרבה מאוד פעמים ועדיין נערכים בו שינויים. יש מאות פרמטרים הנלקחים בחשבון בעת חישוב הדירוג וגוגל נמצא בעדכון תמידי כדי להציג בפני הגולשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר.

מה ניתן לעשות כדי לפתור את הבעיה?
יש הרבה שירותי חינם וגם שירותים שאינם בחינם המאפשרים לבדוק את האתר בהתאם להנחיות של גוגל.

4. המתחרים שלכם לא נחים

אתם לא היחידים הפועלים כדי להשיג דירוג גבוה במנועי החיפוש. גם המתחרים שלכם עובדים! SEO הוא מרוץ מתמשך שאינו נגד השעון או נגד משקל, אלא נגד המתחרים. מספיק שתהיה קצת יותר טוב מהם כדי להיות לפניהם.

מה ניתן לעשות כדי לפתור את הבעיה?

SEO בנוי על פעילויות בתוך האתר (on site) ועל פעילויות מחוץ לאתר (off site). גם פה וגם פה צריך להראות התקדמות, צריך לעבוד.

פעילויות שהביאו אותך למיקומים גבוהים במנועי החיפוש בעבר, לאוו דווקא עובדים היום ולא בטוח שיעבדו מחר. אבל, בדבר אחד אתם יכולים להיות בטוחים. אם האתר ידבר אל הלקוחות הם יגיעו אליו, ישמחו לשהות בו וגם לחזור. במצב זה, מובטח לך שגם גוגל "יאהב" את האתר ויראה את חיבתו בדירוגים גבוהים.

זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מומחה לקידום אתרים אורגני בהתאמה אישית. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובמכללות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט. מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם