דף הבית שיווק ואסטרטגיה תהליך שיווק קליניקה לקוסמטיקה

תהליך שיווק קליניקה לקוסמטיקה

תמהיל השיווק בקליניקה לקוסמטיקה
תמהיל השיווק בקליניקה לקוסמטיקה

שיעור 4 – תהליך שיווק קליניקה לקוסמטיקה

סיכום השיעור לתלמידות בית הספר לקוסמטיקה של חווה זינגבוים.

מרכז הקורס העסקי – דרור כהן, מנכ"ל חברת המומחים מרכז הישראלי לשיווק, ליווי ארגונים וחברות להגדלת המכירות למעלה מ 20 שנים, מרצה באוניברסיטה בבית ספר להכשרת יועצים עסקיים, מרצה בקורסים לשיווק ומכירות בלשכת המסחר תל אביב ובארגונים עסקיים נוספים. החברה עוסקת בתהליכי ייעוץ שיווקי ועסקי, הדרכות ואימוני מכירות, ליווי עסקים להצלחה.

המלצה חשובה

בטרם סיכום שיעור שיווק קליניקה לקוסמטיקה, ברצוני להזמין את כל הקוסמטיקאיות בעלות קליניקה פעילה להצטרף לקבוצת WhatsApp עסקית של קוסמטיקאיות – קוסמטיקאיות בעסקים של פורום היועצים העסקיים – ללא תשלום ועם תכנים מקצועיים עסקיים בלבד.

https://chat.whatsapp.com/JbHgWPcmUai5b2WOjZjUgG

מושגים בשיווק באינטרנט

  • פיד / קיר – המקום בו אנו מוצאים פוסטים של חברים.
  • חשיפה – כמה אנשים נחשפו לפרסום שלי.
  • ליק – כמה אנשים אהבו את הפרסום שלי.
  • שיתוף – כמה אנשי שיתפו עם החברים שלהם את הפוסט.
  • ליד – פניה נכנסת.
  • דף נחיתה – המקום / הקישור שבו ניתן למלא פרטים אישיים – כיום משתמשים בלחצן WhatsApp/

כיצד מחשבים עלות לקוח מקמפיין ממומן באינטרנט

  • נניח שעשינו קמפיין פייסבוק לטיפולים קוסמטיים בתקציב של 1000 ₪ וקיבלנו 10 לידים (פניות נכנסות). כמה עולה לנו "ליד" (פניה) ?
  • 1000/10=100 ₪ ל"ליד".
  • אם היחס בין כמות הפניות לסגירות 1/5 הרי שמתוך ה 10 לידים סגרנו 2 טיפולים בעלות של : 100*5= 500 ₪.
  • עלות לקוח = 500 ש"ח.

מה כולל תמהיל השיווק של הקליניקה

תמהיל השיווק הוא חלק בלתי נפרד של תהליך שיווק קליניקה לקוסמטיקה והוא כולל את השלבים הבאים לפי תנועת השעון.

תמהיל השיווק בקליניקה לקוסמטיקה

תמהיל השיווק בקליניקה לקוסמטיקה

  • בניית תכנית עבודה – הבסיס לפעילות שיווקית איכותית היא בניית תכנית עבודה כפי שלמדנו בשיעור שעבר. פעילות שיווקית שאינה מתוכנן מראש, זה כמו לזרוק תקציבי פרסום לכל הכיוונים האפשריים מבלי לכוון למטרה ספציפית הכוללת גם תהליכי שיווק מובנים.
  • מעגל ראשון כולל : חברים, שכנים משפחה.
  • מעגל שני כולל הרחבת מעגלים : קבוצות WhatsApp, חבר מביא חבר, קבוצות פייסבוק ופעילות Networking.

השיווק באינטרנט

רוב הקוסמטיקאיות ממוקדות במדיה האלקטרונית פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק. אולם בפועל יש המון אפשרויות פרסום ושיווק נוספים ואנו ממליצים להיות טיפה שונים ולייצר בידול משמעותי.

מדיה חברתית – אורגני לעומת ממומן.

  • אורגני – חינם, כל פוסט שאתן כותבות ולא משלמות עליו = אורגני. ניתן ליצר נאמנות לאורך זמן.
  • ממומן – פוסטים בתשלום. היתרון – ניתן לפלח במדויק מהם הלקוחות הפוטנציאליים.
  • שיווק ממומן עושים רק בדף עסקי. סוגי מסרים :
    • הרד סייל – מבצעים ופעילות לקדם את המכירות. המטרה – להביא לקוחות לקליניקה.
    • סושיאל – פוסטים חברתיים. המטרה – לתקשר עם הלקוחות הפוטנציאלים וגם לספק עבורם ערך מוסף.

חוקים בבניית פוסט איכותי

  • מושך את העין ומעניין – חובה לצרף סרטון או תמונה.
  • עדיף סרטון. אם מצרפים תמונה, עדיף אוטנטית מאשר קנויה.
  • תוכן – תוכן איכותי.
  • ממוקד וברור – בלי סיפורים – כל פעם נושא אחד בלבד.
  • צבעים – שימוש בצבעים שמותאמים למיתוג שלכן.
  • נימה אישית ומקצועיות – יתרון גדול לפוסט.

כיצד ניתן לייצר יחסי ציבור במדיה האלקטרונית ?

מי הייתה מעוניינת לקבל חשיפה באתרים מובילים כגון: Ynet,  Mako,  Walla  וגלובס?

הפתרון – שתי פלטפורמות מצוינות להכנסת תכנים מקצועיים לאתרים הפופולריים ביותר בתקציב שאתן קובעות כאשר העלות היא פר קליק. לפלטפורמות הללו קוראים אאוטבריין וטאבולה.

היחסות לפעילויות נוספות בתמהיל השיווק

שימור לקוחות – שימוש במערכת CRM.

  • ניהול לקוחות – כרטיס לקוח, שאלונים – אנמנזה, היסטוריה של פעילות, אוטומציה שיווקית, תקשורת שוטפת.
  • ניהול פעילות שיווקית – ניהול לידים, לקוחות פוטנציאליים, הזדמנויות עסקיות ופעילות שיווקית (ניתן גם לקבל את הלידים הנכנסים ישירות למערכת ה CRM.

תהליכי מכירה – שיפור תהליכי מכירה. שיפור ממוצע מכירות ללקוחות  = מחזור מכירות/כמות לקוחות = שווי לקוח ממוצע איכותי לפחות 500 ש"ח.

שיתופי פעולה – שיתופי פעולה עם ספרים שכונתיים, מועדוני כושר, פדיקור מניקור וכמובן עם רופא מזריק על מנת לאפשר ללקוחות הקליניקה לקבל טיפולים משלימים של הזרקות חומצות היאלרוניות ובוטוקס.

נתראה בשיעור הבא – בניית תכנית עבודה שיווקית לקליניקה.

הצלחה לכולן.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם