מרגיש שצוות המכירות שלך לא מנוהל ? זו לא רק תחושת תסכול זו תורפה עסקית !!!
בעלי עסקים ומנהלים, מרגישים שמשהו לא עובד כמו שצריך בצוות המכירות שלכם ? המידע מפוזר, אין שליטה על תהליכים, היעדים לא מושגים, ותחושת הבלגן מתחילה להשפיע גם על שאר המחלקות בארגון ? חשוב להבין – זה לא עניין שולי. צוות מכירות לא מנוהל הוא סימפטום לבעיה עמוקה יותר – בעיה שגובה מחיר עסקי ממשי.
סימנים שצוות המכירות שלך לא מנוהל
- אתם שומעים יותר תירוצים מתוצאות.
- אין שגרה מסודרת מכירות יזומות, הצעות מחיר ואיתור לקוחות פוטנציאליים.
- אין דוחות עדכניים או נתונים מהשטח.
- אין מערכות בקרה ושליטה.
- אין ידיעה ברורה על מצב הלידים, סגירות, וביצועי כל נציג.
- חוסר בהגדרות תפקידים, נהלי עבודה ושיטות.
- אתם מרגישים לבד במערכה.
מה קורה כשצוות המכירות לא מנוהל ?
אובדן לקוחות פוטנציאליים
הזדמנויות עסקיות נסגרות ללא מכירה בגלל טיפול לא מקצועי בלידים, הצעות מחיר לא נשלחות בזמן, לקוחות לא מקבלים מענה מהיר – והכסף פשוט "נוזל החוצה".
חוסר יציבות תהליכית
ללא שגרה ברורה, צוות המכירות פועל לפי תחושות ולא לפי תהליך מסודר וידוע מראש. כל נציג עושה "מה שהוא חושב לנכון", מה שמוביל לתוצאות לא אחידות, פעילות לא עקבית ואי ודאות לגבי תחזיות המכירה.
שחיקה של המנהלים
כשצוות המכירות לא מנוהל, מנהל החברה או הבעלים נאלץ "לכבות שריפות" במקום לנהל את הארגון. הוא עסוק בתזכורות, בדיקת סטטוסים, ובפתרון בעיות – במקום לפתח את העסק ולנהל, העסק מנהל אותו.
נתק בין השטח להנהלה
בלי מערכת ניהול מסודרת – ללא נתונים אמתיים. אין ניתוח ביצועים, אין שקיפות, אין אפשרות להבין מה עובד ומה לא, מהם צורכי הלקוחות והרגלי הרכישה שלהם ומהם מנועי הצמיחה של הארגון. ב "תכלס" מתקבלות החלטות "על עיוור".
ירידה במוטיבציה ובתפוקה של הצוות
המוטיבציה מהווה את המנוע שמניעה את צוות המכירות להתאמץ ולסגור עסקאות, כשהעובדים לא מקבלים הכוונה, מסגרת, וחיזוק שוטף, המוטיבציה יורדת והתפקוד בהתאם. במצב של חוסר מוטיבציה, אנשי המכירות הטובים עוזבים ורק החלשים נשארים בתוך אזור הנוחות שלהם..
הפתרון – ניהול חיצוני של צוות המכירות הקיים.
אם אין לך את האדם הנכון או התקציב הנדרש או את הזמן לנהל את צוות המכירות בעצמך – זה לא אומר שצריך להתפשר, אפשר ומומלץ להכניס ניהול מקצועי חיצוני שייקח שליטה.
מה כולל ניהול חיצוני מקצועי ?
- בנייה ועבודה על פי תכנית עבודה מסודרת ומוגדרת מראש.
- .הגדרת תהליכי מכירה ברורים ומדויקים.
- שגרות ניהול, שיחות שבועיות, בקרה שוטפת וישיבות מכירה.
- הגדרת מערכת תפקידים ונהלי עבודה.
- הדרכה וחיזוק מתמיד של אנשי המכירות.
- הטמעת כלים טכנולוגיים (כגון CRM) לקבלת שליטה ונתונים.
- דיווחים שוטפים להנהלה והצבת יעדים רבעוניים.
- הבאת תרבות של ביצועים, מיקוד, וסגירת עסקאות.
ניהול חיצוני של צוות המכירות ניתן למדוד בצורה מדויקת כשהמטרה לא רק תהליכים, נהלים וסדר אלא, גידול משמעותי בתוצאות המכירות.
היתרונות של ניהול מכירות חיצוני
- לא צריך לגייס מנהל מכירות שכיר כדי לקבל ניסיון וניהול כבר מהיום הראשון.
- השירות מותאם למבנה מחלקת המכירות הקיים.
- מגדילים מכירות על בסיס מה שיש – בלי לגייס עוד אנשים.
- משחררים את ההנהלה לעסוק בפיתוח עסקי – במקום בכיבוי שריפות.
- קבלת תוצאות – ולא תירוצים.
- עלויות נמוכות משמעותית בהשוואה למנהל מכירות פנים ארגוני וללא יחסי עובד מעביד.
לסיכום
צוות מכירות שאינו מנוהל הוא מקור לדליפה מתמשכת של כסף, זמן ואנרגיה. אבל לא חייבים להתייאש או להתפשר, אפשר פשוט לנהל את הצוות הקיים בצורה נכונה באמצעות ניהול חיצוני של צוות המכירות הקיים (שירות OutSoucing) המהווה פתרון מדויק, חסכוני ומבוסס תוצאות. זו דרך להכניס שליטה, לשפר ביצועים ולהחזיר לכם את השקט הניהול.
רוצים לבחון האם ניהול מכירות חיצוני מתאים גם לעסק שלכם ?
אנו מזמינים אתכם לפגישת אבחון מקצועית (ללא התחייבות) – בה נזהה יחד את הפערים, צורכי חברתכם ונבנה תכנית ניהול מדויקת לצוות המכירות שלכם. הצלחה לכולם – צוות המנהלים של המרכז הישראלי לשיווק.