דף הבית ניהול עסקי למה כדאי לצרף יועץ שיווק לעסק שלך ?

למה כדאי לצרף יועץ שיווק לעסק שלך ?

יועץ שיווק שלא כמו מנהל שיווק, נחשב משאב חיצוני המביא דעות חדשות מזווית ראיה שונה לשולחן העבודה. נוכחות של יועץ שיווק חיצוני מאפשרת לקבל פרשנויות מקצועיות חדשות למצב השיווקי בעסק ולמצב השוק בו הוא פועל.

מנהל לוחץ על לחצן אלקטרוני בשם יעוץ
ייעוץ עסקי שיווקי

יועץ שיווק נחשב לאיש מקצוע מומחה ומנוסה בתחום השיווק, מטרתו לאפשר לעסקים גישה לידע שיווקי מתקדם, לבנות עבורם את האסטרטגיה השיווקית וללוות אותם בתהליכי שיווק שמניבים לקוחות נכנסים לארגון. בדרך כלל ארגונים מגייסים יועץ שיווק כאשר מתגלים צרכים שיווקיים דחופים ובהתראה קצרה. חשוב לציין שנוכחות יועץ שיווק מהווה תנאי הכרחי להצלחת הארגון, גיוס לקוחות חדשים ונוכחות שיווקית מתמשכת.

דרישת השוק לגיוס יועץ שיווק מגיעה בעיקר מחברות מבוססות במצבים שבם הן מתמודדות עם בעיות מכריעות בביצוע השיווק שלהן, אך אם זאת ליווי של יעוץ שיווקי חשוב מאוד בשלב המוקדם של הפעילות העסקית שכן תרומתו של היועץ קריטית בתהליכי קבלת ההחלטות גם בעסקים שנמצאים בשלב ה"חדירה" לשוק. לדוגמא : מחקרי שוק, איתור מנועי צמיחה, הגדרת פלח השוק (שוק המטרה), הגדרת יעדי מכירה, קביעת נקודת איזון לעסק, בניית תהליכי ממכירה וטקטיקות, בניית מדדי KPI ובניית הפלטפורמה השיווקית.

יועץ שיווק – תפקידים ואחריות

יועץ שיווקי איכותי, מתנהג מטבע הדברים כשותף פעיל להצלחה של הארגון שכן הצלחת הארגון נחשבת הצלחה אישית שלו או הצלחת העסק שהוא מנהל בייעוץ שיווקי. שלא כמו מנהל שכיר בארגון שבטוח במקום עבודתו ומרגיש חלק מהארגון, יועץ שיווק חייב בכל רגע להצדיק את בחירת הארגון בשירותים שהוא מספק עבורו ולכן כשותף שמעוניין בהצלחה הוא מלווה ומייעץ להנהלות לגבי שיטות ותהליכי עבודה מומלצים

חברת המרכז הישראלי לשיווק, שמספקת שירותי יעוץ שיווק להגדלת המכירות, דוגלת בהמרת היעוץ הקלאסי שבו מייעצים למנהלים והנהלות אודות האסטרטגיה ותהליכי העבודה, לליווי פעיל של מערכת השיווקית והמכירות לאחר בניית האסטרטגיה המתאימה, הגדלת המכירות באמצעות ליווי צוות המכירות ולקיחת אחריות על העמידה ביעדי המכירה והתוצאות העסקיות. האחריות של הצוות המומחים שלנו לא רק לייעץ ולהעביר מידע, אלא להניע את כל הארגון באמצעות ניהול ובניית מוטיבציה, להגיע לתוצאות העסקיות שנקבעו מראש.

תהליך העבודה של יועץ שיווק

  1. להבין את מטרות החברה ולהכין מחקר שוק – לצורך בניית האסטרטגיה השיווקית חובה על היועץ להבין מהן מטרות החברה, להכיר את פלח השוק הרלוונטי, להגדיר מנועי צמיחה עיקריים ולנתח את השוק בו היא פועלת.
  2. בניה והטמעת אסטרטגיה שיווקית או מכירות – האחריות המרכזית של כל יועץ שיווק, לפעול על פי תוכנית אסטרטגית ידוע מראש במקום בצורה אקראית של שליפת ראיונות ללא בסיס אסטרטגי מוצק. האסטרטגיה תכלות את סיכום מחקר השוק, תיאור קהל היעד, המטרות העיקריות של העסק, ניתוח SWOT, תהליכי עבודה, מערכת יעדים, שיטות פעילות, אבני דרך להצלחה, בחירת ערוצי השיווק, תקציבי שיווק, מדדי KPI ומערכת ניהול ובקרה.
  3. פיתוח השפה השיווקית של הארגון – יועץ שיווק אחראי על פיתוח המסר השיווקי של הארגון שחייב להיות אחיד ולייצר את המיצוב העסקי כפי שהוגדר באסטרטגיה השיווקית שלו. חלק מהיועצים מלווים את הארגונים גם בפיתוח החומר השיווקי, הפקת הסרטונים, הגרפיקה והקופירייטינג לפי הנדרש.
  4. תיאום פעילויות הקשורות לשיווק – יועץ שיווק כמומחה חייב להיות ממוקד בנישה ספציפית של עולם השיווק – פרסום, דיגיטל, יחסי ציבור, אסטרטגיה, קופירייטינג, גרפיקה, קידום מכירות או כפי שאנחנו במרכז הישראלי לשיווק, ממוקדים בהגדלה וניהול המכירות. מסיבה זו, יועץ שיווק שהגדיר את האסטרטגיה מראש ומלווה את הארגון, מקשר את הפונקציות השונות לפעילות השיווקית שהוא מנהל. כמו כן, הוא יוצר לוח זמנים לכל הפעילויות השיווקיות בפועל, בונה את הפלטפורמות לקליטת הפניות הנכנסות ומבטיח שכל הפעילויות השיווקיות הנדרשות מתבצעות על פי התוכנית.
  5. ניתוח ביצועי שיווק ודיווח למנהלים – כדי להגיע לתוצאות עסקיות מעולות חייב יועץ שיווק לנתח את הביצועים שנעשו ממאמצי השיווק השונים ובהתאם מבצע את השינויים הנדרשים או כפי שנהוג להגיד בשפה המקצועית, ביצוע אופטימיזציה.

הכותב דרור כהן, מנכ"ל חברת היועצים המרכז הישראלי לשיווק, מומחים בליווי חברות להגדלת המכירות.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם