דף הבית שיווק ואסטרטגיה להוביל במקום לשרוד – שיווק בזמן מיתון

להוביל במקום לשרוד – שיווק בזמן מיתון

אדם עומד בשמיים על גרף עם מגמת עליה
גרף במגמת עליה

כיצד מבצעים שיווק בזמן מיתון ?

שיווק בזמן מיתון – תקופות מיתון הן בדיוק הזמן להוביל ולא רק לשרוד. "זו ההזדמנות שלך", מגישים איש עסקים והסופר רוברט קיוסאקי, שמאמין שבתקופות משבר קיימות הזדמנויות ייחודיות לצמיחה כלכלית. קיוסאקי מדגיש בספריו את החשיבות בהשקעות דווקא בזמנים מאתגרים ומדגיש: "חיסכון יתר בתקופות כאלה הוא טעות – כדי להרוויח יותר, אל תחתכו בחיוניות". עמדת זו מקבלת תמיכה גם בקרבת מומחי ייעוץ שיווקי ויועצים עסקיים, המדגישים את הצורך באסטרטגיות השקעה דווקא בזמני חוסר ודאות כלכלית.

השקעה במיתון – מפתח להצלחה ארוכת טווח

לדברי מומחי ייעוץ שיווקי, אחד המפתחות להצלחת שיווק בזמן מיתון הוא זיהוי מנועי צמיחה חדשים והימנעות מצמצומים המכוונים לקיצוץ בטווח הקצר בלבד. ההמלצה דווקא להגדיל השקעות בשיווק עסקי, תוך ניתוח ובפיתוח שוק, מיתוג מחודש, ותכנון אסטרטגיות עסקיות הן שמובילות לקבלת החלטות נכונות. מדובר בעלויות שיווקיות לצד קיטון במכירות, אך התועלת של ההשקעה תורגש משמעותי בטווח הארוך.

קצב השינויים בשווקים הגלובליים רק הולך ומאיץ ורק החברות המצליחות הן אלו שמבינות ששוק במיתון הוא זמני בלבד. תקופות מיתון אינן נמשכות לנצח ופעמים רבות ביציאה מהמיתון מופיעה תקופת פריחה כלכלית. מי שיצליח לנצל את המצב ולפעול בחוכמה בזמן המיתון, נהנה מפירות ההשקעה כשהשוק יחזור לצמוח. תחשבו על זה – רוב החברות מצמצמות תקציב פרסום כך שהבולטות שלכם הופכת להיות גדולה יותר במחיר נמוך יותר.

שיווק בזמן מיתון – ההשקעה והתשואה

כאשר הריביות נמוכות והכסף זול, זו הזדמנות מצוינת להשקיע בשיווק – במקום לחפש חיסכון בכל מחיר. סיסמאות כמו "החזר השקעה" הן חיוניות, אך חשוב לשמור על הפרספקטיבה לטווח הרחוק. המתחרים אולי יצמצמו, אבל מי שימשיך להשקיע בצורה חכמה יגלה שהתוצאות בהמשך. לכן, מומלץ לא להתרכז במסכנות יתרה, אלא להשקיע באסטרטגיות חכמות שיביאו גם כאשר התקציבים הדוקים.

הבנת מידע ובידול כבסיס להצלחה

בתקופות של חוסר ודאות כלכלית, ישנה חשיבות גבוהה להבנת צורכי הלקוחות הפוטנציאליים. עסקים שממשיכים להכיר את צורכי הלקוחות שלהם ולזהות את השינויים בהעדפותיהם ובצרכיהם, יכולים לפתח בידול משמעותי שיבדיל אותם מהמתחרים לטווח הארוך. הפעילות השיווקית צריכה להיות דינאמית, עקבית, ומבוססת על נתונים עדכניים, תוך שמירה על ראיה רחבה ומיקוד באסטרטגיות עם.

במקום "לשרוד" את התקופה, חשוב לתכנן ולבצע פעולות שיקדמו את העסק קדימה. תקופות מיתון הן דווקא הזמן המתאים לבניית בסיס חזק להצלחה, ועסקים שינקטו באסטרטגיות אלו יובילו את השוק ביציאה מהמשבר.
המרכז הישראלי לשיווק – מומחים בתהליכי ייעוץ שיווקי להגדלת המכירות.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם