דף הבית ניהול עסקי הקמת עסק וניהול פיננסי בקליניקה לקוסמטיקה

הקמת עסק וניהול פיננסי בקליניקה לקוסמטיקה

יועץ עסקי שבוחן את הנתונים הפיננסיים של העסק
יועץ עסקי שבוחן את הנתונים הפיננסיים של העסק

שיעור 5 – הקמת עסק, ניהול פיננסי ובקרה בקליניקה לקוסמטיקה

ניהול פיננסי – סיכום השיעור לתלמידות בית הספר לקוסמטיקה של חווה זינגבוים.

הקמת עסק וניהול פיננסי בקליניקה לקוסמטיקה – מרכז הקורס העסקי – דרור כהן, מנכ"ל חברת המרכז הישראלי לשיווק, ליווי ארגונים וחברות להגדלת המכירות למעלה מ 20 שנים, מרצה באוניברסיטה בבית ספר להכשרת יועצים עסקיים, מרצה בקורסים לשיווק ומכירות בלשכת המסחר תל אביב ובארגונים עסקיים נוספים. החברה עוסקת בתהליכי ייעוץ שיווקי ועסקי, הדרכות ואימוני מכירות, ליווי עסקים להצלחה.

תתי נושאים בשיעור ניהול פיננסי :

  • תהליך הקמת קליניקה
  • סוגי רשויות בישראל
  • מהן הוצאות מוכרות בעסק
  • הדרך לבצע ניהול פיננסי
  • מילון מונחים בחשבונאות
  • דוגמא של דו"ח רווח והפסד

המלצה חשובה

בטרם אסכם את השיעור הקמת עסק וניהול פיננסי בקליניקה לקוסמטיקה, אני רוצה להזמין את כל הקוסמטיקאיות בעלות קליניקה פעילה להצטרף לקבוצת WhatsApp עסקית של קוסמטיקאיות – קוסמטיקאיות בעסקים של פורום היועצים העסקיים – ללא תשלום ועם תכנים מקצועיים עסקיים בלבד.

https://chat.whatsapp.com/JbHgWPcmUai5b2WOjZjUgG

תהליך הקמת הקליניקה

הקמת עסק בתחום הקוסמטיקה יכולה להיות מיזם מרגש, כמו כל פתיחת עסק ויש להעירך לפתיחה בהתאם.

  • חודש לפני פתיחת העסק יש להתכונן :
    • פתיחת ערוצים עסקיים ברשתות החברתיות.
    • כניסה לקבוצות Facebook רלוונטיות באזור והכנסת פוסטים אורגניים.
    • בניית תכנית עבודה מסודרת (כפי שלמדנו בשיעור 4).
    • ביצוע ניתוח תחרותיSWOT   (חזקות, חולשות, הזדמנויות, איומים) בתוכנית העסקית שלך.
    • ניתוח נקודת איזון והגדרת יעדי הכנסות.
    • ביצוע שיתופי פעולה באמצעות שוברי קידום מכירות.
    • הגדרת ימי השקה לעסק עם מחרים מיוחדים למשפחה וחברים.
  • זהו את שוק המטרה, נתונים דמוגרפיים, העדפות והתנהגות קנייה שלהם.
  • נתח את המתחרים כדי להבין את החזקות, החולשות והמיצוב שלהם בשוק.
  • רשמו את העסק שלכן ברשויות המס (מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ).
  • בחרו מוצרי קוסמטיקה באיכות גבוהה המתאימים להעדפות ולצרכים של שוק המטרה (רכישת מוצרים).
  • יש ליצור קשרים עם ספקים כדי להבטיח איכות וזמינות. מומלץ מותגים מובילים כגון חווה זינגבויים.
  • פתחו זהות מותג חזקה, כולל לוגו בלתי נשכח, סלוגן איכותי, מיצוב עוצמתי ומסרים שיוצרים תשומת לב.
  • התמקד במתן שירות לקוחות יוצא דופן וחווית קניה חיובית.
  • ניהול כספים ביעילות על ידי מעקב אחר הוצאות, שמירה על תזרים מזומנים חיובי והגדרת תקציב לעלויות השיווק והתפעול (כפי שנלמד בשיעור זה).
  • בנו מערכת בקרה שותפת הכוללת את הביצועים היומיים שלכם, יחסי המרה וניהול לקוחות.

סוגי רשויות בישראל

  • מס הכנסה – אף על פי ששמו מס הכנסה, התשלום הוא על הרווח ולא על ההכנסה.
  • מע"מ – מס ערך מוסף בסך 17%.
  • ביטוח לאומי – משולם בהתאם לרווח.

רווח = הכנסות – הוצאות.

עוסק פטור – ממה הוא פטור ? עוסק פטור, פטור רק מהתקזזות על המע"מ. משלם מס הכנסה בהתאם לרווח של העסק ואם משלבים עבודה כשכירים לצד ניהול עוסק פטור, גובה המס בהתאם ובהמשך למדרגת המס של המשכורת כשכירים.

מהן הוצאות מוכרות בעסק

לכל סוג עסק ישנם ההוצאות המוכרות שלו, הוצאה מוכרת בעסק מסוים, יתכן והיא אינה מוכרת בעסק אחר (כמו רכב לדוגמא). על מנת שהוצאה תהיה מוכרת היא חייבת להיות הכרחית לצורך ייצור הכנסה (סעיף 17 לפקודת מס הכנסה).

מדרגות המס לשנת 2024

מדרגות מס 2024

טיפים בתהליכי ניהול פיננסי בקליניקה

ניהול כספים יעיל הוא חיוני להצלחתו של כל עסק, לרבות מכוני קוסמטיקה. הנה כמה טיפים המותאמים במיוחד לניהול פיננסי בעסקי הקוסמטיקה:

  • צרו תקציב מפורט הכולל את כל ההוצאות הקשורות לרכישת מוצרים, שיווק, פרסום, שכירות, שירותים ועלויות תפעול אחרות.
  • הקצאת כספים תיעשה באופן אסטרטגי, תוך מתן עדיפות לתחומים המשפיעים ישירות על המכירות וחווית הלקוח.
  • ביצוע מעקב ובקרה על עלויות על ידי בדיקה שוטפת של הוצאות וזיהוי אזורים שבהם ניתן לחסוך מבלי לפגוע בפעילות.
  • שמרו על תזרים מזומנים חיובי, הוצאת קבלות / חשבוניות באופן מידי והפקדת מזומן לחשבון הבנק.

כמו שהלב שלכן חייב דם כדי לפעום, חשבון הבנק שלכן חייב תזרים מזומנים כדי לנהל עסק בריא.

  • ערכו ניתוח רווחיות קבוע, באמצעות XL כפי שנלמד בכיתה. כולן יודעות את ההכנסות, אבל את הרווחים קצת פחות.
  • הישארו מעודכנות בחוקי המס והתקנות הרלוונטיים לתחום הקוסמטיקה כדי למזער את חבות המס.
  • הערכת הזדמנויות להשקעה בטכנולוגיה, יוזמות שיווקיות והתרחבות המתאימות ליעדים העסקיים.
  • ערכו הערכות סיכונים ומחקרי היתכנות לפני ביצוע השקעות משמעותיות כדי להבטיח החזר חיובי על ההשקעה ROI.

האם כדאי לרכוש טכנולוגיה ?

  1. הטכנולוגיה מקדמת את העסק ובעולם הקוסמטיקה לקוחות מעדיפים טיפולים משולבים טכנולוגיה.
  2. אם הטכנולוגיה כוללת הסרת שיער בלייזר – הטיפולים מעלים את ממוצע ההכנסות ללקוח.
  3. לקוחות הסרת שיער הם לקוחות שבויים (לפחות 8 טיפולים), ניתן לשדרג עבורם את הטיפולים ולהניע אותם לבצע גם טיפולי פנים.
  4. מיצוב העסק יוקרתי ואיכותי יותר.
  5. עלות של טיפול משולב טכנולוגיה יקר יותר, המון לקוחות מבקשים טכנולוגיה (מכשיר למיצוק, להחדרת חומצות היאלורוניות
  6. קבלת החזר מע"מ על רכישת המכונה, דבר המאפשר תקציב שיווק לקליניקה.

חסרונות רכישת טכנולוגיה.

  1. חשוב להפוך את העסק לעוסק מורשה בטרם הרכישה, כדי לקבל את המע"מ בחזרה.
  2. אין הכרה של הוצאות המכירה אלא רק על הפחתת הערך שלה – פחת (בדרך כלל הפחת 5 שנים).
     כיצד מחשבים פחת – תרגול בשיעור.

מילון מונחים בחשבונאות

  • חברה בע"מ – Limited Company
    חברה בע"מ הינה התאגדות עסקית של אנשים לשם ביצוע פעילות עסקית.
    חברה בע"מ היא גוף משפטי נפרד מבעליה, והם ערבים ואחראים להתחייבויות בגובה ערך המניות שהם מחזיקים.
    קיימים שני סוגי חברות בע"מ:
    – חברה פרטית – אחד עד חמישים שותפים.
    – חברה ציבורית –  שבעה אנשים או יותר, נסחרת.
  • עוסק מורשה – Licensed Dealer
    עוסק מורשה – יחידה אחת עם הבעלים, מקזז את המע"מ שגבה מהמע"מ ששילם, ולמס הכנסה משלם מקדמות מס מידי חודש או חודשיים.
  • עוסק פטור – Exempt Dealer
    עוסק שמחזור הכנסותיו השנתיות אינם עוברות סף מסוים שמתעדכן אחת לשנה (120,000).
    עוסק פטור אינו גובה או מתקזז על מע"מ ומדווח על עסקאותיו אחת לשנה, אינו מוציא חשבונית מס אלא רק קבלה.

יתרונות וחסרונות בעוסק פטור

יתרונות

  • הוצאות נמוכות לרו"ח – אחת לשנה.
  • עלויות נמוכות ללקוחות פרטיים (לא נדרש מע"מ).
  • ניתן להתקזז על ההוצאות של הבית במידה ועובדים בו (החלק היחסי).

חסרונות

  • לא מתקזזים עם מע"מ קניות.
  • נדרש להיזהר לא לעבור את גבול ההכנסה.
  • נחשבים עסק קטן.

מונחים נוספים

  • חשבונית מס – Tax Invoice
    רישום המתעד מכירה של מוצר או שירות. לסכום המכירה מצורף מע"מ (על פי חוק המע"מ) על העסקה. חשבונית המס משמשת כאסמכתא להכנסות העסק, לדיווח לשלטונות ורישום בספרי הנהלת החשבונות.
  • קבלה – Receipt
    רישום המתעד קבלת תקבול בצורת מזומן, שטר, כרטיס אשראי, שיק, שווה כסף וכדומה.
  • חשבונית מס/קבלה – Invoice/Receipt
    רישום המתעד מכירה של מוצר או שירות בצירוף רישום המתעד קבלת תקבול בצורת מזומן, שטר, כרטיס אשראי, שיק וכדומה. לסכום המכירה מצורף מע"מ (על פי חוק המע"מ) על העסקה.

דוגמא לדו"ח רווח והפסד

תשלום מס הכנסה בהתאם לרווח של העסק ולמדרגות המס על פי דו"ח רווח והפסד (לכל סוגי העסקים).

דו"ח רווח והפסד

בהצלחה לכל הקוסמטיקאיות החדשות בהקמת קליניקה לקוסמטיקה, מוזמנות להתייעץ אתנו בשלב ההקמה ובתהליך ניהול פיננסי של הקליניקה – ניתן להשאיר פרטים ונחזור אליכן.

דרור כהן, מנכ"ל חברת היועצים – המרכז הישראלי לשיווק

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם