דף הבית סרטוני הדרכה וטיפים תכנית אירוח – משדרים עסקים בנושא הסחר הבינלאומי

תכנית אירוח – משדרים עסקים בנושא הסחר הבינלאומי

תכנית אירוח – במסגרת סדרת התוכניות – משדרים עסקים בשיתוף לשכת המסחר תל אביב, בנושא הסחר הבינלאומי.

מראיינים ליבנת קייזנר , מנהלת המכללה העסקית וחטיבת העסקים של לשכת המסחר תל אביב ודרור כהן, מנכ"ל חברת במרכז הישראלי לשיווק, מומחים בתהליכי ייעוץ שיווקי להגדלת המכירות.

טיפים חשובים בתחום הסחר הבינלאומי

סחר בינלאומי מציע הזדמנויות עצומות להרחיב את העסק, אבל הוא גם דורש תכנון קפדני והתמודדות עם אתגרים רבים. הנה כמה עצות שיעזרו לך להצליח, הוספנו לדף זה גם מספר טיפים שיעזרו לכם להיכנס תחום (למי שעדיין לא שם) :

1. מחקר שוק מקיף

לפני הכניסה לשוק זר, חיוני להבין את הביקוש למוצר, התרבות העסקית, התחרות והרגולציה המקומית. השתמשu בדוחות שוק, מחקרי מתחרים ופלטפורמות כמו Statista או TradeMap.

2. בחירת ספקים ושותפים אמינים

בסחר בינלאומי, עבודה עם ספקים, מפיצים ולוגיסטיקה דורשת אמון גבוה. בצעו בדיקות רקע, דרשו דוגמאות, ובחנו המלצות מחברות שעבדו איתם בעבר.

3. הבנת רגולציות ותקנות מכס

כל מדינה מחזיקה בחוקי יבוא ויצוא שונים, כולל מיסוי, תקנים ואישורים מיוחדים. בדקו מראש מה צריך כדי למנוע עיכובים והפתעות לא נעימות.

4. ניהול סיכונים ופיזור ספקים

על מנת להפחית סיכונים, אל תסתמכו על ספק יחיד או מדינה אחת בלבד. פיזור מקורות הרכש יכולים למנוע בעיות במקרה של הפרעות והפתעות כלכליות, פוליטיות או לוגיסטיות.

5. חוזים מסחריים ברורים

עסקאות בינלאומיות מחייבות חוזים בינלאומיים שכר טרחה, לוחות זמנים, תקנים ופתרון מחלוקות. מומלץ לעבוד עם עורך דין מסחרי המתמחה בסחר בינלאומי.

6. ניהול פיננסי נכון

סחר בינלאומי כרוך בעמלות בנקאיות, תנודות מט"ח והוצאות נוספות בלתי צפויות. השתמשו במכשירים פיננסיים כמו גידור מטבעות, אשראי דוקומנטרי ותשלומים תוך כדי השלבים השונים של התהליך.

7. בחירת אמצעי שילוח מתאים

יש לבחור ספק לוגיסטי מנוסה ולהכיר את סוגי המשלוחים (אווירי, ימי או יבשתי), ביטוחים ותנאי Incoterms® שמגדירים את חלוקת האחריות בין צדדים.

8. תקשורת בין-תרבותית אפקטיבית

ההצלחה בסחר בינלאומי תלויה ביכולת שלכם לבנות קשרים. הכרת התרבות העסקית במדינה הזרה תעזור לכם לנווט בתהליך המשא ומתן, ליצור אמון ולמנוע טעויות תקשורת.

9. שימוש בפלטפורמות סחר אלקטרוני B2B

אתרי B2B כמו עליבאבא, מקורות גלובליים ו-TradeKey מסייעים ביצירת קשרים עם לקוחות וספקים גלובליים. כדאי לוודא את האמינות הספקים לפני התקשרות.

10. מעקב אחר מגמות כלכליות וגיאופוליטיות

שינויים בכלכלה העולמית, סכסוכים בינלאומיים, ומדיניות ממשלתית יכולים להשפיע על הסחר שלכם. הישארו מעודכנים כדי להתאים את הפעילות הבינלאומית לשינויים המתרחשים .

בהצלחה לכולם, צוות המרכז הישראלי לשיווק, מומחים בתהליכי ייעוץ שיווקי להגדלת המכירות.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם