דף הבית שיווק ואסטרטגיה איך לעשות שימוש ברשתות חברתיות כדי למנף את העסק שלך

איך לעשות שימוש ברשתות חברתיות כדי למנף את העסק שלך

שימוש ברשתות חברתיות
שימוש ברשתות חברתיות Image by freepik

איך לעשות שימוש ברשתות חברתיות כדי למנף את העסק שלך ? רבים מכירים את הרשתות החברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, קפה דה-מרקר ולינקאדין. אך האם אתם יודעים איך למנף את הרשתות החברתיות להשגת לקוחות?

יש הרבה רעש סביב הרשתות החברתיות. חברות רבות מיהרו לבנות נוכחות ברשתות כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלהן. רשתות חברתיות אכן יכולות לקדם עסקים, אך כדאי לדעת באיזה רשת/ות להשקיע את זמנכם ואיך למצות ולנצל את השירותים השונים של כל רשת. יועץ שיווק מיומן יכול ללוות אתכם כיצד לעשות שימוש ברשתות החברתיות בתהליך השיווק, להגדיר את המסרים ולייצר עבורכם נוכחות גבוהה.

הצעד הראשון הוא לזהות את הרשתות החברתיות שיספקו לכם את הפלטפורמה והכלים לקדם את העסק שלכם. כדאי להתחיל עם רשת חברתית עסקית כמו LinkedIn או ryze.com (יש כ-30 רשתות חברתיות עסקיות). ברשתות אלו יש כלים שתוכננו במיוחד לעסקים, כמו חיפוש חברים לפי עיסוק, יצירת ספר כתובות והשתתפות בפורומים.

רשתות חברתיות על בסיס אישי כמו Facebook, לא תוכננו להיות רשתות עסקיות. מציאת הפניות עסקיות ברשתות כמו Facebook עשויה להיות קשה יותר כי הן נועדו ליצור קשר עם חברים ובני משפחה, ולא בהכרח לעשות עסקים. מלבד זאת, אנשים נרשמים ל-Facebook כדי לייצור קשר עם חברים ובני משפחה, ולכן לא בטוח שהחברים של החברים שלך יאהבו את המסרים השיווקיים שתשלחו.

יש גם מספר רשתות חברתיות המכוונות לנישה מסוימת. לדוגמה, רשת מורים היא רשת חברתית מקצועית של המורים בישראל. כך שאם לקוחותיך מתעניינים בהוראה, זו הרשת עבורם. רשת TheMarker Cafe היא רשת חברתית עסקית בעברית – כך שאם אתה איש עסקים, כדאי להירשם בה וב-LinkedIn שהיא רשת חברתית עסקית באנגלית.

לאחר שבחרתם את הרשתות החברתיות בהן תשקיעו את זמנכם, מלאו פרופיל עם הפרטים שלכם ואודות העסק שלכם. כדאי להשקיע מאמץ, למלא את כל הפרטים ולא לשכוח קישור לאתר שלכם או לבלוג שלכם. מומלץ להעלות תמונה שצולמה על ידי צלם מקצועי ולא תמונת פנים מחופשה אחרונה. יועץ שיווק מומחה לשיווק במדיה החברתית ימליץ לכם לרשום בפרופיל מדוע הצטרפתם לרשת החברתית ומה אתם מחפשים, כדי לכוון את מי שקוראים את הפרופיל שלכם.

לאחר שמילאתם את הפרופיל כיאות, חפשו ברשת מכרים, חברים ועמיתים לעבודה. בקשו מהם לכתוב לכם המלצות ואל תשכחו לכתוב להם המלצות. אתם רוצים להראות שאתם פעילים ויש לכם קהל לקוחות מפרגן.

מהנקודה הזו עליכם לנהוג לפי כללי הרשת. אל תשלחו הודעות ובקשות חברות בכמויות גדולות מדי. מהר מאוד יבינו שאתם זבלנים (spam) ויחסמו אתכם. נהגו באופן מכובד כלפי מי שאתם פונים אליהם או מי שפנו אליכם.

הפעילות החברתית שלכם ברשת צריכה להיעשות גם בקבוצות. הצטרפו לקבוצות בתחום העיסוק שלכם ותוכלו ליצור קשרים עם חברים נוספים ברשת. מרבית הרשתות מנהלות קבוצות בנושאים שונים ומגוונים. הירשמו לכמה שיותר קבוצות, אך זכרו להשתתף בדיונים באותן קבוצות. השתתפות בדיונים תחשוף את המומחיות שלכם.

לבסוף, נצלו את הכלים (widgets) שהרשת מציעה. כלים אלו מאפשרים לכם להעשיר את היכולת שלכם לתקשר ברשת, להציג מידע, לשלוח קטעי וידאו ועוד.

זכרו שבכל רשת חברתית פועלים אנשים אמיתיים. מאחורי כל שם ותמונה יש אדם. אתם יכולים לקדם את העסק שלכם, אך עליכם לעשות זאת בצורה נבונה ולא בגסות. היו חכמים בהתנהלות האינטרנטית שלכם, וכך תוכלו לשווק את העסק שלכם, לקבל הערכה ואפילו הפניות איכותיות.

שאלה: יש לי מספר עיסוקים. האם עלי לפתוח מספר פרופילים ברשתות החברתית? תשובה: כדאי לבחור את העיסוק העיקרי שלכם ולבנות סביבו את המותג שלכם ברשת. אם אתם נרשמים במספר רשתות, תוכלו להציג את עצמכם באופן שונה בכל רשת – זה אפשרי. הציגו את העיסוק המקצועי שלכם ברשת חברתית עסקית וברשת חברתית אישית כמו מקושרים או חבר'ה, הציגו עיסוק אחר בהתאם לאופי הרשת.

שאלה: האם יש ברשתות תכלס או רק גזילת זמן? תשובה: רשתות חברתיות ככלי שיווקי דורשות זמן, כמו כל פעילות שיווקית. את הפעילות החברתית ברשת יש לתחזק בדומה לפעילות חברתית בעולם הלא-וירטואלי.

כמו בכל גלישה, גם פה אפשר להיסחף מהר. השעון מתקתק והשעות חולפות. מומלץ לקבוע זמן יומי או שבועי לפעילות החברתית ברשת, כדי לשלוט בזמן המושקע ולהתמקד בפעילות השיווקית.

כל אחד ישקיע מזמנו לפי ראות עיניו. מצאו את נתח הזמן שאתם מוכנים להשקיע ועמדו בלוחות הזמנים שקבעתם.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם