דף הבית שיווק ואסטרטגיה עבודה יעילה ואפקטיבית עם משרדי יחסי ציבור

עבודה יעילה ואפקטיבית עם משרדי יחסי ציבור

איש עסקים מצולם תוך כדי הליכה כחלק מיחסי ציבור
יחסי ציבור Designed by Freepik

בחירת משרד יחסי ציבור אינה קלה. מעבר למוניטין, לאמינות, ליצירתיות ולמקצועיות נדרשת גם כימיה ביניכם לבין איש התקשורת שבחרתם. בחירת המשרד היא רק ההתחלה. כאן מתחילה דרך משותפת וארוכה לבנייה ולמיצוב תדמית החברה או העסק.

יחסי ציבור הם פעילות תקשורתית שמטרתה להשפיע על הציבור, או על קהל יעד מסוים, להשגת המוניטין הרצוי ליוזם פעילות זו. תפקיד משרד המיצג אתכם הוא למפות יחד אתכם את הצרכים הרלוונטיים לכם ובהתאם להם לבנות תכנית תקשורתית אסטרטגית. כדי שמשרד יחסי הציבור שלכם יצליח ליישם את תכנית העבודה ולהגיע לתוצאות מקסימליות נדרשת מכם מידה לא קטנה של השקעה. ישנם חברות שמכניסות את פעילות היח"צ כחלק מתמהיל השיווק שלהן והטיפול מול המשרד נעשה באמצעות מנהל השיווק או יועץ שיווקי של החברה.

מספר טיפים לעבודה יעילה עם משרד יחסי ציבור

איש קשר- ראשית, דאגו למנות עובד בחברה או יועץ שיווקי שיהיה אמון על תחום יחסי הציבור ושיהיה איש הקשר הקבוע עם המשרד. רצוי שאותו אדם יהיה בעל הבנה בסיסית בתקשורת או לפחות עם גישה ורצון ללמוד, אבל מה שבאמת הכי חשוב גם אם נשמע בנאלי, הוא שאותו עובד יהיה חדור מוטיבציה ועם ראש גדול.

לשתף לשתף לשתף- אל תחסכו מאיש יחסי הציבור שלכם מידע. גם אם נדמה לכם שהמידע שאתם מחזיקים לא רלוונטי לתקשורת, תתפלאו לגלות אילו אייטמים מצוינים אפשר לייצר מהם. כנסים מקצועיים, נתונים, מחקרים, מוצרים חדשים, עסקאות אחרונות, כל אלה ועוד הכרחיים לעבודת איש יחסי הציבור כדי לייצר עבורכם את התוצאות הטובות ביותר.

אני ראשון- איש יחסי ציבור טוב מעורה במה שקורה בארץ וכשנושא שעולה לסדר היום הוא רלוונטי עבורכם ויש לכם מה לתרום לו, כדאי "לקפוץ" על ההזדמנות כל עוד הנושא חם, ולא, מישהו אחר יעשה זאת במקומכם. מעבר לכך, התקשורת עובדת סביב השעון בקצב מהיר והמשרד שניימג אתכם נדרש להעביר מסרים בצורה מדויקת ומהירה. חשוב להיות זמינים והרבה פעמים על חשבון דברים אחרים, כדי לא לפספס הזדמנויות. זכרו: רוב העיתונאים רוצים את החומר או את התגובה לאתמול.

פתיחות ויצירתיות- אנו חיים בסביבה דינאמית משתנה ולא תמיד כל מה שתכננו יוצא לפועל. היו פתוחים להצעות, נסו לחשוב יחד עם איש היח"צ שלכם על דרכים יצירתיות חלופיות והיו נכונים לקבל אותם וליישם אותם. למשל, גם אם אתם חושבים שכתבה בנושא נדל"ן נכונה בהכרח למדור המתאים במוסף הכלכלי, הרי שיכול להיות שדווקא במוסף התרבות היא תקבל חשיפה טובה יותר כי מדובר בעיצוב חדשני של אדריכל כזה או אחר. בקיצור, תנו לאיש היח"צ שלכם להפתיע אתכם.

אין טוב ממראה עיניים- תמיד טוב לצרף להודעה לעיתונות תמונה מקצועית באיכות גבוהה או סרטון בו ניתן לראות ויזואליה. תמונה תמיד תוסיף עניין בעיתון ובאינטרנט וסרטון תמיד יגדיל את סיכוייו של האייטם להיכנס למהדורת החדשות. צדק מי שאמר "תמונה שווה אלף מילים", כל מה שנשאר הוא ליישם.

שיתוף פעולה- לסיום ולסיכום, הטיפ הבסיסי ואולי החשוב ביותר- עבודת היח"צ היא פרי של עבודה משותפת. ככל שיהיה שיתוף פעולה הדוק ופורה ביניכם לבין המשרד שלכם, סיכויי ההצלחה יגדלו. כשאתם מתבקשים לכך, מצאו מרואיינים ראויים ורלוונטיים להודעה שהוצאתם, העבירו את כל המידע המבוקש בזמן, צרפו תמונות עדכניות ומתאימות באיכות גבוהה עם קרדיט כדי לעבוד בצורה האפקטיבית ביותר ושתפו כמה שיותר את איש יחסי הציבור במידע מקיף ומדויק.

שיהיו רק חדשות טובות

הכותבת לילך דומינגז תקשורת ויחסי ציבור – בוטיק המספק שירותי ייעוץ שיווקי אסטרטגי-תקשורתי, ניהול קמפיינים, דוברות ויחסי ציבור לקהל לקוחות מגוון, ואיכותי. 

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם