דף הבית ניהול עסקי ייעוץ עסקי – ליווי העסק ושיפור הביצועים שלו

ייעוץ עסקי – ליווי העסק ושיפור הביצועים שלו

בעלי עסק רבים או מנהלים מוצאים את עצמם בשלבים שונים של הפעילות העסקית, במצב שבו לא ברורה להם המשך הדרך. לכאורה הם עושים הכול על הצד הטוב ביותר – חוסכים בהוצאות, משקיעים מאמצים בשיווק ובמכירות ומשקיעים בטכנולוגיה, אבל למרות כל אלה נדמה שהעסק איננו מתקדם, לפחות כפי שהיו רוצים

יועץ עסקי שבוחן את הנתונים הפיננסיים של העסק
יועץ עסקי שבוחן את הנתונים הפיננסיים של העסק

המרכז הישראלי לשיווק מצמיד לחברות במצוקה יועץ עסקי מיומן שיבדוק את פעילות העסק בתחומים השונים, ינתח את הנתונים העסקיים ויסיק מסקנות לגבי הפעילויות לביצוע על סמך הבדיקה שבוצעה. המסקנות הללו יובילו בסופו של דבר לגיבוש דרכי עבודה נכונות ופתרונות שונים.

ייעוץ עסקי וזיהוי כשלים

היועץ כאמור לומד את הפעילות של העסק ובוחן את כל הצדדים שלו, החל מהצדדים הלוגיסטיים וכלה בצורת השיווק ורכישת הלקוחות החדשים. המסקנות של אותו יועץ עסקי לוקחות בחשבון את כלל הפעילות בעסק ועל פיהם הוא מגבש תכנית פעולה לייעול העסק:

  • חיסכון בהוצאות תפעול: לעתים קרובות שינויים בשיטת העבודה, אפילו שינויים מינוריים, עשויים לחסוך כסף רב. דוגמה טובה לכך היא הוצאת חשבונית על כל פעולה ולא תעודת משלוח, מה שמונע את הצורך בריצה אחרי הלקוחות בתחילת כל חודש, על מנת לתת להם חשבוניות. ישנם עסקים המאיישים משרה שלמה עבור הדבר הזה. ייעוץ עסקי פירושו גם מדידת התפוקה של כל עובד ובדיקת הנחיצות של פעולות כאלה ואחרות.
  • שיפור השיווק: עסקים רבים מייחסים חשיבות רבה לרכישת לקוחות חדשים, עד כדי הזנחה מסוימת של לקוחות קיימים, וזאת למרות המשוואה אומרת שהרבה יותר קל להרחיב את השיווק ללקוחות קיימים מאשר לייצר לקוח חדש. כל יועץ עסקי מודע היטב לחשיבות העניין  ובמרבית המקרים ימליץ לבעל העסק להעסיק אדם שתפקידו לקדם מכירות ללקוחות קיימים בלבד.
  • שיפור תזרים המזומנים: הפער בין זמני התשלומים של הלקוחות מול התשלומים לספקים הוא קריטי, במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים. ייעוץ עסקי נכון נכנס לקרביים של הפעילות הזאת ובודק שלושה דברים: את יעילות הגבייה, את החוזים עם הספקים ואת ההסכמים עם הלקוחות. במקרים מסוימים, מתעורר הצורך בלקיחת הלוואה, שתשמש לצורך הון חוזר לעסק.

המרכז הישראלי לשיווק מעמיד לרשות לקוחותיו אנשי מקצוע מעולים ומעמיד לרשות עסקים המעוניינים בכך יועץ עסקי, שברוב המקרים ישים את האצבע על הבעיות העיקריות וינסה לפתור אותן במהירות האפשרית.

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם