דף הבית כללי טרנדים בקד"מ – חלק ב'

טרנדים בקד"מ – חלק ב'

מה שנחשב לפני שנתיים לטרנד איכות הסביבה בענף, מיצה את עצמו מזמן ובכל זאת חברות ממשיכות להתהדר בנוצות 'ירוקות' גם כיום. זה עדיין אפקטיבי?

רוקח: "הטרנד הירוק זה מהלך גלובלי חשוב, ואנחנו לוקחים בו חלק ברמה העולמית, כי כל אג'נדה שנמצאת על הפרק ברמה החברתית פוליטית ומקדמת אידיאליים היא חשובה".

יורן: " אם נבדוק את טרנד הירוקים נראה שעומדים מאחוריו אינטרסים כלכליים ופוליטיים גדולים מאוד: הוא מקדם את תעשיית הרכב עם פרוייקטים בתחום הרכב. הוא מקדם פרוייקטים של בניה ירוקה שהם פרוייקטים מאוד רווחיים לקבלנים. הוא מפרנס יפה את העיתונות. הוא מקדם את הפוליטיקאים הנחשבים לירוקים. הוא מקדם אינטרסים של חברות אנרגיה חלופיות.

"ההתחממות הגלובלית היא טרנד שמבוסס על סכנת חיים. והוא טרנד המוזן במיליוני דולרים בכל רחבי העולם. לכן סביר שיישאר איתנו זמן רב. אני מהמר שבעוד חמש עד עשר שנים הטרנד של ההתחממות הגלובלית ימצא את מקומו לצד הטרנד של באג 2000.

מסתבר שגם בתוך הטרנד הירוק יש תתי – טרנדים שמנסים להמציא את עצמם מחדש. הטרנד הירוק החדש נקרא 'גננות גרילה'. כן, שמעתם נכון. שילוב של הטרנד הירוק ופעילות הלקוחה משיווק הגרילה, האמביאט בשפה המקצועית, בתוספת כמה זרעים וגינה. משעשע והזוי, אבל עובד.

בועז ארד מידיעות אחרונות כתב באחרונה בעיתון כיצד זה מתבצע: "פושטים באמצע הלילה על כל מיני פינות ציבוריות מוזנחות בג'ונגל האורבני – איי תנועה עירומים, אדניות חרבות, ערוכות פרחים שקמלו ומתו – ומפיחים בהן רוח חיים. עודרים, מנכשים, זורעים, שותלים ומשקים, וכשעולה השמש מסתלקים. המלכוד? נראה אתכם מסבירים לשוטר העצבני והעייף, שיעצור אתכם בשלוש בבוקר על אי תנועה בצומת גלילות עם חבילה של זרעים ושקית של דשן, שאתם בסך הכל רוצים לזרוע שם פטוניות".

אז נכון שלא מדובר בפעילות שיווקית בהגדרה, אבל הכלים דומים, הרעיון יצירתי ומצביע על סוג של ניסיון לחדש את ה'ירוק' ולשלב אותו עם אלמנטים שיווקיים אחרים.

אולי דווקא קמפייני אמביאנט והגרילה יעילים יותר מסתם עוד קמפיין שמבוסס על טרנד חולף? ואולי הם הטרנד החדש בעצמם?

יורן: "טרנד הוא לא כלי מקצועי, אלא תוצר של מגוון פעילויות החל מאסטרטגיה דרך מוצר או שירות ועד לפעילויות המיתוג, הפרסום, היחצ"נות והקד"מ. יש מקרים בהם פעילות גרילה תקדם את התפתחות הטרנד וישנם מקרים בהם היא תפגע בכך.

רוקח: "קמפיינים כאלה מאוד יעילים. חלקו של הגרילה קטן מאוד אבל הוא הולך ותופס תאוצה. הלקוחות מבינים שזו שיטה נהדרת לרגש קהל. מבחינתי כל מהלך שאתה מצליח לגעת באדם באופן אישי, אחד על אחד, לא כסיסמה, כשאתה מצליח .

יוסי חטב – הינו עורך פורטל הקד"מ של ישראל – "מפיק" המספק מידע בנושאים : אירועים, תערוכות וקד"מ ברשת. אתר אינטרנט: www.mefik.co.il

רוצים לדבר איתנו? אנחנו פה

נא מלאו את הפרטים הבאים ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם