אסור להתפשר על ביצועים עסקיים נמוכים

יועץ שיווקי

מרצה: דרור כהן

עולם העסקים מציב אתגרים חדשים בכל שנה ושנה, המלחמה על כיסו של הלקוח העסקי ו/או הפרטי רק מתעצמת, עסקים קטנים בקושי שורדים, צריכת האשראי הבנקאי גודלת, ערוצי האשראי החוץ בנקאיים כגון חברות הביטוח, כרטיסי האשראי והשוק האפור פורחים, ואם כתבתי לפני מספר שנים שלעסק שאינו מבצע שיווק יזום ללקוחות פוטנציאליים אין זכות קיום, היום זה לא מספיק. נדרשים תהליכי עבודה ומקצועיות כדי להצליח גם בשיווק היזום.   

 

בעלי עסקים ומנהלי חברות בוחנים את עצמם בכל רגע ורגע לגבי התוצאות העסקיות של ארגונם, לטוב ולמוטב אבל האם מתבצעת חקירה קפדנית לגבי הסיבה / תוצאה ? אני בספק, האם נבנים אבני דרך להצלחה ? גם זו שאלה טובה או נחקרים הסיבות לאי הצלחה ? מה שמתקיים ברוב העסקים זה כיבוי שרפות "הד הוק" לפי המצב הקיים בארגון. כל האנרגיה של בעל העסק או מנהל החברה מופנית לפתרון הבעיה וכשהי מסתיימת מגיעה לה מטלה חדשה נוספות, אין סוף לכמות המטלות והפעילויות העסקית שנדרש ממנהל עסק בישראל לבצע בכל יום עסקים ובכל יום יש מלחמה מחדש. עובדים, ספקים, מלאים, בנקים, לקוחות, גביה ועוד, בלי סוף ורק המנהל לבד חייב להתמודד עם הכל ללא אפשרות לשתף עובדים או ספקים ובטח לא בנקים, אין נחת מהעסק הבדידות מעיקה, אין עם מי להתיעץ ומי שמכיר את התופעה יודע שבמאמר אין הגזמה בכלל.

 

מה עושים ? כיצד עושים שינוי ?

כיצד הופכים עסק שמנהל את הבעלים / מנכ"ל לעסק מנוהל ?

מצ"ב לעיונכם התהליך שנדרש לבצע בארבעה שלבים :

 

בשלב הראשון – הכנת תוכנית עבודה אופרטיבית .

בתוכנית העבודה יש לתת את הגדש על מספר נושאים חשובים :

  • מה נקודת האיזון של העסק – מתי אני מתחיל להרוויח .
  • מהם מערכת היעדים שאני יכול להציב לעסק שלי – שנתי, חודשי ורבעוני.
  • מה הדרך להגיע אליהם – הצבת יעדי ביניים.
  • אבני דרך להצלחה – מה נדרש ממני לעשות כדי להצליח.
  • ניתוח SWOT – הכרת החברה שלי : מהם החזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים שיש לי בעסק.
  • מיהם הלקוחות הטובים ביותר שלי ומיהם לקוחות המטרה.
  • איכן נמצא מנוע הצמיחה שלי – האם אני מבזבז זמן יקר על פעילות עסקית שאיננה מניבה במקום להתמקד בפעילות שתניע את העסק שלי קדימה.
  • מהם תהליכי העבודה בארגון וכיצד אני יכול לשפר אותם – לקצר אותם ?
  • מהם הגדרות התפקיד בארגון ? האם יש הגדרות תפקידים ?, נהלים ? שיטות עבודה ? מבנה ארגוני ברור ?
  • מה אני רוצה לשפר השנה וכיצד אני עושה זאת .

 

בשלב השני – בחינת איכות הצוות .

בתקופה זו ישנם המון אנשים איכותיים, בעיקר מעל גיל 40 עם ניסיון וידע נצבר גדול וללא עבודה. יש שלב בכל עסק שכדי לשפר את הביצועים נדרש לבחון את איכות העובדים הקיימים :

  • עד כמה כל עובד תורם לארגון.
  • האם ישנם עובדים מיותרים, גזלני זמן או אבטלה סמויה ?
  • האם יש בארגון "קליקות", אנשים חזקים המניעים עובדים אחרים להיות שליליים, לא מרוצים או חסרי מוטיבציה ? האם יש ערוצי פעילות עקיפים ובלתי פורמאליים ?
  • ניתוח ביצועים, תוצאות אל מול יעדים אם יש.
  • איכות העובדה, מקצועיות, זריזות, מוטיבציה להצליח.
  • מי מנהל את הפעילויות השונות ולוקח אחריות על התוצאות ?

זכרו עסק מצליח בזכות עובדיו – אנחנו חייבים בעסק צוות WINER.

(ניתן להעיזר במנהלים ב Outsourcing - חוסך כסף רב). 

 

בשלב השלישי – בחינת איכות הלקוחות .

לקוחות הם הפרנסה של העסק אבל הם גם המנוע המוטיבציוני של העובדים, ההנהלה והבעלים. הם נותנים משב רוח גבית להצליח או מכשולים בצד השני. איך אתם מרגישים שלקוח מפרגן, או מודה לכם ואומר שבזכותכם .... הרגשה נפלאה, המצברים נטענים ויש אנרגיות חיוביות להמשיך קדימה. וההפך ?  גם את נושא הלקוחות יש לבחון לעומק.

  • מיהם הלקוחות הטובים ביותר שלי – חייבים לחזק אותם בשירות ולעשות להם WOW .
  • מיהם הלקוחות שגוזלים לי זמן יקר, לא מרוצים ומורידים לארגון את האנרגיה החיובית – אפשר לוותר עליהם.
  • מהם לקוחות המטרה שהייתי מעוניין לצרף לעסק.
  • מהם הצרכים שלהם ומהם היתרונות שאני יכול לספק להם.

אנחנו רוצים לעבוד רק עם לקוחות טובים ולהפוך אותם ללקוחות מרוצים תמיד.

 

בשלב הרביעי – עבודה מול הבנקים .

הבנק הינו שותף מרכזי בתחושות, בלחץ ובאווירה הלא נעימה שיש בניהול העסק / החברה. טיפול איכותי בנושא הבנקים יכול לשפר את איכות העבודה של המנהל לאפשר לו להתמקד בפיתוח העסקי ולא בכיבוי שרפות. מה נדרש לעשות :

  • לבחון מראש מה צורכי האשראי של הארגון לחצי השנה הבאה – למימוש תוכנית העבודה ולא לכיבוי שרפות – הבנקים מעדיפים הגדרה מראש של צורכי האשראי מאשר פניות חוזרות לתוספת אשראי בכל חודש.
  • כיצד אני יכול לספק את צורכי האשראי של הארגון – בנק נוסף, הלוואות בערבות מדינה, קרנות, שינוי תמהיל האשראי וכד'.
  • כיצד אני מוריד את עלות הכסף – הוצאות מימון – בחינת ריביות ועמלות, בחינת אפשרות להמרת מסגרת אשראי להלוואות, תחרות ומו"מ בין הבנקים, לקיחת הלוואה במקום ניכיון שקים וכד'.

 

לסיכום

טיפול איכותי בארבעת הפרמטרים יכול לספק שקט ניהולי לאורך זמן, פעילות עסקית יעילה יותר, מיקוד בפיתוח העסקי במקום בצורכי העסק המשתנים, בחינת אפשרות להאצלת סמכויות ולקבלת שיתופי פעולה ועזרה מהעובדים, מקצועיות גבוהה יותר ולקוחות מרוצים.

 

הכותב : דרור כהן, מנכ"ל חברת היועצים המרכז הישראלי לשיווק, מומחים להגדלת המכירות וביצוע Outsourcig ניהול צוותים להצלחה.

 

חשוב מאוד

הצוות שלנו מסייע בשמחה למנהלים לבצע את ארבעת השלבים ולחיות הרבה יותר טוב עם עסק מצליח. לתיאום פגישה ללא תשלום וללא מחויבות יש למלא פרטים.

ההצלחה שלך היא המחויבות שלנו. 

לפרטים נוספים נא מלא פרטיך:
שם: טלפון: דוא"ל:

דף הבית  | פרופיל המרכז  | מאמרים  | לקוחות  | ייעוץ עסקי - צוות היועצים  | קורס מכירות | הדרכת מכירות  | יעוץ עסקי  | למען הקהילה  | צרו קשר  | הלוואות בערבות מדינה  | סרטונים והדרכות שלנו
כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לשיווק    בניית אתרים