אסטרטגיה ותקשורת שיווקית


  • יעוץ עסקי

    רגע לפני תום שנת המס

    רשימת פעולות לביצוע לפני תום שנת העסקים 2017 בהמלצת משרד רו"ח רונן נאמן.

      להמשך...
  • יועץ שיווקי

    דילמת הבדידות וסגנון חיים והשפעתם על בעלי העסקים הקטנים

    שאלתם את עצמכם פעם מדוע ?

     

    • מישהו בוחר להיות עצמאי ובעל עסק .
    • בעלי עסקים שנכשלים, נוטים בדרך כלל לנסות לפתוח עסק אחר ולא להיות שכירים.
    • בחלק ניכר מהמקרים דור ההמשך מנסה להמשיך ולקיים גם עסק נכשל .
    • ושאלת השאלות – מדוע בתקופתנו זה הרבה יותר קשה ?

     

      להמשך...
  • יעוץ עסקי

    מערכות מידע "חוצות ארגון" ERP האם הן חוצות או מאחדות ?

    החל משנות התשעים החלה צמיחה מהירה של שמוש במערכות אלו עד כדי כך שגם מדינות החליטו להפעיל את מערכות השרות  והמידע שלהן באמצעותן. לכאורה נמצאים בידי המשתמשים כלים שנולדו  במטרה לאחד את כל מערכות המידע של חברה/ מפעל/ארגון באופן שמאפשר שמוש משותף במידע משותף . כדי לאפשר זאת, נבנו בדרך כלל מודולים ייעודיים לפונקציות וליחידות השונות כשלב המערכת אמור לאפשר תקשורת על בסיס מידע ושפה ארגונית משותפים.

      להמשך...
  • יועץ שיווקי

    נטוורקינג פנים אל פנים – בחירה או הכרח ?

    בעלי עסקים רבים חסרים את האמצעים, ההשפעה, היכולות להתמודד עם פעילות השיווק והמכירה המקוונת, המהווה עבורם פעילות נוספת לפעילות המכירה והשרות בעסק הפיזי. הם גם מאבדים אמון במידע המסופק על ידי ה"שותפים המקוונים" וביכולת לקיים איתם יחסים מסחריים מתמשכים. במקביל , ומודעים לעובדה כי יכולתם לעשות פרסום ושיווק באמצעים הקלאסיים מוגבלת. מצב זהמוביל את חלקם להצטרף לקבוצות העסקיות  הנתפסות כמנוף אפקטיבי להגברת שיווק ומכירה.לכאורה ניתן להסיק כי מניעי ההצטרפות והפעילות בקבוצות נטוורקינג פנים אל פנים הם עסקיים בלבד.

      להמשך...
  • יעוץ עסקי

    כיצד בונים תהליכים עסקיים נכונים

    בעסקים בכלל ובארגונים בפרט, יש אינספור תהליכים שונים המתרחשים בו זמנית כל רגע ורגע. השוני ביניהם הוא משך התהליך, כמה אנשים או בעלי תפקידים מתממשקים אליו, מי ומה מושפע ממנו, ומי ומה משפיע עליו.

    ככל שהעסק / הארגון גדול יותר כך כל תהליך יקבל יותר נפח או "זום אין" ויותר אנשים ובעלי תפקידים ישפיעו עליו ויושפעו ממנו.

      להמשך...
  • יועץ שיווקי עסקי

    הלוואה בערבות מדינה או קרן פועלים לעסקים – מה עדיף ?

    עסקים רבים נדרשים לגייס אשראי בנקאי וחוץ בנקאי כדי לממן את הפעילות העסקית של ארגונם כדי להתפתח ולגדול או כדי לשרוד את תקופה קשה או משבר כלכלי זמני.  אפשרויות גיוס המימון הינם רבות ובמאמר זה אסקור שני אפשרויות עיקריות : הלוואה בערבות מדינה – לעומת הלוואה בקרן פועלים לעסקים, שהחלה את דרכה מיד עם סיום הפעילות של הבנק בהלוואות בערבות מדינה.

      להמשך...
  • יועץ שיווקי

    אסור לך להתפשר על ביצועים נמוכים

    עולם העסקים מציב אתגרים חדשים בכל שנה ושנה, המלחמה על כיסו של הלקוח העסקי ו/או הפרטי רק מתעצמת, עסקים קטנים בקושי שורדים, צריכת האשראי הבנקאי גודלת, ערוצי האשראי החוץ בנקאיים כגון חברות הביטוח, כרטיסי האשראי והשוק האפור פורחים, ואם כתבתי לפני מספר שנים שלעסק שאינו מבצע שיווק יזום ללקוחות פוטנציאליים אין זכות קיום, היום זה לא מספיק. נדרשים תהליכי עבודה ומקצועיות כדי להצליח גם בשיווק היזום. 

      להמשך...
  • יועץ שיווקי

    אימי חינכה אותי במהלך השנים לא לדבר עם זרים, האם הדבר נכון גם בעולם העסקים ?

    הידעתם ? פחות משליש מהעסקים יודעים לעשות נטוורקינג (רישות עיסקי) יעיל. נתון זה מצער מאוד מאחר שחברות ועסקים שמרושתים היטב נהנים מהטבות אטרקטיביות רבות להלן מספר דוגמאות:

      להמשך...
  • יעוץ עסקי

    כיצד תגרמו ללקוחות שלכם לחזור שוב ושוב ולהישאר נאמנים לכם?

    *הידעתם ש 52% מהלקוחות הפסיקו לרכוש מוצרים מארגון מסוים לאחר שחוו חווית שירות גרועה? נתון זה אמור לגרום להנהלות להתעורר ולמקד את הפעילות לא בהכרח בפעילויות שיווק ומכירה אלא בפעילויות שירות ובכללן –לבנות מערכת יחסים עם לקוחות.

      להמשך...
  • יועץ עסקי שיווקי

    המדריך המלא - הכנה שיווקית לשנת 2018

    על מנת להגדיל מכירות, אנו נדרשים לבצע שני אלמנטים עיקריים : שיווק יזום כדי להגיע למגע עם הלקוח הפוטנציאלי ותהליך מכירה כדי להמירו ללקוח משלם.  עולם המכירות בנוי על סטטיסטיקות : כמה לידים אני יודע לייצר, מה אחוז ההמרה שלי לפגישות בפועל ומה אחוז ההמרה שלי לסגירת עסקה – כדי לשפר מכירה אנו חייבים להיחשף ליותר לקוחות פוטנציאליים (חוק המספרים הגדולים), או לשפר את אחוז ההמרה, כלומר לשפר את יכולת המכירה .

      להמשך...
  • יועץ עסקי

    השיטה השיווקית המודולרית להצלחה בעסקים.

    על פי השיטה המודולארית, האתגר העיקרי של מחלקת השיווק הוא להטמיע בקרבם את ההבנה כי אינטראקציה עם הלקוח מתרחשת בכל המחלקות, גם כשהם אינם נוכחים ועל כן, עליהם לפעול ליצירת התובנה בקרב כל עובדיה של החברה שתפקידם העיקרי הוא ליצור ערך מוסף עבור הלקוח - ובמילים פשוטות – על מנהל השיווק ועובדיו לגרום לעובדי החברה להבין, כי לכולם אינטרסים משותפים וכי גם עליהם מוטלת החובה להציב את הלקוח במרכז תוך הכרת מושגים כמו איכות השירות והכרת תהליך השיווק.

      להמשך...
  • יועץ עסקי

    אסטרטגיית התוכן - כיצד היא מועילה לנו ?

    ההכרה בעובדה שהתוכן הוא השגריר של החברה ברשת, יצרה מציאות שכיום כל החברות הגדולות ורוב החברות הבינוניות מעסיקות לפחות איש תוכן אחד (לפעמים כמה אנשים) שכל תפקידו הוא להעלות, על בסיס קבוע, תכנים לאינטרנט, לאתר ובעיקר לרשתות החברתיות.

     

    התפיסה שעומדת בבסיס העלאת התכנים הקבועה, גורסת, שכאשר לקוח פוטנציאלי מחפש מידע על החברה, או אפילו על התחום שבו עוסקת החברה, כדאי מאוד שהוא ייתקל באחד המאמרים שלה. ההנחה היא שמשם הוא ימשיך למאמרים נוספים ו/או לאתר החברה.

      להמשך...
  • יועץ עסקי

    ההזדמנות שבתוכנית הכלכלית הסינית החדשה

    סין, המעצמה הכלכלית שדוהרת מזה שלושים שנה ויותר, מציבה הזדמנויות עסקיות שמשתנות כל הזמן. מי שמחפש את ההזדמנויות שמוכרות צפוי למצוא שם מתחת לפנס רבים אחרים כמותו, וכפי שידוע במקום בו יש הרבה היצע הביקוש יורד ואיתו גם ההזדמנות. איש שתעשיה הישראלי המחפש להיות צעד אחד קדימה צריך להכיר, במדינת המפלגה העצומה הזאת, את תוכניות המימשל ולתכנן מראש את הדרך להתאים את עצמו אליהן, לעשות בהן שימוש, להיות שם לפני העדר.

      להמשך...
  • יועץ עסקי

    הצורך האסיאתי בטכנולוגיות ישראליות

    התעשיה הישראלית היא מקרה חסר תקדים בכלכלת העולם, מדינה קטנה אשר לא תופסת מקום מרכזי בתחרות שבין מעצמות היצור העולות לבין מעצמות היצור הקיימות, אבל מצמיחה כמות אדירה של חברות סטרטאפ, של רעיונות, של טכנולוגיות ושל מוצרים חדשים ורצה לספר על כך לחבר'ה. לפעמים ההמצאה נרכשת על ידי חברת ענק זרה ולפעמים זה מסתיים באקזיט. בעשור שבין 2004 ל-2013 נמכרו חברות ישראליות בתמורה כוללת של 36.2 מיליארד דולר שהם כ-130 מיליארד שקל.

      להמשך...
  • יועץ עסקי

    אסטרטגיית שיווק בשווקים משתנים בקצב מהיר

    חיינו מתנהלים כיום בקצב שונה, מהיר יותר. התקשורת מתקדמת כל העת, בכל ההיבטים, והופכת למהירה יותר מתמיד ובמקביל יכולותיה מתרחבים בקצב מסחרר. בעקבות השינויים האלה,  מקצועות מסורתיים הולכים ונעלמים. השווקים המשתנים מחייבים הסתגלות מהירה שכן, סטייה קטנה מהדרך, יצירת פיגור קטן, מכל סיבה שהיא ואתם כבר מחוץ למשחק. הדבר דומה לריצת מרתון, אתה נמצא בקו הזינוק עם כל האצנים הראשונים, אבל דריכה על אבן קטנה שיוצרת עיכוב, שניות קריטיות הולכות  לאיבוד ואתה מחוץ למרתון, מחוץ למשחק.

      להמשך...
  • יועץ עסקי

    השיווק לעסק הקטן

    כל כך הרבה מדברים בנושא, כל כך הרבה לומדים ועושים ועדין לאיש אין את המתכון שתמיד מנצח. כי אין דבר כזה....

    השיווק הוא אוסף של כל כך הרבה גורמים וכן לפעמים גם מזל...אבל על זה אין לנו שליטה. או שכן בעצם...כי  את "המזל" צריך להביא!

     והדרך לכך היא עשייה! כבר נאמר:

    "הסוד להצלחה – זה לא מה שאתה יודע אלא זה מה שאתה מיישם" ! 

      להמשך...
  • יעוץ עסקי

    הדרך לשיפור תוצאות עסקיות בעסקים קטנים

    האם בתקופה קשה זו יש באמת אפשרות להצליח בעסקים קטנים ? שאלה שחוזרת על עצמה מספר רב של פעמים בעקבות קריסתם של אלפי עסקים בשנה בשלושת השנים האחרונות. כחברת יועצים עסקיים מובילה בחנו את הנושא במשך השנה האחרונה והגענו למסקנות מעניינות שיעזרו לכם כבעלי עסקים קטנים בהמשך הדרך.

      להמשך...
  • עו"ד חגית לב

    על גירושין ועסקים - מה קרה לעסק במקרה של גירושין?

    פירוק שותפות עבור רבים מתייחס לפירוק התא המשפחתי, אולי גם מכירה של הבית המשותף וקביעת אופי המשמורת על הילדים. אבל מה קורה כשמדובר בגירושין של אנשי עסקים, בעלי תאגידים או חברות גדולות? כאן נכנס לתמונה גם פירוק השותפות העסקית, או לפחות נדרשת ההבנה של ההשלכות והמשמעויות של גירושין בצל העסק. מה עושים? מה חשוב לדעת וכיצד מתקיימים גירושין של אנשי עסקים?

      להמשך...
  • NLP - שיטה להעצמת אנשי עסקים.

    NLP - שיטה להעצמת אנשי עסקים.

    NLP פותח בארצות הברית בשנות ה-70 של המאה ה-20 על ידי ד"ר ריצ'רד בנדלר, פסיכותרפיסט ופרופסור ג'ון גרינדר, פרופסור לבלשנות, שניסו לפצח את חידת המצוינות האנושית, ולבחון מדוע מטפלים ואשפי תקשורת מסוימים מצטיינים בתחומם.

      להמשך...
  • ייעוץ עסקי ויתרונותיו

    ייעוץ עסקי ויתרונותיו

    כל עסק או חברה זקוקים לחוות דעתו של איש מקצוע אובייקטיבי באשר לתהליכי העבודה והשירות הניתן בפועל ללקוחות. אחרת, יווצר רושם מוטעה של המנהלים כי "הכל כשורה" וזאת בניגוד לקשיים לפרוץ קדימה ולהשתפר. ייעוץ עסקי מטרתו הוא לעלות על הכשלים והליקויים השונים ולתכנן אסטרטגיה נכונה לחילוץ ולשיפור העסק. להלן יתרונות התהליך...

      להמשך...
  • יועץ עסקי

    הכנה לשנת 2015 – בניית תכנית עבודה שיווקית - חלק ב'

    בהמשך למאמר הקודם, מצ"ב חלק ב' – שיטה איכותית וייחודית לבניית תוכנית עבודה אופרטיבית לארגון שלכם.

    בניית תכנית עבודה היא לעיתים עבודה קשה ומייגעת, במיוחד כשהמטרה לייצר תוכנית מעשית שניתן לעבוד על פיה במהלך שנת העסקים הבאה. כדי להקל על בעלי העסקים ומנהלי חברות לבצע את התכנון, מצ"ב לעיונכם פורמט פשוט לביצוע התהליך :

      להמשך...
  • יועץ עסקי

    הכנה לשנת 2015 – בניית תכנית עבודה שיווקית - חלק א'

    מנהלי ארגונים, חברות ועסקים שונים המעוניינים באופן טבעי בכל שנה להגדיל ולשפר את התוצאות העסקיות בארגונם ובעיקר את מחזור המכירות גם כאשר ידוע שלפנינו שנת עסקים לא קלה (כהמשך לשנתיים קשות). לצורך כך, חייבים לתכנן מראש את הפעילות העסקית, להגדיר מערכת יעדים ואבני דרך להצלחה, שיטות עבודה ומנוע צמיחה לשנת העסקים החדשה. ניתוח פעילותם של מנהלי ארגונים מצליחים ומשגשגים מוכיח שהדרך היעילה ביותר לשיפור התוצאות העסקיות נעשית באמצעות תכנון מפורט של יעדים אישיים ועסקיים לארגון ולצוות המנוהל.

      להמשך...
  • יועץ עסקי

    הלוואה בערבות מדינה - כיצד מקבלים אותה

    הקרן לעידוד עסקים קטנים ובינוניים מסייעת לעסקים שמחזור המכירות שלהם אינו עולה על 100 מיליון ₪ בשנה, להתמודד עם צרכים פיננסיים וגיוס הון למטרת "הון חוזר" כלומר, הגדלת הפעילות העסקית.

     

    בתקופת מיתון בה עסקים קטנים ובינוניים נדרשים למימון חוץ בנקאי כדי לקיים את ארגונם או לפתח את פעילותם, עומדת לרשותם עזרה ואופציה נוספת וטובה לקבלת הלוואות בערבות מדינה מהקרן לעידוד עסקים קטנים ובינוניים. הקרן גם עוזרת לעסקים בשלב ההקמה, אף על פי שההסתברות לקבל הלוואות בעסקים חדשים שאין ברשותם דו"חות כספיים לניבוי יכולת החזר ההלוואות נמוכה בהשוואה לעסקים פעילים.

      להמשך...
  • יועץ עסקי

    יועץ עסקי – למה צריך אותו ?

    בשנתיים האחרונות עם כניסתו של המיתון לשוק שלנו ומצוקות העסקים, הפך הצורך ביועץ עסקי לטרנד של חברות ועסקים רבים. המון מנהלים משתמשים במשפט "דבר עם היועץ שלי" או "אני חייב לשתף את היועץ שלי" ובכך להעביר את האחריות העסקית לגורם אחר.

      להמשך...
  • יעוץ עסקי

    שיווק יזום – כיצד עושים זאת ?

    בתקופה האחרונה, לאחר שנת 2012 שהייתה קשה במשק הישראלי, כמו בכל העולם ועם כניסתה של שנת 2013, אני נשאל כיועץ עסקי, כיצד לשפר ואף לשפר את תוצאות המכירות? סוד ההצלחה השיווקית בכל הארגונים והחברות הינו השיווק היזום – במקום להמתין ללקוח הפוטנציאלי שיגיע אלנו, אנו פונים אילו ומציעים לו את מרכולתנו. כיום לחברה שאינה עושה שיווק יזום אין אפשרות להישרדות במשק הישראלי. כיצד עושים זאת?

      להמשך...
  • יועץ שיווקי

    תכנית עבודה שיווקית לשנת 2013

    בעל עסק, ארגון או חברה, האם הכנת תכנית עבודה שיווקית לשנת 2013 ?

     

    כלכלנים רבים מניחים כי שנת 2013 מתעתדת להיות שנה עסקית לא פשוטה הטומנת בתוכה הפתעות לא צפויות, גזרות כלכליות מיד לאחר הבחירות ועליית התשומות במגזר העסקי.  שנה זו מחייבת מנהלים לעבוד על פי תכנית עבודה אופרטיבית ומוגדרת מראש כאשר ניתן לתת דגש על שני אלמנטים חשובים : הארגון הרזה והיעיל.

      להמשך...
  • דרור כהן, יועץ עסקי

    התנהלות אפקטיבית של חברות בעת מיתון

    המצב הכלכלי במשק הישראלי קשה מאוד, חברות נסגרות, אחרות נכנסות לקשיים כלכליים חלקן במלחמת הישרדות והצורך הגדול ביותר של רובן גיוס הון – מסגרות אשראי, מימון בנקאי וחוץ בנקאי מקרנות (הלוואות בערבות מדינה) וההנחה שתקופה זו תמשך לפחות עד החציון הראשון של שנת 2014.

      להמשך...
  • יועץ עסקי

    הלוואות הקרן לעידוד עסקים קטנים ובינוניים

    בתקופת מיתון בה עסקים קטנים ובינוניים נדרשים למימון חוץ בנקאי כדי לקיים את ארגונם או לפתח את פעילותם, עומדת לרשותם עזרה ואופציה נוספת וטובה לקבלת הלוואות בערבות מדינה מהקרן לעידוד עסקים קטנים ובינוניים. עסקים קטנים ובינוניים נחשבים כאלו שהמחזור השנתי שלהם לא עולה על 100 מיליון ₪ בשנה.

      להמשך...
  • מוטי קפלן

    אסטרטגיית הבלימה של התאגידים מול המחאה החברתית צרכנית

    תאגידי המזון החלו להפנים לבסוף, כי המחאה החברתית והחרם הצרכני עלול לסכן אותם בתחום שהכי רגיש וחשוב להם - הרווחים.

     

    מי שחושב שלתאגידים במשק הישראלי ובמיוחד לרשתות השיווק וליצרנים הגדולים מזיז "הצדק החברתי" פשוט חי באשליות, או נופל למלכודת השקופה של אסטרטגיית הבלימה שלהם. לא נעים לומר אבל לתשומת לב מובילי המחאה, המלחמה האמיתית כיום היא בעצם מול הקפיטליזם החזירי, שהשתלט למעשה על כל תחומי החיים שלנו, ויוקר המחייה והמזון הוא רק קצה הקרחון.

     

      להמשך...
  • תועלת שיווקית בשירותי מספור לעסקים
  • crh

    כיצד מקבלים הלוואה בערבות מדינה

    הלוואה בערבות מדינה, כשמה כן היא, הלוואה חוץ בנקאית שניתנת דרך הבנקים : אוצר החייל, הבינלאומי הראשון או בנק פאג"י בערבות 70% של המדינה ו 30% של מקבל ההלוואה, לאחר אישור הקרן לעידוד עסקים קטנים ובינוניים. ההלוואה הינה חוץ בנקאית היות ומבחינת סניף הבנק בו חשבון העסק מתנהל, הגיע הכסף ממקור אחר שמשפיע לטובה על האובליגו של החשבון.

     

    סכום הכסף שניתן לקבל במסגרת ההלוואה הינו עד 500,000 ₪ לעסקים עם מחזור של עד 10 מליון ₪ ו 750,000 ₪ לעסקים עם מחזור של 10-15 מליון ₪. ההלוואה ניתנת בדרך כלל לעסקים קיימים בצמיחה שסובלים מפער תזרימי או לכאלו המעוניינים להשקיע במטרה להרחיב את העסק. לקרן ישנם שלושה מסלולים נוספים : מסלול לעסקים בהקמה, מסלול מקוצר עד 100,000 ₪ ו מסלול עוטף עזה.

      להמשך...
  • ענבל אלוני אופיר

    כיצד להיערך שיווקית לשנה החדשה

    הסתיימה שנה ומתחילה חדשה. זה הזמן להיערך עם תוכניות השיווק והתקציבים לשנת הפעילות הבאה (2012).השנה אנו עומדים בפני אתגר מיוחד – שנת 2012 היא שנה בסימן אי ודאות עם מגוון איומים מרשים על עסקים וחברות.

     

    בעולם – האטה ומיתון המאיים על המדינות המפותחות – אירופה וארה"ב, שעשויים לגלוש לישראל לאור חשיפתה הגבוהה לשווקים אלו. שינוי יחסי הכוחות העסקיים על פני הגלובוס, עלית בצריכה במדינות העולם השלישי כשסין והודו מובילות. אך עם סכנה לאינפלציה ופגיעה גם בהם, במידה ויתרחב המיתון במערב.

      להמשך...
  • דרור כהן

    המיתוג כבסיס לפעילות שיווקית

    חברות וארגונים רבים ממקדים מאמצי שיווק ופרסום ללא שימת לב ודגש על תהליך המיתוג של ארגונם כבסיס חשוב בפעילות השיווקית. הבעיה המרכזית של רוב בעלי העסקים וחלק מהיועצים העסקיים היא ההגדרה של המיתוג כתהליך המספק למוצר סטאטוס במערכת התפיסתית של הלקוח, זהו "מיצוב" ולא "מיתוג" (ניתן למצוא טעות זו במספר מאמרים המופצים ברשת).

      להמשך...
  • גיוס הון - הדרך אל האקזיט.

    כל החברות - גדולות כקטנות, שואפות לצמוח. ומאחר שגיוס הון היא אחת הדרכים שמובילות לשם, חברות רבות ימצאו את עצמן בשלב כזה אחר מתמודדות עם התהליך.

     

    "גרופון" אתר הקופונים האמריקאי, השלים בינואר השנה, סבב גיוס הון ענק של 950 מיליון דולר. ההשקעות הגיעו ממספר קרנות הון סיכון וממשקיעים פרטיים. בדצמבר 2010 גייסה גרופון, 500 מיליון דולר בסבב גיוס ההון הראשון שערכה - חודש בלבד לאחר שדחתה הצעת רכישה על סך 6 מיליארד דולר מענקית הרשת גוגל!

      להמשך...
  • ייעוץ עסקי – ליווי העסק ושיפור הביצועים שלו

    ייעוץ עסקי – ליווי העסק ושיפור הביצועים שלו

    בעלי עסק רבים או מנהלים מוצאים את עצמם בשלבים שונים של הפעילות העסקית, במצב שבו לא ברורה להם המשך הדרך. לכאורה הם עושים הכול על הצד הטוב ביותר – חוסכים בהוצאות, משקיעים מאמצים בשיווק ובמכירות ומשקיעים בטכנולוגיה, אבל למרות כל אלה נדמה שהעסק איננו מתקדם, לפחות כפי שהיו רוצים. המרכז הישראלי לשיווק יצמיד לחברה יועץ עסקי מיומן שיבדוק את פעילות העסק בתחומים השונים ויסיק מסקנות על סמך הבדיקה. המסקנות הללו יובילו בסופו של דבר לגיבוש דרכי עבודה נכונות ופתרונות שונים.

      להמשך...
  • ייעוץ שיווקי – קידום השיווק וגביית הכספים

    ייעוץ שיווקי – קידום השיווק וגביית הכספים

    כל בעל עסק ומנהל, הן בעסקים גדולים והן בעסקים קטנים, יודע לומר כי שתי הבעיות העיקריות שלו הן השיווק וגביית הכספים. הדבר נכון כמעט תמיד, אם כי ייתכנו סיבות נוספות לכך שעסק נמצא בקשיים.יועץ שיווקי איכותי יזהה את החולשות של העסק בתחום וייעץ בכל הקשור בשיפור השיווק, שיפור גביית הכספים ושיפור ההתנהלות הכספית של העסק. המרכז הישראלי לשיווק מעניק ייעוץ שיווקי מקצועי ומסייע לעסקים להתגבר על כל החסמים בדרך להצלחה.

      להמשך...
  • מוטי קפלן

    יחסי ציבור P.R - האם כדאי בכל מקרה ולכל עסק ?

    ליחסי ציבור יתרונות רבים כגון: עלות נמוכה משמעותית מפרסום, אמינות גבוהה ביחס לאמצעי קידום ושיווק אחרים, יצירת תדמית חיובית ומתמשכת לעסק ועוד.

    אבל נניח שיש ללקוח תקציב ליחסי ציבור והוא ממש משתוקק "לעשות יחסי ציבור", אני ממליץ מאוד לחשוב ביחד עם איש מקצוע מנוסה ומיומן, על היתרונות והחסרונות ביחסי ציבור. כן, לא התבלבלתי, ליחסי ציבור יש גם חסרונות, בדיוק כפי שיש חסרונות גם לאמצעים שיווקיים אחרים כגון פרסום, קד"מ וכו'.

      להמשך...
  • טירוף המיזוגים

    מספר עסקאות המיזוג גדל מדי שנה, בכל רחבי העולם ותחום זה מושך עניין רב מאז שנות ה-80, אשר כונו עשור "טירוף המיזוגים", בזכות שווי רכישות שהגיע לשיא של מעל 1.3 טריליון דולר. הסכומים הגבוהים הנלווים לכמה מהעסקאות המוצלחות הן, כפי הנראה, סוד הקסם. עדות לעניין הבלתי פוסק ניתן לראות גם בפרסומים בעיתונות הכלכלית. ה"גלובס" פרסם לאחרונה כותרות מעניינות בהקשר זה: "באפט פותח את הכיס: רוכש את לובריזול ב-9.7 מיליארד דולר!" וכן – "פייסבוק מגייסת בכיר מגוגל כדי להאיץ מיזוגים ורכישות".

      להמשך...
  • תקציב השיווק, כיצד בונים אותו ?

    סמנכ"ל שיווק של חברה בינלאומית גדולה אמר פעם – "ברור לי שחצי מתקציב השיווק שלי מיותר. הבעיה היא, שאין לי מושג איזה חצי." משפט זה מיצג את "כאב הראש" של הרבה מנהלי שיווק והנהלות חברות, אך גם נותן את התשובה לשאלה – האם תקציב השיווק שלי גדול מדי. התשובה לשאלה זו צריכה להיות – כנראה שכן ועדיף שכך.

      להמשך...
  • קידום המכירות יצא לפנסיה

    קידום המכירות יצא לפנסיה

    נפתח בדמיון מודרך. נסו לדמיין את סבתא שלכם כדיילת קד"מ שטח למכשירי הדור השלישי של חברת סלולר, המיועדים לציבור הגיל השלישי ('חדש! הדור השלישי לגיל השלישי'). אתם מתארים את סבתא מורידה תמונות מהנייד למחשב אחרי שגלשה בו באינטרנט וצ'וטטה ב-icq?

      להמשך...
  • סגירה וחיסול חברה

    חברה הנה אישות משפטית הכשרה לתבוע ולהיתבע והנדרשת במהלך פעילותה לעמוד בתשלום חובות לגורמים השונים כלפיהם התחייבה במסגרת עסקיה. בעניין זה עולה השאלה – מהם הכלים העומדים לרשות בעלי החברה כאשר היא הופכת לחדלת פירעון, כך שאינה מסוגלת לפרוע את חובותיה לנושיה?

      להמשך...
  • ניהול עסק ירוק, יעיל וחסכוני

    ניהול עסק ירוק, יעיל וחסכוני

    בימים אלו בהם הכלכלה רועדת השוק מוצף בדורשי עבודה והמחר לוטה במעין ערפל המאפשר לנו לצפות בקושי שבועיים קדימה וגם צפי זה אינו מובטח לנו, אנו נדרשים לתשומת לב רבה יותר לגבי אופי ניהול העסק שלנו אם זה כיחידים העובדים לבד ואם זה בעסקים המעסיקים 20-30 עובדים ואף יותר

      להמשך...
  • ניהול ערוצי שיווק בינלאומיים

    רבים הם היזמים הישראלים והחברות הישראליות החולמים/ןת על הצלחה בגדול בשווקים בעולם, ואכן עבור מספר הולך וגודל של חברות ישראליות הצורך לפנות לשווקים שמעבר לים הופך להכרח. גודלו המוגבל של השוק הישראלי, תחרות קשה, הצורך להתרחב ולגדול, מוצר או שירות הפונים לקהל יעד מסוים והחלום - כל אלו הם מניעים חזקים הגורמים למנהלי החברות לקבל החלטה לפנות לשוקי העולם. חברות מסוימות כגון חברות סטארט-אפ בתחומי ההיי-טק מוקמות מלכתחילה עם כוונה לפנות לשוק הגלובלי.

      להמשך...
  • מדיניות מחירים כחלק מתמהיל השיווק

    תמהיל השיווק, כפי שמלמדים באוניברסיטאות השונות מורכב מארבעה חלקים : בחירת מקום העסק כחלק מבחירת האוכלוסיה הפוטנציאלית, תקשורת שיווקית, תמהיל המוצר ומדיניות מחירים

      להמשך...
  • לכלכו עליך באינטרנט?

    תוצאת החיפוש הראשונה בגוגל עושה שחור בעיניים למושא החיפוש? יש מה לעשות בנידון.

      להמשך...
  • כשהמכירות עולות על השיווק

    אחת הטעויות הבסיסיות של חברות בישראל היא ההתמקדות הבלתי מתפשרת במכירות, מבלי להשקיע בגיבוש האסטרטגיה השיווקית וביישומה. על רקע זה, הירידה החדה במכירות כלל לא מפתיעה

      להמשך...
  • כמה דברים שאולי לא ידעתם על שיווק ויראלי

    כמה דברים שאולי לא ידעתם על שיווק ויראלי

    שיווק הוא תחום המוכר לכל, ובימי שפעת החזירים ושאר תחלואות גם וירוסים אינם נחלתם של זקנים וטף בלבד. אבל מה לעזאזל בין השניים? התשובה די פשוטה. שיווק ויראלי הוא שיטה שיווקית המתבססת על יכולתה של שמועה להפיץ ולשכפל את עצמה ממש כמו נגיף (וירוס). שיווק ויראלי נפוץ במיוחד בעולם הפרסום והאינטרנט, ומבוסס על ניצול רצונו של הלקוח (הנדבק בוירוס) להמשיך ולהדביק בו אחרים וכך ליצור צמיחה אקספוננציאלית של השמועה (=מוצר=וירוס), של חשיפת המסר השיווקי ושל השפעתו.

      להמשך...
  • כיצד מודדים הצלחה של משרד יחסי ציבור?

    אחת השאלות שאני תמיד, אבל, תמיד, מחכה להן אחרי שאני מצמיד את תגית המחיר לפעילות יחסי הציבור שפרסתי בפני המנכ"ל/סמנכ"ל שיווק/מנהל מרקום, היא: "אבל, איך נדע שהעסק באמת עובד"?

      להמשך...
  • יחסי ציבור, הייטק ומה שביניהם

    יחסי ציבור, הייטק ומה שביניהם

    בעניין יחסי ציבור והייטק נראה כאילו "מה עניין שמיטה להר סיני" אך כמו שאמרתי בעבר וכנראה אומר תמיד כל חברה צריכה יחסי ציבור! ובינינו, חברות ההייטק חייבות.

      להמשך...
  • יחסי ציבור בעידן החדש

    יחסי ציבור בעידן החדש

    עידן התקשורת מביא איתו שינויים בכל תחומי החיים, העולם נהיה קטן, הגבולות היטשטשו , ערוצי התקשורת צצים כפטריות לאחר הגשם ואת מהדורת החדשות ניתן כבר לראות תוך כדי נסיעה מהסלולארי

      להמשך...
  • טרנדים בקד"מ - חלק ג'

    מי נתון יותר להשפעת טרנדים בשיווק – צעירים, מבוגרים, נשים, גברים, דתיים, חילוניים, מבוססים, סוציו-אקונומי נמוך, או כולם יחד?

      להמשך...
  • טרנדים בקד"מ - חלק ב'

    מה שנחשב לפני שנתיים לטרנד איכות הסביבה בענף, מיצה את עצמו מזמן ובכל זאת חברות ממשיכות להתהדר בנוצות 'ירוקות' גם כיום. זה עדיין אפקטיבי?

      להמשך...
  • טרנדים בקד"מ - חלק ראשון

    שלי רוקח, בעלת חברת הקד"מ 'הגלויה של שלי' ומי שחתומה על שיקום כבודה של הגלויה עם הופעת ה-SMS והמייל, יכולה בנקל להיכנס לראש רשימת הנוסע המתמיד בכל חברת תעופה בעולם. ככה זה כשאתה בקשר עם 24 מדינות, שחברות בארגון 'ברית חברות הגלויות' (IFA).

      להמשך...
  • חידושים והמצאות בקד"מ

    מבלי להישמע בדיוניים מדי, אתם מוזמנים להצטרף אלינו למסע אל העתיד, לעבר חידושי המחר בענף, הנמצאים כבר בשימוש, בחלקם. התחרות בענף, כמו גם הדינאמיות ושילוב הטכנולוגיות המתבקש באירועים מסוגים שונים, יוצרים 'מחלקות' שלמות של סיעור מוחות, רק כדי לא להישאר מאחור.

      להמשך...
  • חדירה מוצלחת לשווקים בחו"ל

    חדירה מוצלחת לשווקים בחו"ל

    הפריצה לשווקים הבינלאומיים אינה קלה. זו עובדה. אלפי חברות ישראליות מנסות, מידי שנה, לשווק את מרכולתן בשווקים בחו"ל אך התוצאות אינן מרנינות, בלשון המעטה. עבור רבות מהחברות הללו החשבון הסופי של תהליך 'ניסוי וטעייה' זה אינו חיובי כלל ועיקר, שכן המשאבים שהושקעו עולים לאין שיעור על מעט ההכנסות (אם בכלל) שנוצרו. מנהלי חברות רבות המודעים לקשיים אלו נמנעים אפילו מלנסות, שכן הם צופים מהצד בכישלונות האחרים ומפחדים לסכן אף את הקיים. אולם, מעת לעת, ניתן להיווכח גם בהצלחות מרשימות של חברות ישראליות בחו"ל. הראייה, היצוא של מדינת ישראל גדל והגיע לעשרות מיליארדים רבים של דולרים בשנה.

      להמשך...
  • התנהלות עסקים מול הבנקים

    חברות קטנות נתונות לא אחת לחסדי הבנקים, מתזרים המזומנים ועד קבלת הלוואות. אז איך צולחים הקמת עסק, איך קובעים מסגרת אשראי ובעיקר - איך מתנהלים מול הבנק. מדריך מיוחד.

      להמשך...
  • השקת מוצר והפיכתו למותג

    השקת מוצר והפיכתו למותג

    השקת מוצר של חברה יבואנית או חברה יצרנית חדשה מהווה את נקודת הזינוק של המוצר לשלב החדרתו לשוק ולעיתים את מיתוגו. תפקידו של אירוע ההשקה ליצור חשיפה ראשונית, מודעות והנעת גלגל המכירות. בשל חשיבות השקת המוצר והפיכתו למותג יש לפעול במקצועיות רבה ומומלץ להיעזר בחברות שעשו זאת בעבר, אך במידה והחלטתם לעשות זאת בעצמכם להלן התהליך

      להמשך...
  • השירות כחלק מתדמיתו של הארגון

    בעלי עסקים רבים עמלים קשה על בניית "תדמית" או בשפת הפרסום "מיצוב" לעסק, לחברה, למוצר או לשירות. המיצוב יכול להיות זול או יוקרתי, איכותי, סמל סטאטוס או לפלח שוק ספציפי, ייחודי ומבודל וכמובן בהתאם לפלח השוק אליו אנו מעוניינים להגיע.

      להמשך...
  • הרושם הראשוני

    מעט מנהלי שיווק, מנהלי תקשורת שיווקית, יח"צ ומנכ"לים, מוכנים להודות בכך בגלוי, אבל, לעתים, בחדרי חדרים הם מוכנים לספר בשקט בשקט שהם נאבקים לא מעט בשאלה הכה פשוטה: מה עושה החברה שלכם? כלומר, הם בטוח יודעים מה עושה החברה, אבל, איך אומרים את זה כך שכולם יבינו?

      להמשך...
  • השיווק הרזה והאפקטיבי

    תקופת המיתון אינה מטיבה עם העסקים ויוצרת ירידה במחזור המכירות וברווחיות. בכתבות ובמאמרים רבים אני רואה המלצות להגביר את פעילות השיווק והפרסום דווקא בתקופה זו ואינני מבין מהו ההיגיון סביב המלצות אלו .

      להמשך...
  • הסיכוי להופיע בעיתון

    בתמהיל התקשורת השיווקית נחשבת פעילות יחסי הציבור לפעילות בה תופס הקהל את המסרים שמעבירה החברה כמסרים אובייקטיביים. בנוסף, נחשב מרכיב זה בתמהיל למרכיב שאינו יקר בהשוואה לפעילות פרסום או פעילות קידום מכירות . עם זאת, ליחסי ציבור ישנה בעיה אחת, הנובעת מעצם העבודה מול כלי תקשורת – המסרים המועברים על ידי הארגון או באמצעות משרד יחסי הציבור שלו, מסוננים על ידי כתבים ועורכים. הקושי הוא לשלוט באופן מדויק כיצד והאם בכלל יתפרסמו המסרים של הארגון

      להמשך...
  • הכנה לשנת 2009

    שנת 2009 תהה שנה לא קלה בלשון המעטה, יועצי השיווק של המרכז הישראלי לשיווק, מעריכים כי "הצונאמי הכלכלי" עדיין לא הגיע לישראל ומה שנראה כמשבר כלכלי חולף, הינו התחלה של תקופה קשה לעסקים, לחברות ולפרטיים Uאף על פי כל דברי ההרגעה של שר האוצר ונגיד בנק ישראל, צפויה פגיעה במכירות . במאמר זה, אספק לכם מספר טיפים כיצד להכין את העסק לשנה קשה .

      להמשך...
  • אפקט ה-WOW

    יצירת יתרון תחרותי מתמשך יכולה להתבצע בעיקר בנקודות הממשק בין החברה ללקוחות. הללו מהוות הזדמנות עבור החברה להעניק ללקוח חוויה שתשמר אותו לאורך זמן. וכאן בדיוק נכנסת הטכנולוגיה לתמונה.

      להמשך...
  • בדרך ל-7 ימים

    "יחסי ציבור". על מה אתם חושבים כשאתם שומעים את המונח הזה? להפתעתי, בהרבה מאוד עסקים, גדולים כקטנים, וברמות ניהול שונות, ניתן לשמוע הרבה וריאציות על הנושא, כשבחלק גדול מהמקרים לדובר יש רק מושג מטושטש במה מדובר. מפתיע לגלות שאנשים בעמדות מפתח בארגונים עדיין לא מבינים את ההבדל בין "פרסום" ל"יחסי ציבור".

      להמשך...
  • בניית תוכנית עבודה שיווקית שנתית

    בניית תוכנית עבודה שיווקית שנתית

    בתחילת כל שנת עסקים, חשוב מאד להקדיש זמן לבניית תכניות עבודה לפעילויות השונות. בעיקר עבור פעילויות השיווק, שהן עתירות משאבים מצד אחד, אך מצד שני הן הכלי המרכזי של הארגון להשיג את יעדיו העסקיים. תכנון מראש, המסתמך על יעדים ריאלים, יכול לעשות את ההבדל בין בזבוז כספים לא אפקטיבי על שיווק ופרסום לבין הצלחה יפה במכירות וצמיחה בשורה התחתונה.

      להמשך...
  • בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

    בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת

    חברות שגיבשו אסטרטגיה שיווקית נכונה, קצרו את הפירות במהירות.

      להמשך...
  • איך אתה אוהב את החשבונית שלי?

    איך אתה אוהב את החשבונית שלי?

    הידעת שאפשר לחסוך כסף רק ע"י בחירת שיטת עבודה מתאימה? בעסקים שונים, נהוגה הפקת חשבוניות בשיטת עבודה כלשהיא, לעיתים מדובר בכוחו של הרגל ולעיתים בשיטה שפותחה על ידי עובד מסוים. בכתבה זו נפרט את שיטות העבודה

      להמשך...
  • אוריינטציית שוק

    התסכול מויכוחים אינסופיים בחברה בנוגע למה הלקוחות רוצים, מיהו השוק ומה עושים המתחרים, מבעבע בכם? חוסר ההסכמה בין נציגי השיווק לנציגי הפיתוח, בנוגע למאפייני המוצר שיש לפתח, מוציא אתכם מדעתכם? אתם חושבים שמחלקת השיווק לא מוערכת (ובטח לא מתוקצבת) דיה, ע"י החברה ומנהליה? האם כל מה שמחלקת השיווק עושה בעצם קשור לפרוספקטים, לאתר האינטרנט, לתערוכות ותו-לא? מהי באמת מידת השפעתה של מחלקת השיווק שלכם על המתרחש בחברה?

      להמשך...

דף הבית  | פרופיל המרכז  | מאמרים  | לקוחות  | ייעוץ עסקי - צוות היועצים  | קורס מכירות | הדרכת מכירות  | יעוץ עסקי  | למען הקהילה  | צרו קשר  | הלוואות בערבות מדינה  | סרטונים והדרכות שלנו
כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לשיווק    בניית אתרים